Zobrazit minimální záznam

Frustration tolerance in adolescents with addiction
dc.contributor.advisorŠípek, Jiří
dc.creatorPlachá, Jana
dc.date.accessioned2017-07-20T15:59:58Z
dc.date.available2017-07-20T15:59:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86801
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to find out how do adolescents using addictive substances cope with everyday stress and whether their answers differ from the ordinary population of their peers. For this purpose, the Czech version of Rosenzweig's picture frustration test (C-W) was used. The theoretical part summarizes our knowledge about frustration and possible manifestations of reactions to frustrationand it places this phenomenon into a terminological and theoretical framework. It also deals with adolescence from the point of view of potential stress situations and presents possible adolescents' responses to these circumstances. Finally, this part describes possible causes and manifestations of addiction in adolescents. The aim of the practical part is to present how the responses of 40 adolescent users of psychoactive substances to common frustrating situations compare with ones of the normal peer population. The results of the survey from the point of view of the direction of aggression show that drug-using adolescents most often blame their social surrounding for the frustrating situation or expect a solution to come from their surrounding. More often they choose a self-accusatory reaction rather than trying to get over the frustration or to avoid aggression. From the point of view of the...en_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem reagují dospívající, kteří užívají návykové látky, na běžnou životní zátěž a zda se jejich odpovědi liší od běžné populace vrstevníků. K tomuto účelu byla použita česká verze Rosenzweigova obrázkového frustračního testu (C-W). Teoretická část shrnuje poznatky o frustraci a možných projevech reakcí na ni. Kromě toho zasazuje tento fenomén do terminologického a teoretického rámce. Též se zabývá etapou dospívání z pohledu možných zátěžových situací a předkládá případné způsoby odpovědí adolescentů na tyto okolnosti. Nakonec popisuje možné příčiny a projevy závislosti u dospívajících. Záměrem praktické části je předložit, jakou podobu mají odpovědi 40 dospívajících uživatelů psychoaktivních látek na běžné frustrující situace ve srovnání s běžnou vrstevnickou populací. Konkrétně bylo šetření zaměřeno na směr agrese, typ agrese a superego vzorec I, tedy reakci na nařčení či obvinění. Získané výsledky šetření z hlediska směru agrese ukazují, že dospívající užívající drogy viní z frustrující situace nejčastěji okolí nebo od něj očekávají řešení. Častěji volí sebeobviňující způsob reakce, než aby se snažili přes frustraci přenést nebo se agresi vyhnout. Z pohledu typu agrese se zkoumaná skupina nejvíce orientuje na obranu sebe nebo svého chování. Častěji u...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfrustrationen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectsubstance abuseen_US
dc.subjectRosenzweig P-F Studyen_US
dc.subjectfrustracecs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectzávislostcs_CZ
dc.subjectRosenzweigův obrázkový frustrační test (C-W)cs_CZ
dc.titleFrustrační tolerance u adolescentů se závislostní problematikoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-23
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150927
dc.title.translatedFrustration tolerance in adolescents with addictionen_US
dc.contributor.refereeČáp, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem reagují dospívající, kteří užívají návykové látky, na běžnou životní zátěž a zda se jejich odpovědi liší od běžné populace vrstevníků. K tomuto účelu byla použita česká verze Rosenzweigova obrázkového frustračního testu (C-W). Teoretická část shrnuje poznatky o frustraci a možných projevech reakcí na ni. Kromě toho zasazuje tento fenomén do terminologického a teoretického rámce. Též se zabývá etapou dospívání z pohledu možných zátěžových situací a předkládá případné způsoby odpovědí adolescentů na tyto okolnosti. Nakonec popisuje možné příčiny a projevy závislosti u dospívajících. Záměrem praktické části je předložit, jakou podobu mají odpovědi 40 dospívajících uživatelů psychoaktivních látek na běžné frustrující situace ve srovnání s běžnou vrstevnickou populací. Konkrétně bylo šetření zaměřeno na směr agrese, typ agrese a superego vzorec I, tedy reakci na nařčení či obvinění. Získané výsledky šetření z hlediska směru agrese ukazují, že dospívající užívající drogy viní z frustrující situace nejčastěji okolí nebo od něj očekávají řešení. Častěji volí sebeobviňující způsob reakce, než aby se snažili přes frustraci přenést nebo se agresi vyhnout. Z pohledu typu agrese se zkoumaná skupina nejvíce orientuje na obranu sebe nebo svého chování. Častěji u...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to find out how do adolescents using addictive substances cope with everyday stress and whether their answers differ from the ordinary population of their peers. For this purpose, the Czech version of Rosenzweig's picture frustration test (C-W) was used. The theoretical part summarizes our knowledge about frustration and possible manifestations of reactions to frustrationand it places this phenomenon into a terminological and theoretical framework. It also deals with adolescence from the point of view of potential stress situations and presents possible adolescents' responses to these circumstances. Finally, this part describes possible causes and manifestations of addiction in adolescents. The aim of the practical part is to present how the responses of 40 adolescent users of psychoactive substances to common frustrating situations compare with ones of the normal peer population. The results of the survey from the point of view of the direction of aggression show that drug-using adolescents most often blame their social surrounding for the frustrating situation or expect a solution to come from their surrounding. More often they choose a self-accusatory reaction rather than trying to get over the frustration or to avoid aggression. From the point of view of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV