dc.contributor.advisor | Šerák, Michal | |
dc.creator | Hercogová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-07-20T14:14:39Z | |
dc.date.available | 2017-07-20T14:14:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/86636 | |
dc.description.abstract | Práce se věnuje tématu muzeí a jejich role ve vzdělávání a učení se dospělých. Poskytuje základní přehled o vývoji muzeí a jejich edukační role v historii. Pozornost je věnována dospělým jako specifické cílové skupině muzejní edukace, jejich specifikům z hlediska volnočasové edukace a z hlediska procesu vzdělávání. Práce se dále zaměřuje na vzdělávací nabídku muzeí v oblasti formálního a neformálního vzdělávání a informálního učení. Součástí práce je kvalitativní šetření, které je zaměřeno na vzdělávací nabídku vybraných muzeí a na zohledňování specifik dospělých ze strany pracovníků v oblasti muzejní edukace. Klíčová slova muzeum, muzejní edukace, dospělý, vzdělávání dospělých, volnočasová edukace, neformální vzdělávání, informální učení | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theses is focused on the topic of museums and their role in adult education and learning. It provides a basic overview of the development of museums and their educational role in history. A special attention is also paid to adults as a specific target group of the museum education, their specifics in terms of the leisure education and the educational process. It is also devoted to the educational offer of museums in the field of formal and non-formal education and informal learning. A part of the thesis is a qualitative survey that focuses on the educational offer of selected museums and to what extent the specifics of adults are taken into account by the staff in the area of the museum education. Key words museum, museum education, adult, adut education, leisure education, non-formal education, informal learning | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | muzeum|muzejní edukace|dospělý|vzdělávání dospělých|neformální vzdělávání|informální učení|volnočasová edukace | cs_CZ |
dc.subject | museum|museum education|adult|adult education|informal learning|leisure time education | en_US |
dc.title | Role muzeí ve vzdělávání dospělých | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-20 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 165842 | |
dc.title.translated | The Role of Museums in Adult Education | en_US |
dc.contributor.referee | Kopecký, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se věnuje tématu muzeí a jejich role ve vzdělávání a učení se dospělých. Poskytuje základní přehled o vývoji muzeí a jejich edukační role v historii. Pozornost je věnována dospělým jako specifické cílové skupině muzejní edukace, jejich specifikům z hlediska volnočasové edukace a z hlediska procesu vzdělávání. Práce se dále zaměřuje na vzdělávací nabídku muzeí v oblasti formálního a neformálního vzdělávání a informálního učení. Součástí práce je kvalitativní šetření, které je zaměřeno na vzdělávací nabídku vybraných muzeí a na zohledňování specifik dospělých ze strany pracovníků v oblasti muzejní edukace. Klíčová slova muzeum, muzejní edukace, dospělý, vzdělávání dospělých, volnočasová edukace, neformální vzdělávání, informální učení | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theses is focused on the topic of museums and their role in adult education and learning. It provides a basic overview of the development of museums and their educational role in history. A special attention is also paid to adults as a specific target group of the museum education, their specifics in terms of the leisure education and the educational process. It is also devoted to the educational offer of museums in the field of formal and non-formal education and informal learning. A part of the thesis is a qualitative survey that focuses on the educational offer of selected museums and to what extent the specifics of adults are taken into account by the staff in the area of the museum education. Key words museum, museum education, adult, adut education, leisure education, non-formal education, informal learning | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |