Show simple item record

Theory of agenda-setting, framing and communication of social change on case study of media campaign for smoking ban in restaurants
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorSlíž, Miroslav
dc.date.accessioned2017-07-20T10:27:53Z
dc.date.available2017-07-20T10:27:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86415
dc.description.abstractDiplomová práce představuje aplikaci teoretických rámců nastolování agendy, mediálního rámcování, veřejného mínění, spirály mlčení, komunikace sociální změny a sociálního marketingu včetně specifik kampaní veřejného zájmu na příkladu výzkumného projektu "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí" Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) a agentury Ipsos s následnou mediální kampaní za zákaz kouření v restauracích. Koncept veřejného mínění je představen společně s teorií spirály mlčení. Dále se práce věnuje otázce ovlivňování veřejného mínění skrze média, kde autor poznatky teorie agenda-setting a mediálního rámcování ilustruje příklady k tématu zákazu kouření v restauracích. U vybraných teoretických konceptů je uvedena jejich reflexe z pohledu vlivu síťových médií. Komunikace sociální změny je představena společně se sociálním marketingem a aspekty zdravotní komunikace. Konkrétní proces za sociální změnu je představen z perspektivy issues managementu. Součástí práce jsou dvě případové studie, které popisují jednotlivé fáze výzkumného projektu s mediální kampaní FSV UK a agentury Ipsos v kontextu představené teorie. Je analyzován význam a dopad projektu na veřejnou, mediální i politickou sféru.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis presents the application of theoretical concepts of agenda- setting, media framing, public opinion, spiral of silence, social change communication and social marketing, including the specifics of public interest campaigns, on the example of research project "Changing the paradigm: Smoking in restaurants bothers people" which was conducted by the Faculty of Social Sciences, Charles University and research agency Ipsos, and following media campaign against smoking in restaurants. The concept of public opinion is introduced together with the theory of the spiral of silence. In addition, the thesis deals with the issue of influencing public opinion through the media, where theories of agenda setting and media framing are illustrated on examples connected to smoking ban in restaurants. Selected theoretical concepts are shown in a reflection of new media influence. Communication of social change is introduced together with social marketing theory and aspects of health communication. The specific process of social change is introduced from the perspective of issues management. There are two case studies describing the specific phases of the research project with the media campaign in the context of the presented theory. The importance and impact of the project on the public, media and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSmoking ban in restaurantsen_US
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectframingen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectspiral of silenceen_US
dc.subjectsocial change communicationen_US
dc.subjectparadigm shiften_US
dc.subjectissues managementen_US
dc.subjectZákaz kouření v restauracíchcs_CZ
dc.subjectnastolování agendycs_CZ
dc.subjectrámcovánícs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectspirála mlčenícs_CZ
dc.subjectkomunikace sociální změnycs_CZ
dc.subjectzměna paradigmatucs_CZ
dc.subjectissues managementcs_CZ
dc.titleTeorie nastolování agendy, rámcování a komunikace sociální změny na příkladu mediální kampaně za zákaz kouření v restauracíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId167411
dc.title.translatedTheory of agenda-setting, framing and communication of social change on case study of media campaign for smoking ban in restaurantsen_US
dc.contributor.refereeSoukeník, Štěpán
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje aplikaci teoretických rámců nastolování agendy, mediálního rámcování, veřejného mínění, spirály mlčení, komunikace sociální změny a sociálního marketingu včetně specifik kampaní veřejného zájmu na příkladu výzkumného projektu "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí" Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) a agentury Ipsos s následnou mediální kampaní za zákaz kouření v restauracích. Koncept veřejného mínění je představen společně s teorií spirály mlčení. Dále se práce věnuje otázce ovlivňování veřejného mínění skrze média, kde autor poznatky teorie agenda-setting a mediálního rámcování ilustruje příklady k tématu zákazu kouření v restauracích. U vybraných teoretických konceptů je uvedena jejich reflexe z pohledu vlivu síťových médií. Komunikace sociální změny je představena společně se sociálním marketingem a aspekty zdravotní komunikace. Konkrétní proces za sociální změnu je představen z perspektivy issues managementu. Součástí práce jsou dvě případové studie, které popisují jednotlivé fáze výzkumného projektu s mediální kampaní FSV UK a agentury Ipsos v kontextu představené teorie. Je analyzován význam a dopad projektu na veřejnou, mediální i politickou sféru.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis presents the application of theoretical concepts of agenda- setting, media framing, public opinion, spiral of silence, social change communication and social marketing, including the specifics of public interest campaigns, on the example of research project "Changing the paradigm: Smoking in restaurants bothers people" which was conducted by the Faculty of Social Sciences, Charles University and research agency Ipsos, and following media campaign against smoking in restaurants. The concept of public opinion is introduced together with the theory of the spiral of silence. In addition, the thesis deals with the issue of influencing public opinion through the media, where theories of agenda setting and media framing are illustrated on examples connected to smoking ban in restaurants. Selected theoretical concepts are shown in a reflection of new media influence. Communication of social change is introduced together with social marketing theory and aspects of health communication. The specific process of social change is introduced from the perspective of issues management. There are two case studies describing the specific phases of the research project with the media campaign in the context of the presented theory. The importance and impact of the project on the public, media and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV