Show simple item record

Trends in development of private kindergartens on the territory of the capital city of Prague in 2001 - 2015
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorUlbrichová Forstová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-06-28T09:55:16Z
dc.date.available2017-06-28T09:55:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85381
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou předškolního vzdělávání v mateřských školách zřizovaných soukromými zřizovateli na území hlavního města Prahy za období od roku 2001 do roku 2015 s důrazem na výkonové ukazatele, trendy vývoje a specifické aspekty tohoto stupně vzdělávání, přičemž v tomto období došlo k značnému nárůstu počtu nově vznikajících soukromých mateřských škol. Soukromé mateřské školy jsou prvkem předškolního vzdělávání, který v České republice dlouho chyběl a který má zajistit pestrost vzdělávací nabídky včetně alternativních přístupů, nadstandardního či nestandardního pojetí předškolního vzdělávání. Mateřská škola je první vzdělávací instituce, se kterou se ve většině případů dítě setkává a ve které je systematicky vzděláváno. Hlavní město Praha bylo vybráno jako klíčový region České republiky s vysokou dynamikou změn a hospodářským potenciálem, který má vliv i na rozvoj předškolního vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The dissertation is focused on analysis of the preschool education in the kindergartens founded by private founders on the territory of the capital city of Prague in 2001-2015 with emphasis on performance indicators, trends in development and specific aspects of this level of education. During the mentioned period, the number of new private kindergartens considerably increased. The private kindergartens represent a segment of preschool education which has been absent in the Czech Republic for a long time and which could secure varied offer of education including alternative approach, above-standard or non- standard concepts of the preschool education. Kindergartens represent the very first educational institution, which any child normally faces to, and which serves as a systematic field for education. The capital city of Prague has been chosen as a key-region of the Czech Republic with high level of dynamic changes and economic potential which also have influence on development of the preschool education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectzřizovatelcs_CZ
dc.subjecthl. město Prahacs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectfounderen_US
dc.subjectcapital city of Pragueen_US
dc.titleTrendy vývoje soukromých mateřských škol na území hlavního města Prahy v letech 2001 - 2015cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-23
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId185296
dc.title.translatedTrends in development of private kindergartens on the territory of the capital city of Prague in 2001 - 2015en_US
dc.contributor.refereeTrunda, Jiří
dc.identifier.aleph002142141
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou předškolního vzdělávání v mateřských školách zřizovaných soukromými zřizovateli na území hlavního města Prahy za období od roku 2001 do roku 2015 s důrazem na výkonové ukazatele, trendy vývoje a specifické aspekty tohoto stupně vzdělávání, přičemž v tomto období došlo k značnému nárůstu počtu nově vznikajících soukromých mateřských škol. Soukromé mateřské školy jsou prvkem předškolního vzdělávání, který v České republice dlouho chyběl a který má zajistit pestrost vzdělávací nabídky včetně alternativních přístupů, nadstandardního či nestandardního pojetí předškolního vzdělávání. Mateřská škola je první vzdělávací instituce, se kterou se ve většině případů dítě setkává a ve které je systematicky vzděláváno. Hlavní město Praha bylo vybráno jako klíčový region České republiky s vysokou dynamikou změn a hospodářským potenciálem, který má vliv i na rozvoj předškolního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The dissertation is focused on analysis of the preschool education in the kindergartens founded by private founders on the territory of the capital city of Prague in 2001-2015 with emphasis on performance indicators, trends in development and specific aspects of this level of education. During the mentioned period, the number of new private kindergartens considerably increased. The private kindergartens represent a segment of preschool education which has been absent in the Czech Republic for a long time and which could secure varied offer of education including alternative approach, above-standard or non- standard concepts of the preschool education. Kindergartens represent the very first educational institution, which any child normally faces to, and which serves as a systematic field for education. The capital city of Prague has been chosen as a key-region of the Czech Republic with high level of dynamic changes and economic potential which also have influence on development of the preschool education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990021421410106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV