Zobrazit minimální záznam

The coexistence of two academic educational programs within one institution
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorBuřičová, Barbora
dc.date.accessioned2020-08-21T16:51:32Z
dc.date.available2020-08-21T16:51:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86289
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the characteristics of the coexistence of two different school educational programs within one elementary school. In this very largely neglected topic, attention is paid primarily to the differences between the programs, pedagogical cooperation across the programs and benefits, and the pitfalls of this coexistence. The issue is viewed from the point of view of describing the roles and exercising the functions of educational policy actors - namely directors and teachers. The most important part of the thesis is a comparative multi-case study, in which the thesis describes and analyzes the functioning of two primary schools, where a classical program with innovative elements works together with the Montessori program. The work concludes that the most important factors of the coexistence of the two programs at one school is the way of school management and the circumstances of the emergence of the second program at school.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá charakteristikou koexistence dvou odlišných školních vzdělávacích programů v rámci jedné základní školy. V tomto doposud velmi opomíjeném tématu je pozornost věnována především rozdílnostem mezi programy, pedagogické spolupráci napříč programy a výhodám a úskalím této koexistence. Na problematiku je nahlíženo z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů a učitelů. Jádrem práce je komparativní více-případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje fungování dvou základních škol, kde vedle sebe existuje klasický program s inovativními prvky spolu s programem Montessori. Práce dochází k závěru, že nejdůležitějšími faktory (ne)funkčnosti koexistence dvou programů na jedné škole, je způsob řízení a vedení školy a okolnosti vzniku alternativního programu na škole.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectschoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectmontessorien_US
dc.subjectcoexistenceen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectmontessorics_CZ
dc.subjectkoexistencecs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.titleKoexistence dvou školních vzdělávacích programů v rámci jedné školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-12
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179336
dc.title.translatedThe coexistence of two academic educational programs within one institutionen_US
dc.contributor.refereeKváča, Vladimír
dc.identifier.aleph002144439
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá charakteristikou koexistence dvou odlišných školních vzdělávacích programů v rámci jedné základní školy. V tomto doposud velmi opomíjeném tématu je pozornost věnována především rozdílnostem mezi programy, pedagogické spolupráci napříč programy a výhodám a úskalím této koexistence. Na problematiku je nahlíženo z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů a učitelů. Jádrem práce je komparativní více-případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje fungování dvou základních škol, kde vedle sebe existuje klasický program s inovativními prvky spolu s programem Montessori. Práce dochází k závěru, že nejdůležitějšími faktory (ne)funkčnosti koexistence dvou programů na jedné škole, je způsob řízení a vedení školy a okolnosti vzniku alternativního programu na škole.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the characteristics of the coexistence of two different school educational programs within one elementary school. In this very largely neglected topic, attention is paid primarily to the differences between the programs, pedagogical cooperation across the programs and benefits, and the pitfalls of this coexistence. The issue is viewed from the point of view of describing the roles and exercising the functions of educational policy actors - namely directors and teachers. The most important part of the thesis is a comparative multi-case study, in which the thesis describes and analyzes the functioning of two primary schools, where a classical program with innovative elements works together with the Montessori program. The work concludes that the most important factors of the coexistence of the two programs at one school is the way of school management and the circumstances of the emergence of the second program at school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021444390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV