Show simple item record

Communication skills of pupils at special elementary school
dc.contributor.advisorKopečný, Petr
dc.creatorKozáková, Eliška
dc.date.accessioned2017-06-27T09:57:30Z
dc.date.available2017-06-27T09:57:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85556
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá komunikačními schopnostmi žáků navštěvujících základní školu speciální. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o komunikaci, o vývoji řeči u intaktní populace a narušené komunikační schopnosti. Dále se zabývá popisem, etiologií a symptomy mentálního postižení, Downova syndromu a kombinovaného postižení, zejména mozkové obrny. V poslední části jsou shrnuty vědomosti o alternativní a augmentativní komunikaci využívané u osob s těžce narušenou komunikační schopností. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření, zabývajícího se analýzou komunikačních schopností žáků základní školy speciální, zejména komparací hodnocení této komunikace rodinnými příslušníky a odborníky, kteří s konkrétní osobou pracují. Výsledkem výzkumného šetření je fakt, že komunikační schopnosti žáků základní školy speciální jsou velmi individuální a hodnocení rodiny a klíčového pracovníka se nemusí shodovat. Vždy záleží na typu postižení, podpoře rodiny a odborníků, jakož i na osobnostních rysech jedince. Za každých okolností je však nutná velmi dobrá spolupráce rodiny a odborníků, díky které je komunikace nastavena a rozvíjena na nejvyšší možné úrovni. KLÍČOVÁ SLOVA Komunikace, mentální postižení, alternativní a augmentativní komunikace, žák základní školy speciální,...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with communication abilities of pupils attending special elementary school. The theoretical part summarizes the general knowledge of communication, the development of speech in the healthy population and impaired communication abilities. It also deals with the description, the etiology and symptoms of mental disability, Down syndrome and combined disabilities, especially cerebral palsy. The final part summarizes knowledge of augmentative and alternative communication used for patients with severely impaired communication skills. The practical part consists of the interpretation of the results of the research, dealing with the analysis of the communication skills of pupils from special elementary school, especially comparisons of evaluations of this communication by family members and professionals who work with the specific person. The result of the research is the fact that the communication skills of students from special elementary schools are very individual and family assessment and key worker may not coincide. It always depends on the type of disability, support of families and professionals as well as the personality traits of the individual. In any event, there has to be a good cooperation between family and professionals that helps to set up communication development to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectalternativní a augmentativní komunikace,žák základní školy speciálnícs_CZ
dc.subjectkomunikační schopnostics_CZ
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectmental disabilityen_US
dc.subjectalternative and augmentative communicationen_US
dc.subjectpupil from the special elementary schoolen_US
dc.subjectcommunication abilitiesen_US
dc.titleKomunikační schopnosti žáků základní školy speciálnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-06
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175361
dc.title.translatedCommunication skills of pupils at special elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá komunikačními schopnostmi žáků navštěvujících základní školu speciální. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o komunikaci, o vývoji řeči u intaktní populace a narušené komunikační schopnosti. Dále se zabývá popisem, etiologií a symptomy mentálního postižení, Downova syndromu a kombinovaného postižení, zejména mozkové obrny. V poslední části jsou shrnuty vědomosti o alternativní a augmentativní komunikaci využívané u osob s těžce narušenou komunikační schopností. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření, zabývajícího se analýzou komunikačních schopností žáků základní školy speciální, zejména komparací hodnocení této komunikace rodinnými příslušníky a odborníky, kteří s konkrétní osobou pracují. Výsledkem výzkumného šetření je fakt, že komunikační schopnosti žáků základní školy speciální jsou velmi individuální a hodnocení rodiny a klíčového pracovníka se nemusí shodovat. Vždy záleží na typu postižení, podpoře rodiny a odborníků, jakož i na osobnostních rysech jedince. Za každých okolností je však nutná velmi dobrá spolupráce rodiny a odborníků, díky které je komunikace nastavena a rozvíjena na nejvyšší možné úrovni. KLÍČOVÁ SLOVA Komunikace, mentální postižení, alternativní a augmentativní komunikace, žák základní školy speciální,...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with communication abilities of pupils attending special elementary school. The theoretical part summarizes the general knowledge of communication, the development of speech in the healthy population and impaired communication abilities. It also deals with the description, the etiology and symptoms of mental disability, Down syndrome and combined disabilities, especially cerebral palsy. The final part summarizes knowledge of augmentative and alternative communication used for patients with severely impaired communication skills. The practical part consists of the interpretation of the results of the research, dealing with the analysis of the communication skills of pupils from special elementary school, especially comparisons of evaluations of this communication by family members and professionals who work with the specific person. The result of the research is the fact that the communication skills of students from special elementary schools are very individual and family assessment and key worker may not coincide. It always depends on the type of disability, support of families and professionals as well as the personality traits of the individual. In any event, there has to be a good cooperation between family and professionals that helps to set up communication development to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV