Show simple item record

Pragmatic language level for pupils with autistic spectrum disorder
dc.contributor.advisorKopečný, Petr
dc.creatorFišerová, Žaneta
dc.date.accessioned2017-06-27T10:03:46Z
dc.date.available2017-06-27T10:03:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85593
dc.description.abstractTématem diplomové práce je pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem. Hlavním cílem je analyzovat projevy vybraných žáků s dětským autismem v oblasti pragmatické jazykové roviny a následně uvést návrhy pro praxi. Dílčími cíli je analyzovat verbální, neverbální a paralingvistické aspekty mluvního projevu. Teoretická část práce je zaměřena na proces komunikace, jednotlivé jazykové roviny a narušenou komunikační schopnost. Dále jsou zde obsaženy teoretické poznatky o poruchách autistického spektra (PAS), především jejich terminologie, etiologie, symptomatologie a jednotlivé typy PAS. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na specifika řečového projevu žáků s poruchami autistického spektra a na možnosti rozvoje této oblasti, jako je například využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které analyzuje pragmatickou jazykovou rovinu žáků s poruchami autistického spektra. Ke zpracování výzkumného šetření je využita analýza výsledků činnosti, zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, autismus, pragmatická jazyková rovina, komunikace, narušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.description.abstractThe pragmatic language level in junior school pupils is the subject of the Master's thesis. The main object is to analyze the expression of the selected pupils with autism disorder, focusing on the pragmatic language level and then suggest other consecution for the practical use. The ultimate target is to analyze verbal, nonverbal and paralinguistic aspects of their speech. The theoretical part is focused on the process of communication, each language levels, and impaired communication ability. There is also theoretical knowledge about the autistic spectrum disorders, especially the terminology, etiology, symptomatology and the particular types of the disorders. The last part is based on the specification of the speech of pupils with the autistic spectrum disorder and the possibility of other development in this area, for example how to use the alternative and augmentative communication. The empiric part includes the qualitative research that analyses pragmatic language level of the selected pupils within the autistic spectrum. The analysis of the research, the observation of the participant, and the semi-structured dialog with the mother and the child are used to elaborate the research. KEYWORDS disorders of the autistic spectrum, autism, pragmatic language level, communication, impaired...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectpragmatická jazyková rovinacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectdisorders of the autistic spectrumen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectpragmatic language levelen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectimpaired communication abilityen_US
dc.titlePragmatická jazyková rovina u žáků s autismemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-06
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174565
dc.title.translatedPragmatic language level for pupils with autistic spectrum disorderen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem. Hlavním cílem je analyzovat projevy vybraných žáků s dětským autismem v oblasti pragmatické jazykové roviny a následně uvést návrhy pro praxi. Dílčími cíli je analyzovat verbální, neverbální a paralingvistické aspekty mluvního projevu. Teoretická část práce je zaměřena na proces komunikace, jednotlivé jazykové roviny a narušenou komunikační schopnost. Dále jsou zde obsaženy teoretické poznatky o poruchách autistického spektra (PAS), především jejich terminologie, etiologie, symptomatologie a jednotlivé typy PAS. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na specifika řečového projevu žáků s poruchami autistického spektra a na možnosti rozvoje této oblasti, jako je například využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které analyzuje pragmatickou jazykovou rovinu žáků s poruchami autistického spektra. Ke zpracování výzkumného šetření je využita analýza výsledků činnosti, zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, autismus, pragmatická jazyková rovina, komunikace, narušená komunikační schopnostcs_CZ
uk.abstract.enThe pragmatic language level in junior school pupils is the subject of the Master's thesis. The main object is to analyze the expression of the selected pupils with autism disorder, focusing on the pragmatic language level and then suggest other consecution for the practical use. The ultimate target is to analyze verbal, nonverbal and paralinguistic aspects of their speech. The theoretical part is focused on the process of communication, each language levels, and impaired communication ability. There is also theoretical knowledge about the autistic spectrum disorders, especially the terminology, etiology, symptomatology and the particular types of the disorders. The last part is based on the specification of the speech of pupils with the autistic spectrum disorder and the possibility of other development in this area, for example how to use the alternative and augmentative communication. The empiric part includes the qualitative research that analyses pragmatic language level of the selected pupils within the autistic spectrum. The analysis of the research, the observation of the participant, and the semi-structured dialog with the mother and the child are used to elaborate the research. KEYWORDS disorders of the autistic spectrum, autism, pragmatic language level, communication, impaired...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV