Show simple item record

Concept of Moral Panic in the Case Study of Inclusive Education
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorVlčková, Adéla
dc.date.accessioned2020-08-21T16:52:47Z
dc.date.available2020-08-21T16:52:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86280
dc.description.abstractThe work deals with the media image of inclusive education which is examined through the prism of sociological concept of moral panic. It focuses on the transformation of media interest in inclusive education and changing of the representation of moral panic attributes in the most widely read daily press such as Blesk, MF Dnes, Právo and Lidové noviny from 2000 to 2017. The work arises from the concept of moral panic which respects the importace of the mass media and it takes into consideration the beliefs directed against certain social groups that are perceived as being at risk to society. The theoretical part defines theoretical grounds such as the power of the media and the characteristics of inclusive education and its legislation. The practical part describes implementation of the research which is realized through a content analysis. The work brings insight into the inconsistent interest of various newspapers. This involves certain contextual milestones in the process of developing the media image of inclusion which is researched through the sociological concept. The results are concluded with the discussion about the possible implications of moral panic for society and educational policy.en_US
dc.description.abstractV bakalářské práci se zabývám mediálním obrazem inkluzivního vzdělávání, na který pohlížím optikou sociologického konceptu morální paniky. Zaměřuji se na proměny zájmu médií o problematiku inkluzivního vzdělávání a na proměny zastoupení znaků morální paniky v nejčtenějších mediálních denících, kterým je Blesk, MF Dnes, Právo a Lidové noviny za časové období 2000 - 2017. Práce vyplívá z konceptu morální paniky, který staví na důležitosti masových médií a na přesvědčení směřované proti určitým společenským skupinám, které jsou vnímány jako rizikové pro společnost. Dále práci ohraničuji teoretickými i věcnými východisky, jako je moc a síla médií a charakteristika inkluzivního vzdělávání a jeho legislativní úpravy. Zkoumání provádím obsahovou analýzou, která mi díky své strukturaci umožňuje zkoumat předem zvolené proměnné, které jsou vytvořeny na základě charakteristik konceptu morální paniky. Práce přináší vhled do nekonzistentního zájmu mediálních deníků, který prokládám kontextuálními mezníky a do mediálního obrazu inkluze na který nahlížím zmíněným sociologickým konceptem. Výsledky završuji diskuzí o možných implikacích morální paniky na společnost a na vzdělávací politiku.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmoral panicsen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectStanley Cohenen_US
dc.subjectsecondary analysisen_US
dc.subjectmorální panikacs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectStanley Cohencs_CZ
dc.subjectsekundární analýzacs_CZ
dc.titleKoncept morální paniky na případu inkluzivního vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-12
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179337
dc.title.translatedConcept of Moral Panic in the Case Study of Inclusive Educationen_US
dc.contributor.refereeKváča, Vladimír
dc.identifier.aleph002144430
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV bakalářské práci se zabývám mediálním obrazem inkluzivního vzdělávání, na který pohlížím optikou sociologického konceptu morální paniky. Zaměřuji se na proměny zájmu médií o problematiku inkluzivního vzdělávání a na proměny zastoupení znaků morální paniky v nejčtenějších mediálních denících, kterým je Blesk, MF Dnes, Právo a Lidové noviny za časové období 2000 - 2017. Práce vyplívá z konceptu morální paniky, který staví na důležitosti masových médií a na přesvědčení směřované proti určitým společenským skupinám, které jsou vnímány jako rizikové pro společnost. Dále práci ohraničuji teoretickými i věcnými východisky, jako je moc a síla médií a charakteristika inkluzivního vzdělávání a jeho legislativní úpravy. Zkoumání provádím obsahovou analýzou, která mi díky své strukturaci umožňuje zkoumat předem zvolené proměnné, které jsou vytvořeny na základě charakteristik konceptu morální paniky. Práce přináší vhled do nekonzistentního zájmu mediálních deníků, který prokládám kontextuálními mezníky a do mediálního obrazu inkluze na který nahlížím zmíněným sociologickým konceptem. Výsledky završuji diskuzí o možných implikacích morální paniky na společnost a na vzdělávací politiku.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with the media image of inclusive education which is examined through the prism of sociological concept of moral panic. It focuses on the transformation of media interest in inclusive education and changing of the representation of moral panic attributes in the most widely read daily press such as Blesk, MF Dnes, Právo and Lidové noviny from 2000 to 2017. The work arises from the concept of moral panic which respects the importace of the mass media and it takes into consideration the beliefs directed against certain social groups that are perceived as being at risk to society. The theoretical part defines theoretical grounds such as the power of the media and the characteristics of inclusive education and its legislation. The practical part describes implementation of the research which is realized through a content analysis. The work brings insight into the inconsistent interest of various newspapers. This involves certain contextual milestones in the process of developing the media image of inclusion which is researched through the sociological concept. The results are concluded with the discussion about the possible implications of moral panic for society and educational policy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV