Show simple item record

Media depictions of band Dog Soldiers between 1979-2013
dc.contributor.advisorŽelezný, Jakub
dc.creatorBambas, Ondřej
dc.date.accessioned2017-07-20T15:00:51Z
dc.date.available2017-07-20T15:00:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86730
dc.description.abstractDiplomová práce "Mediální zobrazení skupiny Psí vojáci v letech 1979- 2013" ukazuje na příkladu alternativní hudební kapely přeměnu kulturního prostředí stejně tak jako rozdíly mezi normalizačním tiskem a periodiky z doby po roce 1989. Různorodý mediální systém popisuje práce primárně pomocí orálně historického výzkumu založeného na výpovědích přímých účastníků doby a lidí spojených se skupinou Psí vojáci a alternativní hudební scénou. Kapela stála na pomezí undergroundu a alternativní kultury, její zařazení není jednoznačné, své srovnání nenachází ani u žánrově podobný ch interpretů. Jedinečná pozice vytvořila z Psích vojáků určitý symbol porevoluční alternativní scény. K naplnění stanovených cílů slouží také deskriptivní a komparativní perspektiva, díky které lze porovnat fungování oficiálních a samizdatových či exilových periodik v době normalizace a celostátních deníků a hudebních časopisů ve zbylém, aktivnějším období skupiny. Práce poukazuje v neposlední řadě na rozdíly mezi zpracováním jednotlivých kapitol české hudební scény odbornou literaturou.cs_CZ
dc.description.abstractThesis "Media coverage of band Dog Soldiers (Psí vojáci) between years 1979 and 2013" shows the change of cultural environment as well as the differences between the normalization press and the magazines after 1989. Diversity of media system describes work primarily through oral history research based on testimonies of direct history participants and people associated with the group Dog Soldiers and alternative music scene. Band was situated between underground and alternative culture, so its position cannot be easily set. As it cannot find any similar interpret of the same genre. The unique position made Dog Soldiers an alternative music scene's symbol of post-Communist period. The descriptive and comparative perspective also serves to fulfill the set goals, which makes it possible to compare the functionality of official and samizdat or exile periodicals at the time of normalization and nationwide newspapers and music magazines in later more active period of the group. The work also shows the differences between the processing of individual musical environments of Czech culture by specialized literature.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPsí vojácics_CZ
dc.subjectP.V.Ocs_CZ
dc.subjectundergroundcs_CZ
dc.subjectalternativacs_CZ
dc.subjectalternativní hudbacs_CZ
dc.subjectrockcs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectcenzuracs_CZ
dc.subjecthudební publicistikacs_CZ
dc.subjectorální historiecs_CZ
dc.subjectPsí vojácien_US
dc.subjectP.V.Oen_US
dc.subjectDog Soldiersen_US
dc.subjectundergrounden_US
dc.subjectalternativeen_US
dc.subjectalternative musicen_US
dc.subjectrocken_US
dc.subjectnormalizationen_US
dc.subjectcensorshipen_US
dc.subjectmusic journalismen_US
dc.subjectoral historyen_US
dc.titleMediální zobrazení hudební skupiny Psí vojáci mezi lety 1979-2013cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId190920
dc.title.translatedMedia depictions of band Dog Soldiers between 1979-2013en_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Mediální zobrazení skupiny Psí vojáci v letech 1979- 2013" ukazuje na příkladu alternativní hudební kapely přeměnu kulturního prostředí stejně tak jako rozdíly mezi normalizačním tiskem a periodiky z doby po roce 1989. Různorodý mediální systém popisuje práce primárně pomocí orálně historického výzkumu založeného na výpovědích přímých účastníků doby a lidí spojených se skupinou Psí vojáci a alternativní hudební scénou. Kapela stála na pomezí undergroundu a alternativní kultury, její zařazení není jednoznačné, své srovnání nenachází ani u žánrově podobný ch interpretů. Jedinečná pozice vytvořila z Psích vojáků určitý symbol porevoluční alternativní scény. K naplnění stanovených cílů slouží také deskriptivní a komparativní perspektiva, díky které lze porovnat fungování oficiálních a samizdatových či exilových periodik v době normalizace a celostátních deníků a hudebních časopisů ve zbylém, aktivnějším období skupiny. Práce poukazuje v neposlední řadě na rozdíly mezi zpracováním jednotlivých kapitol české hudební scény odbornou literaturou.cs_CZ
uk.abstract.enThesis "Media coverage of band Dog Soldiers (Psí vojáci) between years 1979 and 2013" shows the change of cultural environment as well as the differences between the normalization press and the magazines after 1989. Diversity of media system describes work primarily through oral history research based on testimonies of direct history participants and people associated with the group Dog Soldiers and alternative music scene. Band was situated between underground and alternative culture, so its position cannot be easily set. As it cannot find any similar interpret of the same genre. The unique position made Dog Soldiers an alternative music scene's symbol of post-Communist period. The descriptive and comparative perspective also serves to fulfill the set goals, which makes it possible to compare the functionality of official and samizdat or exile periodicals at the time of normalization and nationwide newspapers and music magazines in later more active period of the group. The work also shows the differences between the processing of individual musical environments of Czech culture by specialized literature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV