dc.contributor.advisor | Malečková, Dita | |
dc.creator | Trunec, Václav | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T13:12:08Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T13:12:08Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/87333 | |
dc.description.abstract | Práce zachycuje historii virtuální reality a imerzivních praktik od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a obrovskému rozšíření výpočetní techniky k jejímu rychlému vývoji. Součástí práce je zároveň analýza povědomí a využívanosti virtuální reality u veřejnosti, při které hledám zásadní důvody pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání je využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin, ze kterého je analyzován zájem veřejnosti o využívání virtuální reality, návrhy na její vylepšení či zájmu o úplné zastavení vývoje z důvodu problematických skutečností při jejím počátečním vývoji. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work provides a history overview of virtual reality and immersive practices since the mid- 20th century, when the development of virtual reality sped up, due to new visual technologies and massive expansion of information technology. Second part of this work aims at awareness and usage analysis of virtual reality in public and examining the solutions for its successful future development. I've used a quantitative survey in two age groups, from which I analysed the public interest about using virtual reality, suggestions for its improvements or interest in completely stopping the development due to its problematic circumstances in early development. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | virtual reality|virtual tecnhology|virtual worlds|immersive practices | en_US |
dc.subject | virtuální realita|virtuální technologie|virtuální světy|imerzivní praktiky | cs_CZ |
dc.title | Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-19 | |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 176505 | |
dc.title.translated | Virtual reality: History of immersive practices and future vision | en_US |
dc.contributor.referee | Fiala, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 002147061 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce zachycuje historii virtuální reality a imerzivních praktik od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a obrovskému rozšíření výpočetní techniky k jejímu rychlému vývoji. Součástí práce je zároveň analýza povědomí a využívanosti virtuální reality u veřejnosti, při které hledám zásadní důvody pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání je využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin, ze kterého je analyzován zájem veřejnosti o využívání virtuální reality, návrhy na její vylepšení či zájmu o úplné zastavení vývoje z důvodu problematických skutečností při jejím počátečním vývoji. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work provides a history overview of virtual reality and immersive practices since the mid- 20th century, when the development of virtual reality sped up, due to new visual technologies and massive expansion of information technology. Second part of this work aims at awareness and usage analysis of virtual reality in public and examining the solutions for its successful future development. I've used a quantitative survey in two age groups, from which I analysed the public interest about using virtual reality, suggestions for its improvements or interest in completely stopping the development due to its problematic circumstances in early development. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021470610106986 | |