Zobrazit minimální záznam

Deadly Banquets in Old Norse Literature
dc.contributor.advisorKozák, Jan
dc.creatorNováková, Barbora
dc.date.accessioned2017-07-27T09:59:48Z
dc.date.available2017-07-27T09:59:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/87270
dc.description.abstractThe purpose of this study is to presents set of motifs (main characters, events, typical features etc.) that are connected witch deadly banquets in Old Norse literature. It should provide the reader with a basic overview about the function and depiction of banquets in this culture and help him understand why these inverted feasts occur in Old Norse myths so often. The interpretative framework is comprised of fenomenological theories of Mircea Eliade and psychological interpretations of myths represented by works of C. G. Jung and Joseph Campbell. With a help of these theories is the deadly banquet interpreted as a depiction of Otherworld.en_US
dc.description.abstractPráce představuje soubor motivů (základních postav, událostí, typických jevů apod.), které se váží ke smrtonosným hostinám v literatuře starého Severu. Čtenář by měl po jejím přečtení získat základní přehled o zpodobnění a funkci hostin v této kultuře a zároveň porozumět tomu, proč se ve staroseverských mýtech tak často vyskytuje obraz hostiny převrácené. Výkladový rámec tvoří jednak fenomenologické teorie Mircei Eliadeho, dále pak psychologické interpretace mýtů zastoupené pracemi C. G. Junga a Josepha Campbella. Smrtonosná hostina je s pomocí těchto teorií interpretována jako obraz Jiného světa.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthostina|pohostinství|host|hostitel|smrtonosná hostina|staroseverské mýty|Jiný světcs_CZ
dc.subjectfeast|hospitality|guest|host|deadly banquet|Old Norse myths|Otherworlden_US
dc.titleSmrtonosné hostiny ve staroseverské literatuřecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-19
dc.description.departmentInstitute of Philosophy and Religious Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId165955
dc.title.translatedDeadly Banquets in Old Norse Literatureen_US
dc.contributor.refereeAntalík, Dalibor
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineReligious Studiesen_US
thesis.degree.disciplineReligionistikacs_CZ
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csReligionistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enReligious Studiesen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce představuje soubor motivů (základních postav, událostí, typických jevů apod.), které se váží ke smrtonosným hostinám v literatuře starého Severu. Čtenář by měl po jejím přečtení získat základní přehled o zpodobnění a funkci hostin v této kultuře a zároveň porozumět tomu, proč se ve staroseverských mýtech tak často vyskytuje obraz hostiny převrácené. Výkladový rámec tvoří jednak fenomenologické teorie Mircei Eliadeho, dále pak psychologické interpretace mýtů zastoupené pracemi C. G. Junga a Josepha Campbella. Smrtonosná hostina je s pomocí těchto teorií interpretována jako obraz Jiného světa.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this study is to presents set of motifs (main characters, events, typical features etc.) that are connected witch deadly banquets in Old Norse literature. It should provide the reader with a basic overview about the function and depiction of banquets in this culture and help him understand why these inverted feasts occur in Old Norse myths so often. The interpretative framework is comprised of fenomenological theories of Mircea Eliade and psychological interpretations of myths represented by works of C. G. Jung and Joseph Campbell. With a help of these theories is the deadly banquet interpreted as a depiction of Otherworld.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV