Výtvarná kritika na stránkách časopisu Dílo (1903-1949)
Art criticism in the magazine Dílo (1903-1949)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86913Identifikátory
SIS: 177907
Kolekce
- Kvalifikační práce [2233]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Winter, Tomáš
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výtvarná kritika, Jednota umělců výtvarných, umělecký časopis, Dílo, Spolek výtvarných umělců Mánes, Volné směry, Alois Kalvoda, Jaroslav Kolman Cassius, Štěpán JežKlíčová slova (anglicky)
Art Criticism, Jednota umělců výtvarných, Union of Fine Artists, Dílo, Art Journal, Spolek výtvarných umělců Mánes, Manes Association of Fine Artists, Volné směry, Alois Kalvoda, Jaroslav Kolman Cassius, Štěpán JežVýtvarná kritika na stránkách časopisu Dílo (1903-1949) Abstrakt Bakalářská práce se zabývá texty výtvarné kritiky publikovanými v uměleckém měsíčníku Dílo, časopise vydávaném Jednotou umělců výtvarných mezi lety 1903-1949. V jednotlivých chronologicky řazených kapitolách jsou vybrané kritické texty analyzovány, porovnávány s texty konkurenčních uměleckých časopisů, zasazeny do kontextu dobových uměleckých sporů a doplněny o základní informace o redakci, recenzentech a programu časopisu. V závěru je nastíněn celkový obraz výtvarné kritiky v časopise Dílo, její orientace, proměny, vývoj, význam a vliv na umělecké dění první poloviny dvacátého století.
Art criticism in magazine Dílo (1903-1949) Abstract Bachelor thesis Art criticism in magazine Dílo (1903-1949) deals with critical texts published monthly in journal Dílo, the magazine of "Jednota umělců výtvarných" society in the years 1903- 1949. In chronologically arranged chapters are the selected texts analysed, compared with texts from the rival journals, set in the context of contemporary artistic disputes and the chapters are completed with basic information about editorial staff and thematic focus of the magazine Dílo. In conclusion there is outlined an overall picture of the art criticism in magazine Dílo, its orientation, transformations, value and influence on the art scene in the first half of the 20th century.