Zobrazit minimální záznam

The Media Image of Czech Republic in the Arabic web news
dc.contributor.advisorVlasák, Zbyněk
dc.creatorŠtuksová, Tereza
dc.date.accessioned2017-07-10T09:56:37Z
dc.date.available2017-07-10T09:56:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86043
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Mediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajství se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace České republiky v arabském internetovém zpravodajství, konkrétně na serverech al-Džazíry, al-Arabíjy a ORTASu. Tato analýza se zaměřuje na období od června 2015 do června 2016. To především z toho důvodu, že v Evropě vrcholila migrační krize a zároveň v České republice eskalovaly protimuslimské nálady, docházelo k demonstracím proti uprchlíkům a ke vzniku nových protimuslimských hnutí. Cílem práce je zjistit, jak vypadal mediální obraz České republiky v jednotlivých zkoumaných médiích a jak se výsledné mediální obrazy od sebe odlišovaly. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy na vzorku celkem 434 příspěvků, které se zmiňovaly o České republice. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy tato práce sleduje, jaký mediální prostor arabská média poskytla zprávám o České republice, jaká tematická agenda se pojí s jednotlivými zkoumanými servery a jací aktéři a zpravodajské zdroje u těchto serverů dominují. Po získání výsledků kvantitativní obsahové analýzy a identifikaci stěžejních parametrů se práce snaží pomocí kvalitativní analýzy prozkoumat hlubší příčiny a širší souvislosti zkoumaného problému.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis titled "The Media Image of the Czech Republic in Arabic Web News" is focused on the analysis of the media representation of the Czech Republic in Arabic Web News, namely in al-Jazeera, al-Arabiya and ORTAS. This analysis is focused on the period from June 2015 to June 2016. This was mainly due to the fact that in Europe culminated the migration crisis and in the Czech Republic escalated the anti-Muslim moods and also there were demonstrations against refugees and new anti-Muslim movements. The overall goal of the thesis is to determine how the media image of the Czech Republic is presented in studied media and how are the resulting media images different from each other. The analysis has been made by combining quantitative and qualitative content analysis on a sample of 434 contributions that mentioned the Czech Republic. Through a quantitative content analysis the thesis find out which media space the Arab media has provided to the Czech Republic. After obtaining the results of quantitative content analysis and identifying the key parameters, the thesis tries to explore the deeper causes and the broader context by using qualitative analysis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální obrazcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectkvalitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectal-Džazíracs_CZ
dc.subjectal-Arabíjacs_CZ
dc.subjectORTAScs_CZ
dc.subjectstereotypcs_CZ
dc.subjecthard newscs_CZ
dc.subjectsoft newscs_CZ
dc.subjectMedia imageen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectqualitative content analysisen_US
dc.subjectal-Jazeeraen_US
dc.subjectal-Arabiyaen_US
dc.subjectORTASen_US
dc.subjectstereotypeen_US
dc.subjecthard newsen_US
dc.subjectsoft newsen_US
dc.titleMediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId180603
dc.title.translatedThe Media Image of Czech Republic in the Arabic web newsen_US
dc.contributor.refereeHanzal, Jaromír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem Mediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajství se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace České republiky v arabském internetovém zpravodajství, konkrétně na serverech al-Džazíry, al-Arabíjy a ORTASu. Tato analýza se zaměřuje na období od června 2015 do června 2016. To především z toho důvodu, že v Evropě vrcholila migrační krize a zároveň v České republice eskalovaly protimuslimské nálady, docházelo k demonstracím proti uprchlíkům a ke vzniku nových protimuslimských hnutí. Cílem práce je zjistit, jak vypadal mediální obraz České republiky v jednotlivých zkoumaných médiích a jak se výsledné mediální obrazy od sebe odlišovaly. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy na vzorku celkem 434 příspěvků, které se zmiňovaly o České republice. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy tato práce sleduje, jaký mediální prostor arabská média poskytla zprávám o České republice, jaká tematická agenda se pojí s jednotlivými zkoumanými servery a jací aktéři a zpravodajské zdroje u těchto serverů dominují. Po získání výsledků kvantitativní obsahové analýzy a identifikaci stěžejních parametrů se práce snaží pomocí kvalitativní analýzy prozkoumat hlubší příčiny a širší souvislosti zkoumaného problému.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis titled "The Media Image of the Czech Republic in Arabic Web News" is focused on the analysis of the media representation of the Czech Republic in Arabic Web News, namely in al-Jazeera, al-Arabiya and ORTAS. This analysis is focused on the period from June 2015 to June 2016. This was mainly due to the fact that in Europe culminated the migration crisis and in the Czech Republic escalated the anti-Muslim moods and also there were demonstrations against refugees and new anti-Muslim movements. The overall goal of the thesis is to determine how the media image of the Czech Republic is presented in studied media and how are the resulting media images different from each other. The analysis has been made by combining quantitative and qualitative content analysis on a sample of 434 contributions that mentioned the Czech Republic. Through a quantitative content analysis the thesis find out which media space the Arab media has provided to the Czech Republic. After obtaining the results of quantitative content analysis and identifying the key parameters, the thesis tries to explore the deeper causes and the broader context by using qualitative analysis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV