Zobrazit minimální záznam

Jára Cimrman as a transmedial phenomenon - canon and participation
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorFantová, Matylda
dc.date.accessioned2017-07-20T13:45:21Z
dc.date.available2017-07-20T13:45:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86577
dc.description.abstractDiplomová práce Jára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participace se zabývá fiktivní postavou Járy Cimrmana hned z několika hledisek. Jára Cimrman je zde krátce představen jako literární postava, dále je zde popsán vznik Divadla Járy Cimrmana a vznik Salónu Cimrman. Nechybí ani informace o rozhlasovém pořadu Vinárna U Pavouka, kde se vůbec poprvé objevilo jméno Járy Cimrmana. Důležitým mezníkem je stanovení cimrmanovského kánonu v první části práce. Následují kapitoly věnující se mystifikaci a fikčnímu světu. Praktická část práce je pak věnovaná zejména fanouškovské participaci a dalšímu uživatelsky generovanému obsahu. V práci jsou krátce představeny a následně využívány různé mediální i literární teorie. Jedná se zejména o teorii transmediality, produsage, teorii fikčních světů a teorii mystifikace. Přidruženým cílem práce je přiblížit výstavbu Cimrmanova fikčního světa na utvořeném kánonu za pomoci literárních teorií. Kánon či spíše korpus vybraných textů je pak porovnáván s ukázkami (nejen) fanouškovské participace a produsage. Výsledkem je i (částečné) zmapování Cimrmanových stop v České republice i v digitálním světě. To vše vede k rozuzlení hlavního cíle práce, a to k vymezení, zda Jára Cimrman je, nebo není transmediálním fenoménem.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis called Jára Cimrman as a transmedial phenomenon - canon and participation focuses on the fictional character of Jára Cimrman from several points of view. Jára Cimrman is briefly introduced in the thesis and the founding of Jára Cimrman Theatre (Divadlo Járy Cimrmana) and the founding of Cimrman Salon (Salón Cimrman) are also described. The information about a radio programme called Vinárna U Pavouka where the name of Jára Cimrman first appeared are also involved. Identifying the canon of Cimrman presents an important element of the first part of the thesis. The following chapters focus on mystification and fictional world. The practical part of the thesis then deals particularly with fan participation and other user-generated content. The thesis briefly introduces and then uses various media and literary theories. These are especially transmediality theory, fictional worlds theory and mystification. The associated aim of this thesis is to describe composing of Cimrman's fictional world based on the canon with the help of literary theories. The canon or rather a corpus of the chosen texts is subsequently compared to the excerpts (but not only excerpts) of fan participation and produsage. The outcome of the thesis is also a partial mapping of Cimrman's marks in the Czech Republic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectJára Cimrmancs_CZ
dc.subjectkánoncs_CZ
dc.subjecttransmedialitacs_CZ
dc.subjectprodusagecs_CZ
dc.subjectparticipacecs_CZ
dc.subjectuživatelsky generovaný obsahcs_CZ
dc.subjectfikční světcs_CZ
dc.subjectmystifikacecs_CZ
dc.subjectDivadlo Járy Cimrmanacs_CZ
dc.subjectJára Cimrmanen_US
dc.subjectcanonen_US
dc.subjecttransmedialityen_US
dc.subjectprodusageen_US
dc.subjectparticipationen_US
dc.subjectuser-generated contenten_US
dc.subjectfictional worlden_US
dc.subjectmystificationen_US
dc.subjectJára Cimrman Theatreen_US
dc.titleJára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167368
dc.title.translatedJára Cimrman as a transmedial phenomenon - canon and participationen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Jára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participace se zabývá fiktivní postavou Járy Cimrmana hned z několika hledisek. Jára Cimrman je zde krátce představen jako literární postava, dále je zde popsán vznik Divadla Járy Cimrmana a vznik Salónu Cimrman. Nechybí ani informace o rozhlasovém pořadu Vinárna U Pavouka, kde se vůbec poprvé objevilo jméno Járy Cimrmana. Důležitým mezníkem je stanovení cimrmanovského kánonu v první části práce. Následují kapitoly věnující se mystifikaci a fikčnímu světu. Praktická část práce je pak věnovaná zejména fanouškovské participaci a dalšímu uživatelsky generovanému obsahu. V práci jsou krátce představeny a následně využívány různé mediální i literární teorie. Jedná se zejména o teorii transmediality, produsage, teorii fikčních světů a teorii mystifikace. Přidruženým cílem práce je přiblížit výstavbu Cimrmanova fikčního světa na utvořeném kánonu za pomoci literárních teorií. Kánon či spíše korpus vybraných textů je pak porovnáván s ukázkami (nejen) fanouškovské participace a produsage. Výsledkem je i (částečné) zmapování Cimrmanových stop v České republice i v digitálním světě. To vše vede k rozuzlení hlavního cíle práce, a to k vymezení, zda Jára Cimrman je, nebo není transmediálním fenoménem.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis called Jára Cimrman as a transmedial phenomenon - canon and participation focuses on the fictional character of Jára Cimrman from several points of view. Jára Cimrman is briefly introduced in the thesis and the founding of Jára Cimrman Theatre (Divadlo Járy Cimrmana) and the founding of Cimrman Salon (Salón Cimrman) are also described. The information about a radio programme called Vinárna U Pavouka where the name of Jára Cimrman first appeared are also involved. Identifying the canon of Cimrman presents an important element of the first part of the thesis. The following chapters focus on mystification and fictional world. The practical part of the thesis then deals particularly with fan participation and other user-generated content. The thesis briefly introduces and then uses various media and literary theories. These are especially transmediality theory, fictional worlds theory and mystification. The associated aim of this thesis is to describe composing of Cimrman's fictional world based on the canon with the help of literary theories. The canon or rather a corpus of the chosen texts is subsequently compared to the excerpts (but not only excerpts) of fan participation and produsage. The outcome of the thesis is also a partial mapping of Cimrman's marks in the Czech Republic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV