Show simple item record

Analysis of auditory perception of preschool aged children
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorBaxová, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-27T10:04:16Z
dc.date.available2017-06-27T10:04:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85596
dc.description.abstractDiplomová práce má speciálně pedagogické téma. Zabývá se sluchovou percepcí dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit úroveň sluchové percepce dětí předškolního věku z běžné třídy mateřské školy. Pozornost je věnována naslouchání, sluchové diferenciaci, krátkodobé sluchové paměti, sluchové analýze a syntéze a vnímání a reprodukci rytmu. Výzkumný problém je řešen na základě analýzy dat získaných pomocí vlastního testu, který je sestaven v souladu s vývojovými tabulkami sluchové percepce. Výzkumem bylo zjištěno, že úspěšnost celého testu činí 82,8 %. Nejobtížnější částí testu je oblast naslouchání, s úspěšností 61,0 %. Naopak nejvyšší úspěšnost je v oblasti vnímání a reprodukce rytmu, kde dosahuje 89,2 %. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, komunikace, sluchová percepce, naslouchání, sluchová diferenciace, krátkodobá sluchová paměť, sluchová analýza a syntéza, vnímání a reprodukce rytmucs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis has special education theme. This thesis deals with the auditory perception in preschool children. The goal of the work is to evaluate the level of auditory perception of children in an ordinary preschool class. We focus on listening, auditory differentiation, short-term auditory memory, auditory analysis and synthesis, and perception and reproduction of rhythm. In order to answer the research questions, we created a test which is designed in accordance to the auditory perception development tables. The results show that on average the children score 82.8 percent in the test. The most difficult part of the test is listening with the average score of 61.0 percent. On the other hand, the most successful part is the perception and reproduction of rhythm with average score of 89.2 percent. KEYWORDS Preschool Child, Communication, Auditory Perception, Listening, Word Discrimination, Short-term Auditory Memory, Phonological Segmentation and Blending, Perception and Reproduction of Rhythmen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectsluchová percepcecs_CZ
dc.subjectnaslouchánícs_CZ
dc.subjectsluchová diferenciacecs_CZ
dc.subjectkrátkodobá sluchová paměťcs_CZ
dc.subjectsluchová analýza a syntézacs_CZ
dc.subjectvnímání a reprodukce rytmucs_CZ
dc.subjectPreschool Childen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectAuditory Perceptionen_US
dc.subjectListeningen_US
dc.subjectWord Discriminationen_US
dc.subjectShort-term Auditory Memoryen_US
dc.subjectPhonological Segmentation and Blendingen_US
dc.subjectPerception and Reproduction of Rhythmen_US
dc.titleAnalýza sluchové percepce dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-06
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175558
dc.title.translatedAnalysis of auditory perception of preschool aged childrenen_US
dc.contributor.refereeKopečný, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má speciálně pedagogické téma. Zabývá se sluchovou percepcí dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit úroveň sluchové percepce dětí předškolního věku z běžné třídy mateřské školy. Pozornost je věnována naslouchání, sluchové diferenciaci, krátkodobé sluchové paměti, sluchové analýze a syntéze a vnímání a reprodukci rytmu. Výzkumný problém je řešen na základě analýzy dat získaných pomocí vlastního testu, který je sestaven v souladu s vývojovými tabulkami sluchové percepce. Výzkumem bylo zjištěno, že úspěšnost celého testu činí 82,8 %. Nejobtížnější částí testu je oblast naslouchání, s úspěšností 61,0 %. Naopak nejvyšší úspěšnost je v oblasti vnímání a reprodukce rytmu, kde dosahuje 89,2 %. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, komunikace, sluchová percepce, naslouchání, sluchová diferenciace, krátkodobá sluchová paměť, sluchová analýza a syntéza, vnímání a reprodukce rytmucs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis has special education theme. This thesis deals with the auditory perception in preschool children. The goal of the work is to evaluate the level of auditory perception of children in an ordinary preschool class. We focus on listening, auditory differentiation, short-term auditory memory, auditory analysis and synthesis, and perception and reproduction of rhythm. In order to answer the research questions, we created a test which is designed in accordance to the auditory perception development tables. The results show that on average the children score 82.8 percent in the test. The most difficult part of the test is listening with the average score of 61.0 percent. On the other hand, the most successful part is the perception and reproduction of rhythm with average score of 89.2 percent. KEYWORDS Preschool Child, Communication, Auditory Perception, Listening, Word Discrimination, Short-term Auditory Memory, Phonological Segmentation and Blending, Perception and Reproduction of Rhythmen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV