Zobrazit minimální záznam

The interrogation practice and solution methods of child abuse investigators
dc.contributor.advisorVečerka, Kazimír
dc.creatorŠindlerová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-20T09:07:04Z
dc.date.available2020-08-20T09:07:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86895
dc.description.abstractThis diploma thesis is comprised of a theoretical section and a practical section. The first theoretical subchapter introduces the CAN syndrome. The second theoretical subchapter focuses on the relevant international and national child protection legislation. The third subchapter "Child Interrogation" deals with the issue of the historical development of child interrogation techniques and methods, and the currently recommended interrogation techniques used to interrogate children in keeping with the Act on Criminal Judicial Procedure No. 141/1961 in the Czech Republic. The third subchapter also concerns with the character traits of the investigator, the qualification requirements of this profession and the fundamental methodology used to prevent a child's secondary victimisation. The fourth theoretical subchapter focuses on the specially designed interrogation room used, among others, for child interrogation. The theoretical part is based on reference literature and relevant legislation. The practical section includes the results of qualitative research. The first subchapter focuses on two case studies of child victims of abuse interrogation. The second subchapter analyses six interviews conducted with a methodological worker and with five investigators, who discuss their experience with the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části se zprvu zaměřuji na uvedení do problematiky týraných a zneužívaných dětí a na související mezinárodní i národní legislativu týkající se ochrany dětí a mladistvých a určující průběh výslechu nezletilých. Navazuje kapitola nazvaná Výslech dítěte, kde je z počátku uveden vývoj vedení výslechu dítěte a kde jsou uvedeny doporučené techniky a způsoby vedení průběhu výslechu dítěte v souladu s trestním řádem na území ČR. V této podkapitole jsou dále zahrnuty osobnostní charakteristiky vyšetřovatele, požadavky na tuto profesi a na koncepce, na jejichž základě se pracuje s dětmi tak, aby se zamezilo vzniku sekundární viktimizace dítěte. V poslední kapitole jsou popsána specifická pracoviště - speciální výslechové místnosti, ve kterých se mimo jiné vedou výslechy dětí. Hlavním zdrojem byla odborná literatura a právní předpisy s touto tématikou související. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. První část je zaměřena na případy výslechů dětí týraných, zneužívaných či zanedbávaných a druhá část analýzu rozhovorů se šesti vyškolenými pracovníky, kteří informují o zkušenostech v problematice výslechové praxe u dětí na metodické i praktické úrovni. V příloze diplomové práce jsou uvedeny dva rozhovory s respondenty (s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinterrogationen_US
dc.subjectinvestigatoren_US
dc.subjectsocial workeren_US
dc.subjectpsychologisten_US
dc.subjectvictimen_US
dc.subjectchild abuse and neglecten_US
dc.subjectinterrogation roomen_US
dc.subjectsecondary victimisationen_US
dc.subjectvýslechcs_CZ
dc.subjectvyšetřovatelcs_CZ
dc.subjectsociální pracovníkcs_CZ
dc.subjectpsychologcs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjecttýrání a zneužívání dítětecs_CZ
dc.subjectspeciální výslechová místnostcs_CZ
dc.subjectsekundární viktimizacecs_CZ
dc.titleVýslechová praxe pracovníků zaměřených na oblast řešení případů týraných a zneužívaných dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-20
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId179414
dc.title.translatedThe interrogation practice and solution methods of child abuse investigatorsen_US
dc.contributor.refereeHánová, Michala
dc.identifier.aleph002145897
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části se zprvu zaměřuji na uvedení do problematiky týraných a zneužívaných dětí a na související mezinárodní i národní legislativu týkající se ochrany dětí a mladistvých a určující průběh výslechu nezletilých. Navazuje kapitola nazvaná Výslech dítěte, kde je z počátku uveden vývoj vedení výslechu dítěte a kde jsou uvedeny doporučené techniky a způsoby vedení průběhu výslechu dítěte v souladu s trestním řádem na území ČR. V této podkapitole jsou dále zahrnuty osobnostní charakteristiky vyšetřovatele, požadavky na tuto profesi a na koncepce, na jejichž základě se pracuje s dětmi tak, aby se zamezilo vzniku sekundární viktimizace dítěte. V poslední kapitole jsou popsána specifická pracoviště - speciální výslechové místnosti, ve kterých se mimo jiné vedou výslechy dětí. Hlavním zdrojem byla odborná literatura a právní předpisy s touto tématikou související. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. První část je zaměřena na případy výslechů dětí týraných, zneužívaných či zanedbávaných a druhá část analýzu rozhovorů se šesti vyškolenými pracovníky, kteří informují o zkušenostech v problematice výslechové praxe u dětí na metodické i praktické úrovni. V příloze diplomové práce jsou uvedeny dva rozhovory s respondenty (s...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is comprised of a theoretical section and a practical section. The first theoretical subchapter introduces the CAN syndrome. The second theoretical subchapter focuses on the relevant international and national child protection legislation. The third subchapter "Child Interrogation" deals with the issue of the historical development of child interrogation techniques and methods, and the currently recommended interrogation techniques used to interrogate children in keeping with the Act on Criminal Judicial Procedure No. 141/1961 in the Czech Republic. The third subchapter also concerns with the character traits of the investigator, the qualification requirements of this profession and the fundamental methodology used to prevent a child's secondary victimisation. The fourth theoretical subchapter focuses on the specially designed interrogation room used, among others, for child interrogation. The theoretical part is based on reference literature and relevant legislation. The practical section includes the results of qualitative research. The first subchapter focuses on two case studies of child victims of abuse interrogation. The second subchapter analyses six interviews conducted with a methodological worker and with five investigators, who discuss their experience with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021458970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV