Show simple item record

Virtual reality: History of immersive practices and future vision
dc.contributor.advisorMalečková, Dita
dc.creatorTrunec, Václav
dc.date.accessioned2020-08-17T13:12:08Z
dc.date.available2020-08-17T13:12:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/87333
dc.description.abstractPráce zachycuje historii virtuální reality a imerzivních praktik od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a obrovskému rozšíření výpočetní techniky k jejímu rychlému vývoji. Součástí práce je zároveň analýza povědomí a využívanosti virtuální reality u veřejnosti, při které hledám zásadní důvody pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání je využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin, ze kterého je analyzován zájem veřejnosti o využívání virtuální reality, návrhy na její vylepšení či zájmu o úplné zastavení vývoje z důvodu problematických skutečností při jejím počátečním vývoji.cs_CZ
dc.description.abstractThis work provides a history overview of virtual reality and immersive practices since the mid- 20th century, when the development of virtual reality sped up, due to new visual technologies and massive expansion of information technology. Second part of this work aims at awareness and usage analysis of virtual reality in public and examining the solutions for its successful future development. I've used a quantitative survey in two age groups, from which I analysed the public interest about using virtual reality, suggestions for its improvements or interest in completely stopping the development due to its problematic circumstances in early development.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvirtual reality|virtual tecnhology|virtual worlds|immersive practicesen_US
dc.subjectvirtuální realita|virtuální technologie|virtuální světy|imerzivní praktikycs_CZ
dc.titleVirtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-19
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176505
dc.title.translatedVirtual reality: History of immersive practices and future visionen_US
dc.contributor.refereeFiala, Jakub
dc.identifier.aleph002147061
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce zachycuje historii virtuální reality a imerzivních praktik od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a obrovskému rozšíření výpočetní techniky k jejímu rychlému vývoji. Součástí práce je zároveň analýza povědomí a využívanosti virtuální reality u veřejnosti, při které hledám zásadní důvody pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání je využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin, ze kterého je analyzován zájem veřejnosti o využívání virtuální reality, návrhy na její vylepšení či zájmu o úplné zastavení vývoje z důvodu problematických skutečností při jejím počátečním vývoji.cs_CZ
uk.abstract.enThis work provides a history overview of virtual reality and immersive practices since the mid- 20th century, when the development of virtual reality sped up, due to new visual technologies and massive expansion of information technology. Second part of this work aims at awareness and usage analysis of virtual reality in public and examining the solutions for its successful future development. I've used a quantitative survey in two age groups, from which I analysed the public interest about using virtual reality, suggestions for its improvements or interest in completely stopping the development due to its problematic circumstances in early development.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021470610106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV