Zobrazit minimální záznam

Attraction and Problems of the Antonín Dvořáks Piano Works
dc.contributor.advisorPalkovská, Jana
dc.creatorVíšek, Tomáš
dc.date.accessioned2020-11-26T16:46:00Z
dc.date.available2020-11-26T16:46:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86013
dc.description.abstractThis thesis endeavours to fill a gap in the specialized literature concerning the interpretation of Dvořák's compositions. His works for piano are often overlooked and marginalized. As this thesis was written at a pedagogical fakulty, it should be suitable as an expert guide for active performers who are interested in Dvořák's piano compositions. However, it will also be useful to those still on their way to discovering these works. There are step by step analyses of all the piano works for two hands. Very detailed musical examples and comparisons aim to bring their compositional beauty closer to the performer and also offer advice on how to overcome or avoid problems that may arise while studying them. (Dvořák was a competent pianist, but he did not have any continuous training nor indeed any desire to be a concert pianist.) This detailed study of the individual pieces is completed by a well-drafted summary of Dvořák's pianistic education and execution and concise information being gained through the previous analyses. Finally there is a passage outlining the suitability and choice amongst Dvořák's piano music for young musicians and a basic list of pianists dedicated to the performance of Dvořák's music in the Czech Republic and abroad. KEYWORDS - Antonín Dvořák - piano playing - piano...en_US
dc.description.abstractdisertační práce se pokouší zacelit mezeru ve dvořákovské literatuře, co se týče praktického provádění Dvořákových skladeb, navíc v oblasti jeho tvorby, jež bývá relativně dosti přehlížena či bagatelizována. Protože vznikla na půdě pedagogické fakulty, měla by být odborným vodítkem pro aktivní muzikanty, kteří se o klavírního Dvořáka hlouběji zajímají, stejně jako pro ty, kteří k němu teprve hledají cestu. Krok za krokem jsou zde rozebírány naprosto všechny Dvořákovy dvouruční skladby, s velmi podrobným využitím notových příkladů a nejrůznějších přirovnání, s cílem přiblížit interpretovi jak jejich kompoziční krásu, tak především cestu k zvládání či eliminaci nejrůznějších problémů, které při studiu těchto skladeb mohou nastat. (Dvořák, ač zdatný klavírista, neměl prakticky nikdy soustavné klavírní vedení a zejména nebyl nikdy školen na sólového pianistu.) Tuto detailní práci na jednotlivých skladbách doplňuje podrobný přehled Dvořákova klavírního vzdělání a praxe, snaha o sumarizaci a zobecnění poznatků získaných při předchozí analýze, zamyšlení nad vhodností a výběrem Dvořákových skladeb pro mladé interprety a základní přehled dvořákovských klavírních interpretů u nás i v zahraničí. KLÍČOVÁ SLOVA Antonín Dvořák ra na klavír lavírní stylizace ešifrace hráčských problémů nterpretační analýza kladatelský...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAtraktivita a problematika klavírního díla Antonína Dvořákacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-16
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId91977
dc.title.translatedAttraction and Problems of the Antonín Dvořáks Piano Worksen_US
dc.contributor.refereeGregor, Vít
dc.contributor.refereeHavlík, Jaromír
dc.identifier.aleph002143842
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csdisertační práce se pokouší zacelit mezeru ve dvořákovské literatuře, co se týče praktického provádění Dvořákových skladeb, navíc v oblasti jeho tvorby, jež bývá relativně dosti přehlížena či bagatelizována. Protože vznikla na půdě pedagogické fakulty, měla by být odborným vodítkem pro aktivní muzikanty, kteří se o klavírního Dvořáka hlouběji zajímají, stejně jako pro ty, kteří k němu teprve hledají cestu. Krok za krokem jsou zde rozebírány naprosto všechny Dvořákovy dvouruční skladby, s velmi podrobným využitím notových příkladů a nejrůznějších přirovnání, s cílem přiblížit interpretovi jak jejich kompoziční krásu, tak především cestu k zvládání či eliminaci nejrůznějších problémů, které při studiu těchto skladeb mohou nastat. (Dvořák, ač zdatný klavírista, neměl prakticky nikdy soustavné klavírní vedení a zejména nebyl nikdy školen na sólového pianistu.) Tuto detailní práci na jednotlivých skladbách doplňuje podrobný přehled Dvořákova klavírního vzdělání a praxe, snaha o sumarizaci a zobecnění poznatků získaných při předchozí analýze, zamyšlení nad vhodností a výběrem Dvořákových skladeb pro mladé interprety a základní přehled dvořákovských klavírních interpretů u nás i v zahraničí. KLÍČOVÁ SLOVA Antonín Dvořák ra na klavír lavírní stylizace ešifrace hráčských problémů nterpretační analýza kladatelský...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis endeavours to fill a gap in the specialized literature concerning the interpretation of Dvořák's compositions. His works for piano are often overlooked and marginalized. As this thesis was written at a pedagogical fakulty, it should be suitable as an expert guide for active performers who are interested in Dvořák's piano compositions. However, it will also be useful to those still on their way to discovering these works. There are step by step analyses of all the piano works for two hands. Very detailed musical examples and comparisons aim to bring their compositional beauty closer to the performer and also offer advice on how to overcome or avoid problems that may arise while studying them. (Dvořák was a competent pianist, but he did not have any continuous training nor indeed any desire to be a concert pianist.) This detailed study of the individual pieces is completed by a well-drafted summary of Dvořák's pianistic education and execution and concise information being gained through the previous analyses. Finally there is a passage outlining the suitability and choice amongst Dvořák's piano music for young musicians and a basic list of pianists dedicated to the performance of Dvořák's music in the Czech Republic and abroad. KEYWORDS - Antonín Dvořák - piano playing - piano...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021438420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV