Show simple item record

Dandy as a work of art?
dc.contributor.advisorZuska, Vlastimil
dc.creatorCsicsely, Lukáš
dc.date.accessioned2017-07-20T13:47:23Z
dc.date.available2017-07-20T13:47:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86589
dc.description.abstract(česky) V této diplomové práci se snažím ověřit tvrzení, zda je dandy umělecké dílo. Touto tezí bývá dandy nejčastěji definován. Vymezují jej tímto způsobem zakladatelé diskuze o dandysmu (Barbey d`Aurevilly, Charles Baudelaire a Oscar Wilde) i soudobí teoretici dandysmu (například Francoise Coblence, Daniel S. Schiffer či Karin Becker), přes četný výskyt není nikdy toto tvrzení teoreticky uchopeno ve větší šíři. Nejprve proto hledám definici, která by nejlépe odpovídala konceptu dandyho, jak jej uvažují zakladatelé. Činím to za pomocí srovnání konceptu dandy s několika definicemi umění (mimetickou, expresivní, formalistickou, institucionální či funkcionalistickou) a s tou, která vychází ze srovnání jako nejvhodnější (funkcionalistickou), dále operuji - konkrétně se strukturalistickou definicí umění Jana Mukařovského. Z hlediska strukturalismu odpovídám na základní otázky spojené v rámci diskurzu estetiky s konceptem uměleckého díla. Hledám základní materiál (materiální normu), který by vytvářel identitu dandyho jako uměleckého druhu. Na tom základě odlišuji umělecké druhy dandysmu blízké (tanec, herectví či performance jakožto žánr výtvarného umění). Hledám specifika recepce dandyho, dále specifika tvůrce dandysmu i jeho tvorby nebo také specifickou souvztažnost dandyho se společností (za pomocí...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): My goal in this diploma thesis is to verify the claim that "dandy is a work of art". The figure of Dandy is often defined by the claim that it truly is a work of art. Dandy is after all defined like that by the founders of the debate on dandysm (Barbey d`Aurevilly, Charles Baudelaire and Oscar Wilde) and also by contemporary theoreticians of dandysm (such as Francois Coblence, Daniel S. Schiffer and Karin Becker). However, despite the numerous occurrences of the definition, the claim was never extended into general theory of dandy as work of art. I am here trying to do that. First, I am looking for a definition that best suits the concept of dandy according to the founders. I confront the concept of dandysm with several definitions of art (mimetic, expressive, formalistic, institutional or functionalist). With the definition that the comparison shows as the most appropriate - the functionalist theory of art - I continue to operate. With a structuralist definition of Jan Mukařovský. From the structuralistic point of view I answer the basic questions connected within the discourse of aesthetics with the concept of the work of art. I am looking for a basic material (material norm) that would create the identity of dandy as a specific kind of artwork. Based on that, I distinguish artistic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDandy|umělecké dílo|strukturalismus|tělo|recepce|estetický objekt|estetická norma|Baudelaire|Brummellcs_CZ
dc.subjectDandy|work of art|structuralism|body|reception|aesthetic object|aesthetic norm|Baudelaire|Brummellen_US
dc.titleDandy jako umělecké dílo?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-21
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId179081
dc.title.translatedDandy as a work of art?en_US
dc.contributor.refereeJarošová, Helena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) V této diplomové práci se snažím ověřit tvrzení, zda je dandy umělecké dílo. Touto tezí bývá dandy nejčastěji definován. Vymezují jej tímto způsobem zakladatelé diskuze o dandysmu (Barbey d`Aurevilly, Charles Baudelaire a Oscar Wilde) i soudobí teoretici dandysmu (například Francoise Coblence, Daniel S. Schiffer či Karin Becker), přes četný výskyt není nikdy toto tvrzení teoreticky uchopeno ve větší šíři. Nejprve proto hledám definici, která by nejlépe odpovídala konceptu dandyho, jak jej uvažují zakladatelé. Činím to za pomocí srovnání konceptu dandy s několika definicemi umění (mimetickou, expresivní, formalistickou, institucionální či funkcionalistickou) a s tou, která vychází ze srovnání jako nejvhodnější (funkcionalistickou), dále operuji - konkrétně se strukturalistickou definicí umění Jana Mukařovského. Z hlediska strukturalismu odpovídám na základní otázky spojené v rámci diskurzu estetiky s konceptem uměleckého díla. Hledám základní materiál (materiální normu), který by vytvářel identitu dandyho jako uměleckého druhu. Na tom základě odlišuji umělecké druhy dandysmu blízké (tanec, herectví či performance jakožto žánr výtvarného umění). Hledám specifika recepce dandyho, dále specifika tvůrce dandysmu i jeho tvorby nebo také specifickou souvztažnost dandyho se společností (za pomocí...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): My goal in this diploma thesis is to verify the claim that "dandy is a work of art". The figure of Dandy is often defined by the claim that it truly is a work of art. Dandy is after all defined like that by the founders of the debate on dandysm (Barbey d`Aurevilly, Charles Baudelaire and Oscar Wilde) and also by contemporary theoreticians of dandysm (such as Francois Coblence, Daniel S. Schiffer and Karin Becker). However, despite the numerous occurrences of the definition, the claim was never extended into general theory of dandy as work of art. I am here trying to do that. First, I am looking for a definition that best suits the concept of dandy according to the founders. I confront the concept of dandysm with several definitions of art (mimetic, expressive, formalistic, institutional or functionalist). With the definition that the comparison shows as the most appropriate - the functionalist theory of art - I continue to operate. With a structuralist definition of Jan Mukařovský. From the structuralistic point of view I answer the basic questions connected within the discourse of aesthetics with the concept of the work of art. I am looking for a basic material (material norm) that would create the identity of dandy as a specific kind of artwork. Based on that, I distinguish artistic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV