Zobrazit minimální záznam

Importance of painting and hanging picture in contemporary art scene
dc.contributor.advisorHůla, Zdenek
dc.creatorKonvalinková, Olga
dc.date.accessioned2017-06-26T09:44:39Z
dc.date.available2017-06-26T09:44:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85113
dc.description.abstractDiplomová práce se ve všech třech částech zabývá zpracováním barevné hmoty, jejími možnostmi uplatnění v tvorbě a specificky se zaměřuje na gestickou a procesuální tvorbu. Nejdříve tuto problematiku nahlíží z teoretického hlediska, kde se věnuje přehledu vybraných výtvarných autorů a v jejich díle uvádí příklady různých netradičních způsobů práce s barvou. Následně se tímto získané poznatky uplatňují ve výchovně vzdělávacím procesu, kde bylo toto téma propojeno s definovanými záměry a cíly v rámci realizace výtvarných úkolů. Ty proběhly v rámci oborové praxe na základní škole, gymnáziu a soukromé základní škole. Výsledky a data z této praxe byly použity do výzkumné sondy, která pracuje s analýzou, otevřeným kódováním a pojmovými mapami. Na závěr jsou její zjištění shrnuta v interpretační zprávě. Součástí práce je i vlastní autorská tvorba, která plní ilustrativní funkci a je osobním vyjádřením se k tématu. Jsou v ní zahrnuty jak teoretické aspekty, tak i určité poznatky z didaktiky. Zároveň je výtvarná práce pojata jako vlastní ověření netradičních technik a vlastní výpovědí o světě.cs_CZ
dc.description.abstractMaster's thesis in all free sections deals with processing colour matter, its possibilities of application in artwork and specifically focusing on gestural and procedual artwork. At first this question is being analyzed from the theoretical point of view, when the thesis is devoted to an overview of selected artists and in their artwork they provide examples of various innovative ways of working with color. Subsequently this gained knowledge is applied in the educational process, where this topic was connected with defined intentions and objectives in the implementation of art assigments. They were held in an art education field teaching practice in primary school, high school and in a private primary art school. The results and data from this practice have been used in a research probe which works with analysis, open coding and conceptual maps. In the conclusion, its findings are summarized in a interpretive report. The thesis also includes author's artwork, which fulfills its illustrative function and personal expression to the topic. It includes both theoretical aspects as well as some knowledge of didactics. The artwork is aswell conceived as self-verifying of non-traditional techniques and even own point of view of the world.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMalbacs_CZ
dc.subjectprostorcs_CZ
dc.subjectbarva a hmotacs_CZ
dc.subjectgestocs_CZ
dc.subjecttělesnostcs_CZ
dc.subjectmateriálcs_CZ
dc.subjectvýrazcs_CZ
dc.subjectVýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectPaintingen_US
dc.subjectspaceen_US
dc.subjectcoloren_US
dc.subjectmassen_US
dc.subjectgestureen_US
dc.subjectcorporealityen_US
dc.subjectmaterialen_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleVýznam malby a závěsného obrazu v současném výtvarném provozucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174345
dc.title.translatedImportance of painting and hanging picture in contemporary art sceneen_US
dc.contributor.refereeKornatovský, Jiří
dc.identifier.aleph002141530
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se ve všech třech částech zabývá zpracováním barevné hmoty, jejími možnostmi uplatnění v tvorbě a specificky se zaměřuje na gestickou a procesuální tvorbu. Nejdříve tuto problematiku nahlíží z teoretického hlediska, kde se věnuje přehledu vybraných výtvarných autorů a v jejich díle uvádí příklady různých netradičních způsobů práce s barvou. Následně se tímto získané poznatky uplatňují ve výchovně vzdělávacím procesu, kde bylo toto téma propojeno s definovanými záměry a cíly v rámci realizace výtvarných úkolů. Ty proběhly v rámci oborové praxe na základní škole, gymnáziu a soukromé základní škole. Výsledky a data z této praxe byly použity do výzkumné sondy, která pracuje s analýzou, otevřeným kódováním a pojmovými mapami. Na závěr jsou její zjištění shrnuta v interpretační zprávě. Součástí práce je i vlastní autorská tvorba, která plní ilustrativní funkci a je osobním vyjádřením se k tématu. Jsou v ní zahrnuty jak teoretické aspekty, tak i určité poznatky z didaktiky. Zároveň je výtvarná práce pojata jako vlastní ověření netradičních technik a vlastní výpovědí o světě.cs_CZ
uk.abstract.enMaster's thesis in all free sections deals with processing colour matter, its possibilities of application in artwork and specifically focusing on gestural and procedual artwork. At first this question is being analyzed from the theoretical point of view, when the thesis is devoted to an overview of selected artists and in their artwork they provide examples of various innovative ways of working with color. Subsequently this gained knowledge is applied in the educational process, where this topic was connected with defined intentions and objectives in the implementation of art assigments. They were held in an art education field teaching practice in primary school, high school and in a private primary art school. The results and data from this practice have been used in a research probe which works with analysis, open coding and conceptual maps. In the conclusion, its findings are summarized in a interpretive report. The thesis also includes author's artwork, which fulfills its illustrative function and personal expression to the topic. It includes both theoretical aspects as well as some knowledge of didactics. The artwork is aswell conceived as self-verifying of non-traditional techniques and even own point of view of the world.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990021415300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV