Analýza online komunikace série běžeckých závodů RunCzech v porovnání se zahraničními maratony
Analysis online communication of RunCzech running series in compared to foreign marathons
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86395Identifikátory
SIS: 166487
Kolekce
- Kvalifikační práce [14457]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
RunCzech, Prague International Marathon, marketing na sociálních sítích, internetový marketing, branding, mobilní aplikaceKlíčová slova (anglicky)
RunCzech, Prague International Marathon, social media marketing, internet marketing, branding, mobile applicationsTato práce se zabývá zkoumáním, zhodnocením a optimalizací online komunikace společnosti Prague International Marathon, potažmo největším českým seriálem běžeckých závodů RunCzech. Cíle této práce jsou naplňovány za pomoci provedeného dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 158 běžců a běžkyň. V teoretické části jsou zmíněny základy marketingu, brandingu a nákupního chování spotřebitelů. Velká pozornost je pak věnována marketingu v online prostředí, zejména na sociálních sítích. Pro závěry své práce dále využívám interních dat RunCzech, které mi byly společností poskytnuty. Kromě interních dat a rozhovoru s marketingovými pracovníky RunCzech jsem provedl i obsahovou analýzu profilů značky na Facebooku a Instagramu s cílem najít jejich nedostatky. Závody RunCzech jsou dále porovnány s významnými zahraničními závody jako jsou Virgin Money London Marathon a Boston Marathon.
The main object of this thesis is to examine, evaluate and suggest improvements for online communication of Prague International Marathon together with the largest Czech series of road races, RunCzech. In order to pursue this goal, I have conducted a survey among 158 runners. In the theoretical part, the basics of marketing, branding and consumer buying behaviour are mentioned. Great attention is paid to marketing in the online environment, especially on social networks. For the conclusions of my work, I also use internal data of RunCzech, which was provided to me by the company. In addition to internal data and interviews with RunCzech marketers, I also conducted a content analysis of RunCzech profiles on Facebook and Instagram to find their shortcomings. RunCzech races are also compared to major international races such as the Virgin Money London Marathon and the Boston Marathon.