dc.contributor.advisor | Pípalová, Renata | |
dc.creator | Malá, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-06-23T09:40:03Z | |
dc.date.available | 2017-06-23T09:40:03Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85377 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá srovnáním dvou povídek Angely Carterové s pohádkou, ze které vycházejí. Cílem práce je určit, do jaké míry autorka ve svých povídkách zachovala jazykovou strukturu pohádky. Práce také interpretuje motivaci a efekt odchylek struktury obou povídek od struktury pohádky. Všechny tři zmíněné texty jsou analyzovány ze tří hledisek: tematických posloupností, předmětů řeči a kohezních řetězců, a kohezních vazeb. Texty jsou nejprve popsány odděleně, poté se práce zaměří na jejich porovnání. Pozornost je věnována především odlišnostem mezi povídkami na jedné straně a pohádkou na straně druhé. Ze srovnání vyplývá, že struktura pohádky byla v povídkách ve velké míře zachována, protože texty sdílí charakteristiky na všech třech úrovních analýzy. Podařilo se nalézt dva vzájemně propojené aspekty, které vedou k rozdílům mezi strukturou povídek a pohádky: věk zamýšlených čtenářů a kontext a prostředí příběhu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the comparison of two short stories by Angela Carter with the fairy tale on which they are based. It attempts to discern to what extent the author preserved the structure of the fairy tale, as viewed from a linguistic point of view, in her short stories. The thesis also suggests an interpretation of the motivation and effect of the divergences of the structure of the short stories from that of the fairy tale. The three texts are analysed from three points of view: thematic progressions, discourse subjects and cohesive chains, and cohesive ties. Attention is payed first to the description of the individual texts, and then to the comparison of the three texts. The comparison puts emphasis on the distinction between the shorts stories on one hand and the fairy tale on the other hand. The comparison shows that the structure of the fairy tale is to a large extent retained in the short stories, as they share characteristics on all the three levels of analysis. The short stories were found to differ from the fairy tale in two main respects, connected to each other, which influence the differences in their structure: the age of the intended reader, and the context and setting of the story. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | koheze | cs_CZ |
dc.subject | tematické posloupnosti | cs_CZ |
dc.subject | předměty řeči | cs_CZ |
dc.subject | pohádka | cs_CZ |
dc.subject | Angela Carterová | cs_CZ |
dc.subject | cohesion | en_US |
dc.subject | thematic progression | en_US |
dc.subject | discourse subjects | en_US |
dc.subject | fairy tale | en_US |
dc.subject | Angela Carter | en_US |
dc.title | On the Interface between Thematic Progressions and Cohesive Ties in Selected Modern Short Stories and a Fairy Tale | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-02 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162748 | |
dc.title.translated | O vztazích mezi tematickými posloupnostmi a kohezními vazbami ve vybraných moderních povídkách a pohádce | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Matuchová, Klára | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá srovnáním dvou povídek Angely Carterové s pohádkou, ze které vycházejí. Cílem práce je určit, do jaké míry autorka ve svých povídkách zachovala jazykovou strukturu pohádky. Práce také interpretuje motivaci a efekt odchylek struktury obou povídek od struktury pohádky. Všechny tři zmíněné texty jsou analyzovány ze tří hledisek: tematických posloupností, předmětů řeči a kohezních řetězců, a kohezních vazeb. Texty jsou nejprve popsány odděleně, poté se práce zaměří na jejich porovnání. Pozornost je věnována především odlišnostem mezi povídkami na jedné straně a pohádkou na straně druhé. Ze srovnání vyplývá, že struktura pohádky byla v povídkách ve velké míře zachována, protože texty sdílí charakteristiky na všech třech úrovních analýzy. Podařilo se nalézt dva vzájemně propojené aspekty, které vedou k rozdílům mezi strukturou povídek a pohádky: věk zamýšlených čtenářů a kontext a prostředí příběhu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the comparison of two short stories by Angela Carter with the fairy tale on which they are based. It attempts to discern to what extent the author preserved the structure of the fairy tale, as viewed from a linguistic point of view, in her short stories. The thesis also suggests an interpretation of the motivation and effect of the divergences of the structure of the short stories from that of the fairy tale. The three texts are analysed from three points of view: thematic progressions, discourse subjects and cohesive chains, and cohesive ties. Attention is payed first to the description of the individual texts, and then to the comparison of the three texts. The comparison puts emphasis on the distinction between the shorts stories on one hand and the fairy tale on the other hand. The comparison shows that the structure of the fairy tale is to a large extent retained in the short stories, as they share characteristics on all the three levels of analysis. The short stories were found to differ from the fairy tale in two main respects, connected to each other, which influence the differences in their structure: the age of the intended reader, and the context and setting of the story. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |