Vliv rodičů na pedagogické směřování základní školy
Influence of parents on the pedagogical direction of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85442Identifikátory
SIS: 186037
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
23. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatřeníKlíčová slova (anglicky)
Elementary school, cooperation, parents, headmaster, pupils, pedagogical direction, participation, influencing, options, measuresDiplomová práce se věnuje problematice ovlivňování pedagogického směřování základní školy ze strany rodičů. Klade si za cíl zjistit, jaké mají rodiče v současné době možnosti ovlivnit pedagogické směřování základní školy a jak tyto možnosti využívají. Práce je rozdělena na teoretická východiska a výzkumnou část. V teoretických východiscích práce jsou na základě analýzy textu prezentovány zkušenosti a poznatky, které se k dané problematice vztahují. Teoretická východiska tak podávají přehled toho, jaké faktory mají vliv na pedagogické směřování základní školy a jakou roli mohou v tomto procesu hrát rodiče. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány a zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na čtyřech základních školách na Praze 12. Využitou metodou k získání dat byl rozhovor s řediteli těchto základních škol a dotazník pro rodiče žáků. Na základě výsledků výzkumného šetření a zodpovězení výzkumných otázek byla školám, které se do šetření zapojily, navržena doporučení, jejichž zavedení by v praxi mohlo vést ke snadnějšímu zapojení rodičů do procesu ovlivňování pedagogického směřování školy. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatření.
The thesis deals with the influence of parents on the pedagogical direction of elementary school. Its aim is to find out what options to influence the pedagogical direction of elementary school parents currently have and how they make use of them. The work is divided into theoretical and research parts. The theoretical background is based on an analysis of texts and presents experiences and knowledge relating to this issue. Theoretical bases provide an overview of factors, which influence the pedagogical direction of elementary school and what role the parents can play in this process. The research part presents and evaluates the results of the research conducted at four elementary schools in Prague 12. The research method for data collection was an interview with the headmaster of these elementary schools and a questionnaire for parents of pupils. Proposed recommendations for the schools, which participated in the research, are based on the survey results and on the answers of the research questions. Their implementation into practice could facilitate the influence of parents in the pedagogical direction of the school. KEYWORDS Elementary school, cooperation, parents, headmaster, pupils, pedagogical direction, participation, influencing, options, measures.