Plavecká edukace dětí s poruchou autistického spektra
Specifies of teaching swimming to children with autism spectrum disorder
rigorous thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The document or parts thereof are inaccessible in accordance with Article 6a (7) of the Rigorosum Examination Code in conjunction with Article 10 of the Rector’s Directive No. 6/2010. The full text of the thesis is accessible in the physical database of theses in accordance with Article 6a (5) of the Rigorosum Examination Code.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87497Identifiers
Study Information System: 188222
Collections
- Kvalifikační práce [8839]
Author
Advisor
Referee
Zemková, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Pass
Název: Plavecká edukace dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Vytvoření a realizace koncepce přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Vyhodnocení informací o kontinuálním vzdělávání a dosažené úrovni plaveckých dovedností a plavecké lokomoce sledovaných dětí s poruchou autistického spektra. Prezentace a kvalitativní posouzení čtyř případových studií a následná koncepce obecných zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Plavecká edukace s aplikací metod strukturovaného učení umožňuje účinnou plaveckou výuku pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky je koncipováno šestnáct zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, edukace, strukturované učení, plavecká výuka
Title: Specifics of teaching swimming to children with autism spectrum disorder. Objectives: Creation and implementation of the concept of preparatory and basic swimming lessons for children with autism spectrum disorder. Evaluation of information on continuing education and the achieved level of swimming skills and swimming locomotion observed in children with autism spectrum disorder. Presentation and qualitative assessment of the four case studies and subsequent design of guidelines for swimming education for children with autism spectrum disorder. Methods: Analysis of scientific literature, case studies, surveys, interviews, ranking, observation and statistical methods. The results: Teaching swimming with structured educational plans enables effective swimming lessons for children with autism spectrum disorder. Confirms the effectiveness of case studies. There are sixteen principles for swimming education for children with autism spectrum disorder. Keywords: Autism Spectrum Disorders, structured teaching, swimming lessons