Zobrazit minimální záznam

Personalization of Polish political parties after 2005
dc.contributor.advisorKubát, Michal
dc.creatorHarzer, Filip
dc.date.accessioned2020-08-19T09:25:19Z
dc.date.available2020-08-19T09:25:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86351
dc.description.abstractThe aim of this Master's thesis called "Personalisation of Polish political parties after 2005" is to examine the process of personalisation among selected Polish political parties between the parliamentary elections in 2005 and the parliamentary elections in 2015, and to determine whether personalisation of Polish political parties increased after 2005. The thesis is based around the most well-known theories of personalisation of politics and a number of assumptions articulated by Polish experts on the subject. Personalisation is examined predominantly at an institutional level. The theoretical part presents different approaches to research the phenomenon, and defines three main concepts: personalisation, presidentialisation, and celebritisation. Several important personalised projects carried out in Poland between 1989 and 2005 are also described. The empirical part of the thesis analyses the level and development of personalisation within and outside the selected Polish political parties. This thesis does not strive to extend the theoretical concepts of personalisation of politics; instead, it aims to enrich the research of Polish politics after 2005.en_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce "Personalizace polských politických stran po roce 2005" je prozkoumat proces personalizace ve vybraných polských politických stranách v období mezi parlamentními volbami 2005 a parlamentními volbami 2015, a odpovědět na otázku, zda se po roce 2005 personalizace stran zvyšovala. Práce vychází z nejznámějších teorií personalizace politiky a předpokladů polských autorů. Personalizace je zkoumána zejména na institucionální úrovni. V teoretické části práce jsou představeny přístupy výzkumu personalizace a vymezeny jsou hlavní pojmy: personalizace, prezidencializace i celebritizace. Představeny jsou rovněž hlavní personalizované projekty v Polsku v letech 1989-2005. V empirické části práce věnované výzkumu polské politiky je analyzována úroveň a vývoj procesu personalizace uvnitř strany a vně strany. Cílem práce není rozšířit teoretické koncepty personalizace politiky, nýbrž obohatit výzkum polské politiky po roce 2005.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPersonalizacecs_CZ
dc.subjectpolitické stranycs_CZ
dc.subjectlídrcs_CZ
dc.subjectPolskocs_CZ
dc.subjectSvaz demokratické levicecs_CZ
dc.subjectPolská strana lidovács_CZ
dc.subjectObčanská platformacs_CZ
dc.subjectPrávo a spravedlnostcs_CZ
dc.subjectPersonalisationen_US
dc.subjectPolitical Partiesen_US
dc.subjectleaderen_US
dc.subjectPolanden_US
dc.subjectDemocratic Left Allianceen_US
dc.subjectPolish People's Partyen_US
dc.subjectCivic Platformen_US
dc.subjectLaw and Justiceen_US
dc.titlePersonalizace polských politických stran po roce 2005cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-19
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId168025
dc.title.translatedPersonalization of Polish political parties after 2005en_US
dc.contributor.refereeMlejnek, Josef
dc.identifier.aleph002144501
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce "Personalizace polských politických stran po roce 2005" je prozkoumat proces personalizace ve vybraných polských politických stranách v období mezi parlamentními volbami 2005 a parlamentními volbami 2015, a odpovědět na otázku, zda se po roce 2005 personalizace stran zvyšovala. Práce vychází z nejznámějších teorií personalizace politiky a předpokladů polských autorů. Personalizace je zkoumána zejména na institucionální úrovni. V teoretické části práce jsou představeny přístupy výzkumu personalizace a vymezeny jsou hlavní pojmy: personalizace, prezidencializace i celebritizace. Představeny jsou rovněž hlavní personalizované projekty v Polsku v letech 1989-2005. V empirické části práce věnované výzkumu polské politiky je analyzována úroveň a vývoj procesu personalizace uvnitř strany a vně strany. Cílem práce není rozšířit teoretické koncepty personalizace politiky, nýbrž obohatit výzkum polské politiky po roce 2005.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this Master's thesis called "Personalisation of Polish political parties after 2005" is to examine the process of personalisation among selected Polish political parties between the parliamentary elections in 2005 and the parliamentary elections in 2015, and to determine whether personalisation of Polish political parties increased after 2005. The thesis is based around the most well-known theories of personalisation of politics and a number of assumptions articulated by Polish experts on the subject. Personalisation is examined predominantly at an institutional level. The theoretical part presents different approaches to research the phenomenon, and defines three main concepts: personalisation, presidentialisation, and celebritisation. Several important personalised projects carried out in Poland between 1989 and 2005 are also described. The empirical part of the thesis analyses the level and development of personalisation within and outside the selected Polish political parties. This thesis does not strive to extend the theoretical concepts of personalisation of politics; instead, it aims to enrich the research of Polish politics after 2005.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021445010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV