Show simple item record

Impressionism in Serbia
dc.contributor.advisorVlainić, Sandra
dc.creatorChlebovská, Markéta
dc.date.accessioned2017-07-25T09:40:41Z
dc.date.available2017-07-25T09:40:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/87180
dc.description.abstractTato práce se zabývá srbským malířstvím na počátku 20. století, konkrétně impresionismem. Je zde nastíněna situace srbského malířství na konci 19. století a obecné tendence umělcům uchylovat se k velkolepým historickým tématům. Dále jsou zde zachyceny podněty, které vedly k přerodu srbského malířství ze zastaralého historismu do moderního malířství evropské úrovně. Za bod zlomu je označeno otevření malířské školy v Bělehradě a studia mladých malířů v evropských městech. Období srbského impresionismu je rozděleno do několika fází, úvodní fáze je hledání a vytváření základních charakteristik impresionismu, další je fáze, kdy si jsou malíři svým stylem jistí a tvoří díla jednoznačně impresionistická a nakonec vrcholná fáze impresionismu, období, ve kterém mimo srbské území tvoří Kosta Miličević a Milan Milovanović svoje nejlepší díla. Následuje rozbor toho, jak se k impresionismu stavěla veřejnost i odborníci po jeho završení. V závěru práce je pozornost věnována kontaktu mezi českým prostředím a srbským impresionismem, zvláště osobě Cyrila Kutlíka, českého zakladatele malířské školy v Srbsku a Kostovi Miličevićovi studujícímu a formovanému Prahou.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the topic of Serbian painting at the beginning of 20th century, specifically Impressionism. The text outlines the situation of Serbian painting at the end of 19th century and general tendencies of traditional artists to paint monumental historic topics. The paper captures impulses which bring the Serbian painting from old historicism to modern European level. The key moments are an opening of an art school in Belgrade and education of young painters in European cities. The period of Serbian Impressionism is divided in a few stages. The inaugural stage is about searching the basic characteristics of impressionism, the next stage is characterized by the painters' confidence in their style and making real impressionistic artworks and at the last stage, a peak period of Impressionism, Kosta Miličević and Milan Milovanović paint their best paintings, outside of Serbian area. The paper continues with an analysis of the public opinion and an opinion of experts after the end of the period. At the end of this thesis the attention is payed to the contact between Czech and Serbian Impressionism, mainly to Cyril Kutlík, Czech founder of the art school in Serbia and to a Kosta Miličević who studied in Prague and was influenced by the city.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSerbian painting|impressionism|Kosta Miličević|Milan Milovanović|Nadežda Petrović|Cyril Kutlík|Czech and Serbian contactsen_US
dc.subjectsrbské malířství|impresionismus|Kosta Miličević|Milan Milovanović|Nadežda Petrović|Cyril Kutlík|česko-srbské kontaktycs_CZ
dc.titleImpresionismus v Srbskucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-12
dc.description.departmentDepartment of South Slavonic and Balkan Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra jihoslovanských a balkanistických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId165205
dc.title.translatedImpressionism in Serbiaen_US
dc.contributor.refereeJensterle Doležal, Alenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSouth East European Studiesen_US
thesis.degree.disciplineJihovýchodoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra jihoslovanských a balkanistických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of South Slavonic and Balkan Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJihovýchodoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSouth East European Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá srbským malířstvím na počátku 20. století, konkrétně impresionismem. Je zde nastíněna situace srbského malířství na konci 19. století a obecné tendence umělcům uchylovat se k velkolepým historickým tématům. Dále jsou zde zachyceny podněty, které vedly k přerodu srbského malířství ze zastaralého historismu do moderního malířství evropské úrovně. Za bod zlomu je označeno otevření malířské školy v Bělehradě a studia mladých malířů v evropských městech. Období srbského impresionismu je rozděleno do několika fází, úvodní fáze je hledání a vytváření základních charakteristik impresionismu, další je fáze, kdy si jsou malíři svým stylem jistí a tvoří díla jednoznačně impresionistická a nakonec vrcholná fáze impresionismu, období, ve kterém mimo srbské území tvoří Kosta Miličević a Milan Milovanović svoje nejlepší díla. Následuje rozbor toho, jak se k impresionismu stavěla veřejnost i odborníci po jeho završení. V závěru práce je pozornost věnována kontaktu mezi českým prostředím a srbským impresionismem, zvláště osobě Cyrila Kutlíka, českého zakladatele malířské školy v Srbsku a Kostovi Miličevićovi studujícímu a formovanému Prahou.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the topic of Serbian painting at the beginning of 20th century, specifically Impressionism. The text outlines the situation of Serbian painting at the end of 19th century and general tendencies of traditional artists to paint monumental historic topics. The paper captures impulses which bring the Serbian painting from old historicism to modern European level. The key moments are an opening of an art school in Belgrade and education of young painters in European cities. The period of Serbian Impressionism is divided in a few stages. The inaugural stage is about searching the basic characteristics of impressionism, the next stage is characterized by the painters' confidence in their style and making real impressionistic artworks and at the last stage, a peak period of Impressionism, Kosta Miličević and Milan Milovanović paint their best paintings, outside of Serbian area. The paper continues with an analysis of the public opinion and an opinion of experts after the end of the period. At the end of this thesis the attention is payed to the contact between Czech and Serbian Impressionism, mainly to Cyril Kutlík, Czech founder of the art school in Serbia and to a Kosta Miličević who studied in Prague and was influenced by the city.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra jihoslovanských a balkanistických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV