Zobrazit minimální záznam

Self-presentation and privacy of videobloggers in the Czech Republic
dc.contributor.advisorPospíšilová, Marie
dc.creatorNejedlá, Bára
dc.date.accessioned2020-08-20T09:01:24Z
dc.date.available2020-08-20T09:01:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86288
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with self-presentation and privacy of Czech videoblogers on the platform of Youtube. As a result of the new phenomenon called Youtubering there are new ways of interacting between performers and audiences that affect privacy created in the online environment. Using a qualitative method of semi-structured interviews, this thesis explores everyday self-presentation on the Youtube platform and in personal life of Youtubers. It also focuses on how these people understand the concept of privacy. The goal is to find out strategies used by videobloggers in the Czech Republic for protecting their privacy. It is achieved by analysing direct answers of the Youtubers. The analysis of the research data is based on the dramaturgical approach of Erving Goffman extended by Joshua Meyrowitz's view that deals with the influence of electronic media. The thesis concludes with following findings: to manage their privacy, Youtubers do use a few techniques such as preparation of the scene, their appearance and others. However, the key aspect of privacy management is Youtuber's control over information.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá sebeprezentací a soukromím českých videoblogerů na platformě Youtube. Díky novému fenoménu zvanému Youtubering vznikají v online prostředí nové způsoby interakce mezi účinkujícím a publikem, které mají vliv na vnímání soukromí. Pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů tato práce zkoumá každodenní sebeprezentaci, jak na platformě Youtube, tak v osobním životě Youtuberů a také se zaměřuje na to, jak tito lidé chápou koncept soukromí. Cílem této práce je zjistit strategie, které videoblogeři v České republice používají při hlídání svého soukromí pomocí výpovědí samotných Youtuberů. Práce je postavena na dramaturgickém přístupu Ervinga Goffmana s rozšířením o pohled Joshuy Meyrowitze, tedy o vliv elektronických medií. Práce dochází k závěru, že k managementu soukromí Youtubeři používají několik technik jako je příprava scény, vzhledu a jiné. Klíčovým aspektem při managementu soukromí je však především kontrola nad informacemi, kterou Youtuber má.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPrivacyen_US
dc.subjectYoutubeen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectGoffmanen_US
dc.subjectPresentation of Selfen_US
dc.subjectIdentity managementen_US
dc.subjectsoukromícs_CZ
dc.subjectYoutubecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectGoffmancs_CZ
dc.subjectsebeprezentacecs_CZ
dc.subjectmanagement identitycs_CZ
dc.titleSebeprezentace a soukromí videoblogerů v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-12
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId178687
dc.title.translatedSelf-presentation and privacy of videobloggers in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVoleková, Hana
dc.identifier.aleph002144438
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá sebeprezentací a soukromím českých videoblogerů na platformě Youtube. Díky novému fenoménu zvanému Youtubering vznikají v online prostředí nové způsoby interakce mezi účinkujícím a publikem, které mají vliv na vnímání soukromí. Pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů tato práce zkoumá každodenní sebeprezentaci, jak na platformě Youtube, tak v osobním životě Youtuberů a také se zaměřuje na to, jak tito lidé chápou koncept soukromí. Cílem této práce je zjistit strategie, které videoblogeři v České republice používají při hlídání svého soukromí pomocí výpovědí samotných Youtuberů. Práce je postavena na dramaturgickém přístupu Ervinga Goffmana s rozšířením o pohled Joshuy Meyrowitze, tedy o vliv elektronických medií. Práce dochází k závěru, že k managementu soukromí Youtubeři používají několik technik jako je příprava scény, vzhledu a jiné. Klíčovým aspektem při managementu soukromí je však především kontrola nad informacemi, kterou Youtuber má.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with self-presentation and privacy of Czech videoblogers on the platform of Youtube. As a result of the new phenomenon called Youtubering there are new ways of interacting between performers and audiences that affect privacy created in the online environment. Using a qualitative method of semi-structured interviews, this thesis explores everyday self-presentation on the Youtube platform and in personal life of Youtubers. It also focuses on how these people understand the concept of privacy. The goal is to find out strategies used by videobloggers in the Czech Republic for protecting their privacy. It is achieved by analysing direct answers of the Youtubers. The analysis of the research data is based on the dramaturgical approach of Erving Goffman extended by Joshua Meyrowitz's view that deals with the influence of electronic media. The thesis concludes with following findings: to manage their privacy, Youtubers do use a few techniques such as preparation of the scene, their appearance and others. However, the key aspect of privacy management is Youtuber's control over information.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021444380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV