Show simple item record

Methodological procedures used in Czech language education on courses for foreign children
dc.contributor.advisorDvořáčková, Hana
dc.creatorChmelíková, Kristýna
dc.date.accessioned2017-07-20T16:24:21Z
dc.date.available2017-07-20T16:24:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86919
dc.description.abstractThis thesis aims to find out and compare different methods of teaching Czech language on courses for children with different mother tongue and their effectiveness in working with children. The theoretical part introduces the issues foreign children have in Czech schools and summarizes the possible solutions. There are also listed the school systems of the countries from which most children come to the Czech Republic. In the practical part of the thesis there is research, which was performed by observation method. This research attempts to capture the whole course of the lesson, the practices of the lecturers and the behaviour of pupils.en_US
dc.description.abstractTato práce si bere za cíl zjistit a porovnat r zné metody výuky eštiny na kurzech pro d ti s odlišným mate ským jazykem a jejich efektivnost p i práci s d tmi. Teoretická ást informuje o problematice d tí cizinc na školách a zárove shrnuje možná ešení. Také jsou zde uvedeny školské systémy zemí, odkud do eské republiky p ichází nejvíce d tí. V praktické ásti je uveden výzkum, který byl proveden metodou pozorování. Tento výzkum se snaží zachytit celý pr b h lekce, po ínání lektorky i žák .cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectcizincics_CZ
dc.subjectvýuka češtinycs_CZ
dc.subjectkurzy pro cizincecs_CZ
dc.subjectsociokulturní minimumcs_CZ
dc.subjectmetody výuky cizího jazykacs_CZ
dc.subjectinterkulturní psychologiecs_CZ
dc.subjectForeignersen_US
dc.subjectCzech language educationen_US
dc.subjectcourses for foreignersen_US
dc.subjectsocio-cultural minimumen_US
dc.subjectmethods of foreign language teachingen_US
dc.subjectintercultural psychologyen_US
dc.titleMetodické postupy při vyučování českého jazyka na kurzech pro děti cizincůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-26
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173936
dc.title.translatedMethodological procedures used in Czech language education on courses for foreign childrenen_US
dc.contributor.refereeDvorná, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Paedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Paedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si bere za cíl zjistit a porovnat r zné metody výuky eštiny na kurzech pro d ti s odlišným mate ským jazykem a jejich efektivnost p i práci s d tmi. Teoretická ást informuje o problematice d tí cizinc na školách a zárove shrnuje možná ešení. Také jsou zde uvedeny školské systémy zemí, odkud do eské republiky p ichází nejvíce d tí. V praktické ásti je uveden výzkum, který byl proveden metodou pozorování. Tento výzkum se snaží zachytit celý pr b h lekce, po ínání lektorky i žák .cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to find out and compare different methods of teaching Czech language on courses for children with different mother tongue and their effectiveness in working with children. The theoretical part introduces the issues foreign children have in Czech schools and summarizes the possible solutions. There are also listed the school systems of the countries from which most children come to the Czech Republic. In the practical part of the thesis there is research, which was performed by observation method. This research attempts to capture the whole course of the lesson, the practices of the lecturers and the behaviour of pupils.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV