dc.contributor.advisor | Löwensteinová, Miriam | |
dc.creator | Bišková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-03-24T10:13:09Z | |
dc.date.available | 2021-03-24T10:13:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/86534 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je analyzovat storytelling v korejských onlinových hrách, zastoupených na trhu především v podobě MMORPG žánru. V úvodní kapitole je představeno pět zásadních korejských MMORPG, se kterými se v práci bude nadále pracovat. Následující kapitoly se zabývají storytellingem v korejských MMORPG a jeho nástroji, pomocí kterých je do hry zabudován. Práce se následně zaměřuje především na praktickou analýzu vytyčených her a hledá v nich motivy, které se inspirují v asijské mytologii, historii či kultuře. Na závěr je v práci pro přehlednost uveden také slovníček pojmů, které se týkají zejména herního průmyslu. Všechny uvedené hry jsou z technických důvodů rozebírány v dostupné podobě v evropské verzi. Klíčová slova Korejské onlinové hry, MMORPG, storytelling, mytologie, multiplayer, asijské motivy, Heterocosmica | cs_CZ |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to analyse storytelling in Korean online games, mainly represented by MMORPG genre. The first chapter introduces five essential Korean MMORPGs that will be subjected to the analyses throughout the thesis. Next chapters research storytelling in MMORPGs and its instruments, which are used to anchor the story inside the game. Main practical part then analyses mentioned online games and searches for motives based on Asian mythology, history and culture. For better comprehension a technical vocabulary related to gaming industry is also included at the end of the thesis. Because of technical reasons, all mentioned games are analysed in their European versions. Key words Korean online games, MMORPG, storytelling, mythology, multiplayer, asian motives, Heterocosmica | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Korean online games|MMORPG|storytelling|mythology|multiplayer|asian motives|Heterocosmica | en_US |
dc.subject | Korejské onlinové hry|MMORPG|storytelling|mytologie|multiplayer|asijské motivy|Heterocosmica | cs_CZ |
dc.title | Storytelling v korejských onlinových hrách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-19 | |
dc.description.department | Department of Sinology | en_US |
dc.description.department | Katedra sinologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 178028 | |
dc.title.translated | Storytelling in Korean Online Games | en_US |
dc.contributor.referee | Horák, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 002144924 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Koreanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Korean Studies | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sinologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Sinology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Koreanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Korean Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je analyzovat storytelling v korejských onlinových hrách, zastoupených na trhu především v podobě MMORPG žánru. V úvodní kapitole je představeno pět zásadních korejských MMORPG, se kterými se v práci bude nadále pracovat. Následující kapitoly se zabývají storytellingem v korejských MMORPG a jeho nástroji, pomocí kterých je do hry zabudován. Práce se následně zaměřuje především na praktickou analýzu vytyčených her a hledá v nich motivy, které se inspirují v asijské mytologii, historii či kultuře. Na závěr je v práci pro přehlednost uveden také slovníček pojmů, které se týkají zejména herního průmyslu. Všechny uvedené hry jsou z technických důvodů rozebírány v dostupné podobě v evropské verzi. Klíčová slova Korejské onlinové hry, MMORPG, storytelling, mytologie, multiplayer, asijské motivy, Heterocosmica | cs_CZ |
uk.abstract.en | The purpose of this thesis is to analyse storytelling in Korean online games, mainly represented by MMORPG genre. The first chapter introduces five essential Korean MMORPGs that will be subjected to the analyses throughout the thesis. Next chapters research storytelling in MMORPGs and its instruments, which are used to anchor the story inside the game. Main practical part then analyses mentioned online games and searches for motives based on Asian mythology, history and culture. For better comprehension a technical vocabulary related to gaming industry is also included at the end of the thesis. Because of technical reasons, all mentioned games are analysed in their European versions. Key words Korean online games, MMORPG, storytelling, mythology, multiplayer, asian motives, Heterocosmica | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sinologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Zemánek, Marek | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021449240106986 | |