dc.contributor.advisor | Kopečný, Petr | |
dc.creator | Fišerová, Žaneta | |
dc.date.accessioned | 2017-06-27T10:03:46Z | |
dc.date.available | 2017-06-27T10:03:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85593 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem. Hlavním cílem je analyzovat projevy vybraných žáků s dětským autismem v oblasti pragmatické jazykové roviny a následně uvést návrhy pro praxi. Dílčími cíli je analyzovat verbální, neverbální a paralingvistické aspekty mluvního projevu. Teoretická část práce je zaměřena na proces komunikace, jednotlivé jazykové roviny a narušenou komunikační schopnost. Dále jsou zde obsaženy teoretické poznatky o poruchách autistického spektra (PAS), především jejich terminologie, etiologie, symptomatologie a jednotlivé typy PAS. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na specifika řečového projevu žáků s poruchami autistického spektra a na možnosti rozvoje této oblasti, jako je například využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které analyzuje pragmatickou jazykovou rovinu žáků s poruchami autistického spektra. Ke zpracování výzkumného šetření je využita analýza výsledků činnosti, zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, autismus, pragmatická jazyková rovina, komunikace, narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
dc.description.abstract | The pragmatic language level in junior school pupils is the subject of the Master's thesis. The main object is to analyze the expression of the selected pupils with autism disorder, focusing on the pragmatic language level and then suggest other consecution for the practical use. The ultimate target is to analyze verbal, nonverbal and paralinguistic aspects of their speech. The theoretical part is focused on the process of communication, each language levels, and impaired communication ability. There is also theoretical knowledge about the autistic spectrum disorders, especially the terminology, etiology, symptomatology and the particular types of the disorders. The last part is based on the specification of the speech of pupils with the autistic spectrum disorder and the possibility of other development in this area, for example how to use the alternative and augmentative communication. The empiric part includes the qualitative research that analyses pragmatic language level of the selected pupils within the autistic spectrum. The analysis of the research, the observation of the participant, and the semi-structured dialog with the mother and the child are used to elaborate the research. KEYWORDS disorders of the autistic spectrum, autism, pragmatic language level, communication, impaired... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cs_CZ |
dc.subject | autismus | cs_CZ |
dc.subject | pragmatická jazyková rovina | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
dc.subject | disorders of the autistic spectrum | en_US |
dc.subject | autism | en_US |
dc.subject | pragmatic language level | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | impaired communication ability | en_US |
dc.title | Pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-06 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 174565 | |
dc.title.translated | Pragmatic language level for pupils with autistic spectrum disorder | en_US |
dc.contributor.referee | Klenková, Jiřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem. Hlavním cílem je analyzovat projevy vybraných žáků s dětským autismem v oblasti pragmatické jazykové roviny a následně uvést návrhy pro praxi. Dílčími cíli je analyzovat verbální, neverbální a paralingvistické aspekty mluvního projevu. Teoretická část práce je zaměřena na proces komunikace, jednotlivé jazykové roviny a narušenou komunikační schopnost. Dále jsou zde obsaženy teoretické poznatky o poruchách autistického spektra (PAS), především jejich terminologie, etiologie, symptomatologie a jednotlivé typy PAS. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na specifika řečového projevu žáků s poruchami autistického spektra a na možnosti rozvoje této oblasti, jako je například využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které analyzuje pragmatickou jazykovou rovinu žáků s poruchami autistického spektra. Ke zpracování výzkumného šetření je využita analýza výsledků činnosti, zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, autismus, pragmatická jazyková rovina, komunikace, narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
uk.abstract.en | The pragmatic language level in junior school pupils is the subject of the Master's thesis. The main object is to analyze the expression of the selected pupils with autism disorder, focusing on the pragmatic language level and then suggest other consecution for the practical use. The ultimate target is to analyze verbal, nonverbal and paralinguistic aspects of their speech. The theoretical part is focused on the process of communication, each language levels, and impaired communication ability. There is also theoretical knowledge about the autistic spectrum disorders, especially the terminology, etiology, symptomatology and the particular types of the disorders. The last part is based on the specification of the speech of pupils with the autistic spectrum disorder and the possibility of other development in this area, for example how to use the alternative and augmentative communication. The empiric part includes the qualitative research that analyses pragmatic language level of the selected pupils within the autistic spectrum. The analysis of the research, the observation of the participant, and the semi-structured dialog with the mother and the child are used to elaborate the research. KEYWORDS disorders of the autistic spectrum, autism, pragmatic language level, communication, impaired... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |