dc.contributor.advisor | Kasíková, Hana | |
dc.creator | Lešková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-07-20T15:59:19Z | |
dc.date.available | 2017-07-20T15:59:19Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/86797 | |
dc.description.abstract | The topic of this thesis is the completion of compulsory education at elementary school. The goal of the theoretical part of this thesis is detailed description of specifics which relate to 9th grade. It can be useful to teachers who are, at the moment, teaching this grade and could help them to realize all the factors that influence their work. They might also find some new options how to improve their work. The practical part of this thesis is focused on a case study of project that is realised at Elementary School Josefa Kajetána Tyla, Písek. It is the 9th grade student's prom. The main focus is on what are the students learning, whether and how it influences their teaching and what does organizing this kind of event entitles. | en_US |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je zakončení povinné školní docházky na základní škole. Cílem teoretické části práce je souhrnný a detailní popis specifik, která se týkají 9. ročníku. Tato část může být užitečná pro učitele, kteří učí právě tento ročník, aby si uvědomili, co všechno ovlivňuje jejich práci a třeba najdou možnosti, jak svou práci zlepšit. Empirická část obsahuje případovou studii, která je zaměřena na projekt, který je realizován na Základní škole Josefa Kajetána Tyla v Písku. Jedná se o absolventský ples žáků 9. ročníku. Důraz je kladen především na to, co se žáci prostřednictvím takového projektu učí, zda a jak se proměňuje výuka a co všechno taková akce obnáší. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | The completion of compulsory schooling | en_US |
dc.subject | 9th grade of the elementary school | en_US |
dc.subject | prom | en_US |
dc.subject | teaching before and after high school entrance exam | en_US |
dc.subject | Zakončení povinné školní docházky | cs_CZ |
dc.subject | 9. ročník ZŠ | cs_CZ |
dc.subject | projekt | cs_CZ |
dc.subject | absolventský ples | cs_CZ |
dc.subject | výuka před a po přijímacích zkouškách na SŠ | cs_CZ |
dc.title | Zakončení vzdělávání na ZŠ- Projekt žáků 9. třídy ZŠ J. K. Tyla v Písku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-24 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 179285 | |
dc.title.translated | Conclusion of education at primary school - Project of pupils from 9th class ZŠ J. K. Tyla | en_US |
dc.contributor.referee | Vincejová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je zakončení povinné školní docházky na základní škole. Cílem teoretické části práce je souhrnný a detailní popis specifik, která se týkají 9. ročníku. Tato část může být užitečná pro učitele, kteří učí právě tento ročník, aby si uvědomili, co všechno ovlivňuje jejich práci a třeba najdou možnosti, jak svou práci zlepšit. Empirická část obsahuje případovou studii, která je zaměřena na projekt, který je realizován na Základní škole Josefa Kajetána Tyla v Písku. Jedná se o absolventský ples žáků 9. ročníku. Důraz je kladen především na to, co se žáci prostřednictvím takového projektu učí, zda a jak se proměňuje výuka a co všechno taková akce obnáší. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this thesis is the completion of compulsory education at elementary school. The goal of the theoretical part of this thesis is detailed description of specifics which relate to 9th grade. It can be useful to teachers who are, at the moment, teaching this grade and could help them to realize all the factors that influence their work. They might also find some new options how to improve their work. The practical part of this thesis is focused on a case study of project that is realised at Elementary School Josefa Kajetána Tyla, Písek. It is the 9th grade student's prom. The main focus is on what are the students learning, whether and how it influences their teaching and what does organizing this kind of event entitles. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |