Zjišťování parametrů kvality výuky chemie
Assessing the parameters of quality of chemistry education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85115Identifikátory
SIS: 160057
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
31. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
parametry kvalitní výuky, kvalita výuka chemieKlíčová slova (anglicky)
chemistry tuition quality, quality tuition parametresHlavní náplní této diplomové práce bylo zjišťování a posuzování parametrů kvality výuky chemie na středních a základních školách. V práci jsou zahrnuty pohledy na kvalitu výuky v obecné rovině a poté vztaženy k přírodovědnému vzdělávání a k chemii. Dále je pozornost věnována systému kurikulárních dokumentů a standardům. Dále jsou v ní popsány postupy, popis průběhu a vyhodnocení výsledků. V této práci byl ověřen hodnotící nástroj při pilotáži na středních a základních školách. V práci je také část věnována hodnocení jednotlivých hodin hodnotícím nástrojem a jsou v ní zmíněny další možné faktory, které ovlivňují činnost učitele a tím i kvalitu výuky.
The main scope of this thesis was assessing and evaluation of parameters of quality of chemistry education at secondary and primary schools. In this thesis, there are views at education quality in general connected to the natural science education and specifically chemistry. Then the attention is being paid to the system of curricular documents and standards. Then there are written procedures, description of progress and results evaluation. In this thesis, an evaluation tool was verified during a pilot verification at secondary and elementary schools. A part of this thesis is dedicated to evaluation of individual lessons with the use of evaluation tool. Other possible factors which influence teachers' activity and education quality itself.