Show simple item record

Reception analysis of the Fifty Shades trilogy and a film adaptation of its first part
dc.contributor.advisorKrobová, Tereza
dc.creatorJirková, Beáta
dc.date.accessioned2017-07-20T14:58:55Z
dc.date.available2017-07-20T14:58:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86720
dc.description.abstractCílem této práce bylo analyzovat recepci knižní trilogie Fifty Shades a filmového zpracování jejího prvního dílu ze strany ženského publika - žen, které měly na knihy a/či film jak pozitivní, tak negativní názor. Práce usilovala o vytvoření obrazu o základních způsobech recepce tohoto fenoménu a jejich vztažení k mediálnímu a veřejnému diskurzu o trilogii. Zvolené výzkumné otázky se zaměřovaly zejména na motivace žen k přečtení knih a/či zhlédnutí filmu, jejich přístup k trilogii, význam samotné četby a/či sledování a hodnocení trilogie. Součástí práce bylo také srovnání obou skupin čtenářek/divaček z hlediska všech zmíněných otázek a propojení těchto otázek s mediálním a veřejným diskurzem o Fifty Shades. V rámci realizovaného kvalitativního výzkumu bylo provedeno celkem 13 individuálních polostrukturovaných rozhovorů se čtenářkami a divačkami Fifty Shades. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody zakotvené teorie (zejména použitím otevřeného a axiálního kódování). Výsledkem provedené analýzy je popis dvou odlišných způsobů recepce a intepretace Fifty Shades, které mimo jiné vypovídají o přetrvávající existenci ambivalencí obsažených v romantických fikcích pro ženy. Analýza dat rovněž odhalila specifický vliv mediálního a veřejného diskurzu o trilogii na celkový přístup žen k Fifty...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to analyse the reception of the Fifty Shades book trilogy and a film adaptation of its first part from the perspective of a female audience - both women who like the books and/or the film and women who do not like them. The thesis sought to describe the fundamental ways of the reception of the Fifty Shades phenomenon and to connect them to media and public discourse about the trilogy. The research questions were particularly focused on women's motivations to reading the books and/or watching the film, their approach to and evaluation of the trilogy. A part of the thesis was also a comparison of the two groups of female readers and viewers regarding the questions mentioned above and a connection of those questions with media and public discourse about Fifty Shades. During the conducted research 13 individual semistructured interviews with female readers and viewers of Fifty Shades have been done. The gained data were analysed by using the grounded theory method (particularly in vivo coding and axial coding). The outcome of the analysis is a description of two different ways of reception and interpretation of Fifty Shades which show persisting ambiguity of romantic fictions for women. The analysis also revealed an impact of media and public discourse about the trilogy on...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFifty Shadescs_CZ
dc.subjectPadesát odstínůcs_CZ
dc.subjectčervená knihovnacs_CZ
dc.subjectanalýza recepcecs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectsexualitacs_CZ
dc.subjecterotikacs_CZ
dc.subjectpornocs_CZ
dc.subjectBDSMcs_CZ
dc.subjectFifty Shadesen_US
dc.subjectromanceen_US
dc.subjectreception analysisen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectsexualityen_US
dc.subjecteroticaen_US
dc.subjectpornen_US
dc.subjectBDSMen_US
dc.titleAnalýza recepce knižní trilogie Fifty Shades a filmové adaptace jejího prvního dílucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167425
dc.title.translatedReception analysis of the Fifty Shades trilogy and a film adaptation of its first parten_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo analyzovat recepci knižní trilogie Fifty Shades a filmového zpracování jejího prvního dílu ze strany ženského publika - žen, které měly na knihy a/či film jak pozitivní, tak negativní názor. Práce usilovala o vytvoření obrazu o základních způsobech recepce tohoto fenoménu a jejich vztažení k mediálnímu a veřejnému diskurzu o trilogii. Zvolené výzkumné otázky se zaměřovaly zejména na motivace žen k přečtení knih a/či zhlédnutí filmu, jejich přístup k trilogii, význam samotné četby a/či sledování a hodnocení trilogie. Součástí práce bylo také srovnání obou skupin čtenářek/divaček z hlediska všech zmíněných otázek a propojení těchto otázek s mediálním a veřejným diskurzem o Fifty Shades. V rámci realizovaného kvalitativního výzkumu bylo provedeno celkem 13 individuálních polostrukturovaných rozhovorů se čtenářkami a divačkami Fifty Shades. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody zakotvené teorie (zejména použitím otevřeného a axiálního kódování). Výsledkem provedené analýzy je popis dvou odlišných způsobů recepce a intepretace Fifty Shades, které mimo jiné vypovídají o přetrvávající existenci ambivalencí obsažených v romantických fikcích pro ženy. Analýza dat rovněž odhalila specifický vliv mediálního a veřejného diskurzu o trilogii na celkový přístup žen k Fifty...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to analyse the reception of the Fifty Shades book trilogy and a film adaptation of its first part from the perspective of a female audience - both women who like the books and/or the film and women who do not like them. The thesis sought to describe the fundamental ways of the reception of the Fifty Shades phenomenon and to connect them to media and public discourse about the trilogy. The research questions were particularly focused on women's motivations to reading the books and/or watching the film, their approach to and evaluation of the trilogy. A part of the thesis was also a comparison of the two groups of female readers and viewers regarding the questions mentioned above and a connection of those questions with media and public discourse about Fifty Shades. During the conducted research 13 individual semistructured interviews with female readers and viewers of Fifty Shades have been done. The gained data were analysed by using the grounded theory method (particularly in vivo coding and axial coding). The outcome of the analysis is a description of two different ways of reception and interpretation of Fifty Shades which show persisting ambiguity of romantic fictions for women. The analysis also revealed an impact of media and public discourse about the trilogy on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV