Zobrazit minimální záznam

Ideal of beauty and women's self-presentation in social networks
dc.contributor.advisorHladík, Radim
dc.creatorTichá, Petra
dc.date.accessioned2017-07-20T15:00:41Z
dc.date.available2017-07-20T15:00:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86729
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů mezi sebeprezentací na sociálních sítích a ideálem ženské krásy. Práce pojímá ideál krásy jako sociální konstrukt, neboť každá kultura má odlišný pohled na to, co je krásné a na ideál krásy jako takový. Současně se také tyto představy v průběhu času proměňovaly. Práce je rovněž založena na předpokladu, že krása má multidimenzionální povahu a zabývá se různými pojetími krásy. Cílem práce je zhodnotit způsoby sebeprezentace žen na sociálních sítích v kontextu ideálu krásy. Podkladem pro výzkumné šetření se staly profilové obrázky žen na sociálních sítích a využívá kvalitativní metody zakotvené teorie. Konečné výsledky ukazují, že dominantní způsob vizuální sebeprezentace zaujímá selfie. Výzkum dále ukázal, že v každé skupině existuje alespoň určitá menšina žen, které se prezentují v souladu s preferovaným ideálem krásy. Rozdíly jsou pak popsány v závěru práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is concerned with the problematic of the links between self-presentation on social networks (SNS) and female beauty ideal. The thesis defines the beauty ideal as social construct, because every culture has its own beauty ideal and every period held its own standards on what is considered as beutiful. The thesis is also based on assumption that definitions of beauty are multidimensional and is focused on several beauty ideals. The aim of the thesis is to evaluate ways of self-presentation of women on social networks in the context of ideal of beauty. The research is based on the analysis of profile pictures on social networks and is also based on qualitative method of grounded theory. The final results show that the dominant way of visual self-presentation is represented by selfies. But the research has also shown that in each group there is a minority group of women who present themselves in accordance with the chosen ideal of beauty. Differences are described at the end of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKrásacs_CZ
dc.subjectideál krásycs_CZ
dc.subjectženacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectzakotvená teorie,sebeprezentacecs_CZ
dc.subjectBeautyen_US
dc.subjectbeauty idealen_US
dc.subjectwomanen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectgrounded theoryen_US
dc.subjectself-presentationen_US
dc.titleIdeál krásy a sebeprezentace žen v rámci sociálních sítícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId176148
dc.title.translatedIdeal of beauty and women's self-presentation in social networksen_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů mezi sebeprezentací na sociálních sítích a ideálem ženské krásy. Práce pojímá ideál krásy jako sociální konstrukt, neboť každá kultura má odlišný pohled na to, co je krásné a na ideál krásy jako takový. Současně se také tyto představy v průběhu času proměňovaly. Práce je rovněž založena na předpokladu, že krása má multidimenzionální povahu a zabývá se různými pojetími krásy. Cílem práce je zhodnotit způsoby sebeprezentace žen na sociálních sítích v kontextu ideálu krásy. Podkladem pro výzkumné šetření se staly profilové obrázky žen na sociálních sítích a využívá kvalitativní metody zakotvené teorie. Konečné výsledky ukazují, že dominantní způsob vizuální sebeprezentace zaujímá selfie. Výzkum dále ukázal, že v každé skupině existuje alespoň určitá menšina žen, které se prezentují v souladu s preferovaným ideálem krásy. Rozdíly jsou pak popsány v závěru práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is concerned with the problematic of the links between self-presentation on social networks (SNS) and female beauty ideal. The thesis defines the beauty ideal as social construct, because every culture has its own beauty ideal and every period held its own standards on what is considered as beutiful. The thesis is also based on assumption that definitions of beauty are multidimensional and is focused on several beauty ideals. The aim of the thesis is to evaluate ways of self-presentation of women on social networks in the context of ideal of beauty. The research is based on the analysis of profile pictures on social networks and is also based on qualitative method of grounded theory. The final results show that the dominant way of visual self-presentation is represented by selfies. But the research has also shown that in each group there is a minority group of women who present themselves in accordance with the chosen ideal of beauty. Differences are described at the end of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV