Zobrazit minimální záznam

Children with Specific Language Impairment in the School Environment
dc.contributor.advisorŠvandová, Martina
dc.creatorSobíšková, Veronika
dc.date.accessioned2017-07-20T16:09:24Z
dc.date.available2017-07-20T16:09:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86829
dc.description.abstractTHESIS TITLE Children with Specific Language Impairment in the School Environment ABSTRACT The thesis focuses on children with specific language impairment (also called developmental dysphasia) in the school environment and it is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part consists of four chapters. The first chapter describes specific language impairment and related terminology, defines a younger school-age child and also deals with causes, diagnosis and therapy of specific language impairment. The second chapter discusses social and communication skills of a child and the impact of specific language impairment on these skills. The third chapter concentrates on reading, writing and particular influences of specific language impairment which are associated with the development of other disorders and difficulties. The fourth chapter describes adaptation of a child with specific language impairment to the school environment. The empirical part consists of qualitative research, designed as multiple case studies, that was carried out among five younger school-age respondents. It attempted to determine how specific language impairment affects a child in the school environment and the empirical part contains results of this research. Besides the analysis and data interpretation, the...en_US
dc.description.abstractNÁZEV PRÁCE Problematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí a je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vývojové dysfázii, terminologii s ní spojenou, charakterizuje dítě mladšího školního věku, příčiny, diagnostiku a terapii vývojové dysfázie. Kapitola druhá pojednává o sociálních a komunikačních dovednostech dítěte a vlivu vývojové dysfázie na tuto oblast. Třetí kapitola charakterizuje oblast čtení, psaní a specifika vlivu vývojové dysfázie, která jsou spojena s rozvojem dalších poruch a obtíží. Čtvrtá kapitola popisuje adaptaci na školní prostředí a zohledňuje přítomnost vývojové dysfázie u dítěte. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, pro který byl zvolen design více případové studie a byl realizován u pěti respondentů v mladším školním věku. V této části jsou obsaženy i výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak ovlivní vývojová dysfázie dítě ve školním prostředí. Kromě analýzy a interpretace dat je součástí empirické části i autorská brožura "Doporučení pro rodiče", jež byla vytvořena na základě výzkumných dat a vlastního pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová dysfázie, specifická vývojová porucha řeči a jazyka,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectspecifická vývojová porucha řeči a jazykacs_CZ
dc.subjectsociální dovednostics_CZ
dc.subjectkomunikační dovednostics_CZ
dc.subjectnácvik čtení a psanícs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectdevelopmental language disorderen_US
dc.subjectspecific language development disordersen_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.subjectcomunication skillsen_US
dc.subjectreading and writing practiceen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.titleProblematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId177354
dc.title.translatedChildren with Specific Language Impairment in the School Environmenten_US
dc.contributor.refereePálenská, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV PRÁCE Problematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí a je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vývojové dysfázii, terminologii s ní spojenou, charakterizuje dítě mladšího školního věku, příčiny, diagnostiku a terapii vývojové dysfázie. Kapitola druhá pojednává o sociálních a komunikačních dovednostech dítěte a vlivu vývojové dysfázie na tuto oblast. Třetí kapitola charakterizuje oblast čtení, psaní a specifika vlivu vývojové dysfázie, která jsou spojena s rozvojem dalších poruch a obtíží. Čtvrtá kapitola popisuje adaptaci na školní prostředí a zohledňuje přítomnost vývojové dysfázie u dítěte. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, pro který byl zvolen design více případové studie a byl realizován u pěti respondentů v mladším školním věku. V této části jsou obsaženy i výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak ovlivní vývojová dysfázie dítě ve školním prostředí. Kromě analýzy a interpretace dat je součástí empirické části i autorská brožura "Doporučení pro rodiče", jež byla vytvořena na základě výzkumných dat a vlastního pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová dysfázie, specifická vývojová porucha řeči a jazyka,...cs_CZ
uk.abstract.enTHESIS TITLE Children with Specific Language Impairment in the School Environment ABSTRACT The thesis focuses on children with specific language impairment (also called developmental dysphasia) in the school environment and it is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part consists of four chapters. The first chapter describes specific language impairment and related terminology, defines a younger school-age child and also deals with causes, diagnosis and therapy of specific language impairment. The second chapter discusses social and communication skills of a child and the impact of specific language impairment on these skills. The third chapter concentrates on reading, writing and particular influences of specific language impairment which are associated with the development of other disorders and difficulties. The fourth chapter describes adaptation of a child with specific language impairment to the school environment. The empirical part consists of qualitative research, designed as multiple case studies, that was carried out among five younger school-age respondents. It attempted to determine how specific language impairment affects a child in the school environment and the empirical part contains results of this research. Besides the analysis and data interpretation, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV