dc.contributor.advisor | Kitzberger, Jindřich | |
dc.creator | Běhounková, Vendula | |
dc.date.accessioned | 2017-06-28T10:04:45Z | |
dc.date.available | 2017-06-28T10:04:45Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85442 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje problematice ovlivňování pedagogického směřování základní školy ze strany rodičů. Klade si za cíl zjistit, jaké mají rodiče v současné době možnosti ovlivnit pedagogické směřování základní školy a jak tyto možnosti využívají. Práce je rozdělena na teoretická východiska a výzkumnou část. V teoretických východiscích práce jsou na základě analýzy textu prezentovány zkušenosti a poznatky, které se k dané problematice vztahují. Teoretická východiska tak podávají přehled toho, jaké faktory mají vliv na pedagogické směřování základní školy a jakou roli mohou v tomto procesu hrát rodiče. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány a zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na čtyřech základních školách na Praze 12. Využitou metodou k získání dat byl rozhovor s řediteli těchto základních škol a dotazník pro rodiče žáků. Na základě výsledků výzkumného šetření a zodpovězení výzkumných otázek byla školám, které se do šetření zapojily, navržena doporučení, jejichž zavedení by v praxi mohlo vést ke snadnějšímu zapojení rodičů do procesu ovlivňování pedagogického směřování školy. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatření. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the influence of parents on the pedagogical direction of elementary school. Its aim is to find out what options to influence the pedagogical direction of elementary school parents currently have and how they make use of them. The work is divided into theoretical and research parts. The theoretical background is based on an analysis of texts and presents experiences and knowledge relating to this issue. Theoretical bases provide an overview of factors, which influence the pedagogical direction of elementary school and what role the parents can play in this process. The research part presents and evaluates the results of the research conducted at four elementary schools in Prague 12. The research method for data collection was an interview with the headmaster of these elementary schools and a questionnaire for parents of pupils. Proposed recommendations for the schools, which participated in the research, are based on the survey results and on the answers of the research questions. Their implementation into practice could facilitate the influence of parents in the pedagogical direction of the school. KEYWORDS Elementary school, cooperation, parents, headmaster, pupils, pedagogical direction, participation, influencing, options, measures. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Základní škola | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | rodiče | cs_CZ |
dc.subject | ředitel | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | pedagogické směřování | cs_CZ |
dc.subject | participace | cs_CZ |
dc.subject | ovlivňování | cs_CZ |
dc.subject | možnosti | cs_CZ |
dc.subject | opatření | cs_CZ |
dc.subject | Elementary school | en_US |
dc.subject | cooperation | en_US |
dc.subject | parents | en_US |
dc.subject | headmaster | en_US |
dc.subject | pupils | en_US |
dc.subject | pedagogical direction | en_US |
dc.subject | participation | en_US |
dc.subject | influencing | en_US |
dc.subject | options | en_US |
dc.subject | measures | en_US |
dc.title | Vliv rodičů na pedagogické směřování základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-23 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 186037 | |
dc.title.translated | Influence of parents on the pedagogical direction of elementary school | en_US |
dc.contributor.referee | Trojan, Václav | |
dc.identifier.aleph | 002142202 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management of Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management of Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje problematice ovlivňování pedagogického směřování základní školy ze strany rodičů. Klade si za cíl zjistit, jaké mají rodiče v současné době možnosti ovlivnit pedagogické směřování základní školy a jak tyto možnosti využívají. Práce je rozdělena na teoretická východiska a výzkumnou část. V teoretických východiscích práce jsou na základě analýzy textu prezentovány zkušenosti a poznatky, které se k dané problematice vztahují. Teoretická východiska tak podávají přehled toho, jaké faktory mají vliv na pedagogické směřování základní školy a jakou roli mohou v tomto procesu hrát rodiče. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány a zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na čtyřech základních školách na Praze 12. Využitou metodou k získání dat byl rozhovor s řediteli těchto základních škol a dotazník pro rodiče žáků. Na základě výsledků výzkumného šetření a zodpovězení výzkumných otázek byla školám, které se do šetření zapojily, navržena doporučení, jejichž zavedení by v praxi mohlo vést ke snadnějšímu zapojení rodičů do procesu ovlivňování pedagogického směřování školy. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatření. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the influence of parents on the pedagogical direction of elementary school. Its aim is to find out what options to influence the pedagogical direction of elementary school parents currently have and how they make use of them. The work is divided into theoretical and research parts. The theoretical background is based on an analysis of texts and presents experiences and knowledge relating to this issue. Theoretical bases provide an overview of factors, which influence the pedagogical direction of elementary school and what role the parents can play in this process. The research part presents and evaluates the results of the research conducted at four elementary schools in Prague 12. The research method for data collection was an interview with the headmaster of these elementary schools and a questionnaire for parents of pupils. Proposed recommendations for the schools, which participated in the research, are based on the survey results and on the answers of the research questions. Their implementation into practice could facilitate the influence of parents in the pedagogical direction of the school. KEYWORDS Elementary school, cooperation, parents, headmaster, pupils, pedagogical direction, participation, influencing, options, measures. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021422020106986 | |