Show simple item record

Prestige of Nursery School Teaching
dc.contributor.advisorZvírotský, Michal
dc.creatorSmolíková, Anna
dc.date.accessioned2017-06-20T09:12:41Z
dc.date.available2017-06-20T09:12:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85028
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje prestiži učitelského povolání se zaměřením na učitelství pro mateřské školy. Teoretická část této práce obsahuje informace o učitelství jako profesi, dále se zaměřuje přímo na prestiž učitelů mateřských škol a popisuje současné aspekty prestiže. V neposlední řadě je podrobně popsán vývoj povolání předškolního pedagoga, jako zdroj probíhající profesionalizace učitelství. Hlavním cílem výzkumné části je porovnat, jak je prestiž preprimárních pedagogů hodnocena učiteli z jiných školských stupňů a samotnými předškolními pedagogy. Dále zjistit jak se liší výsledky šetření autorky práce a průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) při Sociologickém ústavu AV ČR o prestiži povolání z roku 2013 a 2016. Design šetření je smíšený. Je využito metod dotazníku, strukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů. Výsledky ukazují relativní shodu s výzkumem CVVM. Respondenti hodnotili výrazně rozdílně pouze čtyři povolání a učitelská povolání hodnotili o něco výše než v původním průzkumu. Srovnání učitelských povolání, jak je hodnotili sami učitelé, ukázalo, že každá skupina učitelů (dle školských stupňů) hodnotila své vlastní povolání nejvýše kromě učitelů vyšších odborných škol a celkově nejvýše hodnotili respondenti učitele základních škol, nejníže pak učitele vyšších...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is devoted to the teaching profession with a focus on nursery school teaching. The theoretical part contains information about teaching as a profession, focusing directly on the prestige of nursery school teachers and describes the contemporary aspects of prestige. Finally, it is described in detail the development of the profession preschool teacher, as a source of ongoing professionalisation of teaching. The main objective of the research is to compare how the prestige of pre-primary teachers evaluated by teachers from other educational levels and preschool educators themselves. Furthermore, to determine how different the results of the investigation work of the author and poll by the Centre for Public Opinion Research (Centrum pro výzkum veřejného mínění - CVVM) at the Institute of Sociology of the prestige of the profession of 2013 and 2016. Design survey is mixed. The method is a questionnaire, structured interviews and document analysis. The results show the relative agreement with research by CVVM. Respondents rated significantly differently just 4 professions and teaching professions rated slightly higher than in the original survey. Comparison of the teaching profession, as evaluated by teachers, showed that each group of teachers (according to school grades) evaluated their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectprestižcs_CZ
dc.subjectpovolánícs_CZ
dc.subjectprofesecs_CZ
dc.subjectsemiprofesecs_CZ
dc.subjectpreprimární (předškolní) pedagogcs_CZ
dc.subjectučitelství pro mateřské školycs_CZ
dc.subjectprůzkum veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectteacheren_US
dc.subjecteducatoren_US
dc.subjectstatusen_US
dc.subjectoccupationen_US
dc.subjectprofessionen_US
dc.subjectsemi-professionen_US
dc.subjectpreprimary (preschool) teacheren_US
dc.subjectteaching for kindergartenen_US
dc.subjectopinion pollingen_US
dc.titlePrestiž učitelství pro mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-30
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161999
dc.title.translatedPrestige of Nursery School Teachingen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje prestiži učitelského povolání se zaměřením na učitelství pro mateřské školy. Teoretická část této práce obsahuje informace o učitelství jako profesi, dále se zaměřuje přímo na prestiž učitelů mateřských škol a popisuje současné aspekty prestiže. V neposlední řadě je podrobně popsán vývoj povolání předškolního pedagoga, jako zdroj probíhající profesionalizace učitelství. Hlavním cílem výzkumné části je porovnat, jak je prestiž preprimárních pedagogů hodnocena učiteli z jiných školských stupňů a samotnými předškolními pedagogy. Dále zjistit jak se liší výsledky šetření autorky práce a průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) při Sociologickém ústavu AV ČR o prestiži povolání z roku 2013 a 2016. Design šetření je smíšený. Je využito metod dotazníku, strukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů. Výsledky ukazují relativní shodu s výzkumem CVVM. Respondenti hodnotili výrazně rozdílně pouze čtyři povolání a učitelská povolání hodnotili o něco výše než v původním průzkumu. Srovnání učitelských povolání, jak je hodnotili sami učitelé, ukázalo, že každá skupina učitelů (dle školských stupňů) hodnotila své vlastní povolání nejvýše kromě učitelů vyšších odborných škol a celkově nejvýše hodnotili respondenti učitele základních škol, nejníže pak učitele vyšších...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is devoted to the teaching profession with a focus on nursery school teaching. The theoretical part contains information about teaching as a profession, focusing directly on the prestige of nursery school teachers and describes the contemporary aspects of prestige. Finally, it is described in detail the development of the profession preschool teacher, as a source of ongoing professionalisation of teaching. The main objective of the research is to compare how the prestige of pre-primary teachers evaluated by teachers from other educational levels and preschool educators themselves. Furthermore, to determine how different the results of the investigation work of the author and poll by the Centre for Public Opinion Research (Centrum pro výzkum veřejného mínění - CVVM) at the Institute of Sociology of the prestige of the profession of 2013 and 2016. Design survey is mixed. The method is a questionnaire, structured interviews and document analysis. The results show the relative agreement with research by CVVM. Respondents rated significantly differently just 4 professions and teaching professions rated slightly higher than in the original survey. Comparison of the teaching profession, as evaluated by teachers, showed that each group of teachers (according to school grades) evaluated their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV