Zobrazit minimální záznam

O vztazích mezi tematickými posloupnostmi a kohezními vazbami ve vybraných moderních povídkách a pohádce
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorMalá, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-23T09:40:03Z
dc.date.available2017-06-23T09:40:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85377
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá srovnáním dvou povídek Angely Carterové s pohádkou, ze které vycházejí. Cílem práce je určit, do jaké míry autorka ve svých povídkách zachovala jazykovou strukturu pohádky. Práce také interpretuje motivaci a efekt odchylek struktury obou povídek od struktury pohádky. Všechny tři zmíněné texty jsou analyzovány ze tří hledisek: tematických posloupností, předmětů řeči a kohezních řetězců, a kohezních vazeb. Texty jsou nejprve popsány odděleně, poté se práce zaměří na jejich porovnání. Pozornost je věnována především odlišnostem mezi povídkami na jedné straně a pohádkou na straně druhé. Ze srovnání vyplývá, že struktura pohádky byla v povídkách ve velké míře zachována, protože texty sdílí charakteristiky na všech třech úrovních analýzy. Podařilo se nalézt dva vzájemně propojené aspekty, které vedou k rozdílům mezi strukturou povídek a pohádky: věk zamýšlených čtenářů a kontext a prostředí příběhu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the comparison of two short stories by Angela Carter with the fairy tale on which they are based. It attempts to discern to what extent the author preserved the structure of the fairy tale, as viewed from a linguistic point of view, in her short stories. The thesis also suggests an interpretation of the motivation and effect of the divergences of the structure of the short stories from that of the fairy tale. The three texts are analysed from three points of view: thematic progressions, discourse subjects and cohesive chains, and cohesive ties. Attention is payed first to the description of the individual texts, and then to the comparison of the three texts. The comparison puts emphasis on the distinction between the shorts stories on one hand and the fairy tale on the other hand. The comparison shows that the structure of the fairy tale is to a large extent retained in the short stories, as they share characteristics on all the three levels of analysis. The short stories were found to differ from the fairy tale in two main respects, connected to each other, which influence the differences in their structure: the age of the intended reader, and the context and setting of the story.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkohezecs_CZ
dc.subjecttematické posloupnostics_CZ
dc.subjectpředměty řečics_CZ
dc.subjectpohádkacs_CZ
dc.subjectAngela Carterovács_CZ
dc.subjectcohesionen_US
dc.subjectthematic progressionen_US
dc.subjectdiscourse subjectsen_US
dc.subjectfairy taleen_US
dc.subjectAngela Carteren_US
dc.titleOn the Interface between Thematic Progressions and Cohesive Ties in Selected Modern Short Stories and a Fairy Taleen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-02
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162748
dc.title.translatedO vztazích mezi tematickými posloupnostmi a kohezními vazbami ve vybraných moderních povídkách a pohádcecs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá srovnáním dvou povídek Angely Carterové s pohádkou, ze které vycházejí. Cílem práce je určit, do jaké míry autorka ve svých povídkách zachovala jazykovou strukturu pohádky. Práce také interpretuje motivaci a efekt odchylek struktury obou povídek od struktury pohádky. Všechny tři zmíněné texty jsou analyzovány ze tří hledisek: tematických posloupností, předmětů řeči a kohezních řetězců, a kohezních vazeb. Texty jsou nejprve popsány odděleně, poté se práce zaměří na jejich porovnání. Pozornost je věnována především odlišnostem mezi povídkami na jedné straně a pohádkou na straně druhé. Ze srovnání vyplývá, že struktura pohádky byla v povídkách ve velké míře zachována, protože texty sdílí charakteristiky na všech třech úrovních analýzy. Podařilo se nalézt dva vzájemně propojené aspekty, které vedou k rozdílům mezi strukturou povídek a pohádky: věk zamýšlených čtenářů a kontext a prostředí příběhu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the comparison of two short stories by Angela Carter with the fairy tale on which they are based. It attempts to discern to what extent the author preserved the structure of the fairy tale, as viewed from a linguistic point of view, in her short stories. The thesis also suggests an interpretation of the motivation and effect of the divergences of the structure of the short stories from that of the fairy tale. The three texts are analysed from three points of view: thematic progressions, discourse subjects and cohesive chains, and cohesive ties. Attention is payed first to the description of the individual texts, and then to the comparison of the three texts. The comparison puts emphasis on the distinction between the shorts stories on one hand and the fairy tale on the other hand. The comparison shows that the structure of the fairy tale is to a large extent retained in the short stories, as they share characteristics on all the three levels of analysis. The short stories were found to differ from the fairy tale in two main respects, connected to each other, which influence the differences in their structure: the age of the intended reader, and the context and setting of the story.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV