Zobrazit minimální záznam

Marketing communication of the CSSD party in the election to the Chamber of deputies 2013-Analysis of using instruments of political marketing
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorZapletalová, Karolína
dc.date.accessioned2017-09-27T09:27:43Z
dc.date.available2017-09-27T09:27:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86207
dc.description.abstractThis bachelor thesis is concerned with describing the CSSD marketing communication in parliamentary elections to the Chamber of Deputies in 2013. The thesis is divided into two basic parts, namely theoretical and practical. The theoretical part describes basic definitions of marketing communication and political marketing, including its chosen tools. For my work, I chose the concept of the Jabloński "Promotion mix", which is divided into five basic categories - political advertising, direct marketing, sales promotion, public relations and personal sales. The practical part is devoted specifically to the CSSD and its election campaign in 2013. Subsequently, the thesis focuses on individual elements of the above mentioned Promotion mix.en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je popsat marketingovou komunikaci ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů marketingová komunikace a politický marketing, včetně jeho vybraných nástrojů. Pro své zpracování jsem si vybrala koncept tzv. Promotion mixu od Jablońskiho, který se dělí na pět základních kategorií - politická reklama, přímý marketing, propagace prodeje, public relations a osobní prodej. Praktická část se věnuje konkrétně ČSSD a její volební kampani v roce 2013. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé prvky výše uvedeného Promotion mixu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectthe CSSD partyen_US
dc.subjectelections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republicen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectpolitical advertisingen_US
dc.subjectinstruments of political marketingen_US
dc.subjectPromotion mixen_US
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectČSSDcs_CZ
dc.subjectparlamentní volby do Poslanecké sněmovnycs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectpolitická reklamacs_CZ
dc.subjectnástroje politického marketingucs_CZ
dc.subjectPromotion mixcs_CZ
dc.titleMarketingová komunikace ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny 2013 - Analýza využívání nástrojů politického marketingucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-20
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId166544
dc.title.translatedMarketing communication of the CSSD party in the election to the Chamber of deputies 2013-Analysis of using instruments of political marketingen_US
dc.contributor.refereeRosenfeldová, Jana
dc.identifier.aleph002144276
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je popsat marketingovou komunikaci ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů marketingová komunikace a politický marketing, včetně jeho vybraných nástrojů. Pro své zpracování jsem si vybrala koncept tzv. Promotion mixu od Jablońskiho, který se dělí na pět základních kategorií - politická reklama, přímý marketing, propagace prodeje, public relations a osobní prodej. Praktická část se věnuje konkrétně ČSSD a její volební kampani v roce 2013. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé prvky výše uvedeného Promotion mixu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is concerned with describing the CSSD marketing communication in parliamentary elections to the Chamber of Deputies in 2013. The thesis is divided into two basic parts, namely theoretical and practical. The theoretical part describes basic definitions of marketing communication and political marketing, including its chosen tools. For my work, I chose the concept of the Jabloński "Promotion mix", which is divided into five basic categories - political advertising, direct marketing, sales promotion, public relations and personal sales. The practical part is devoted specifically to the CSSD and its election campaign in 2013. Subsequently, the thesis focuses on individual elements of the above mentioned Promotion mix.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990021442760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV