Show simple item record

Opinions of parental and pedagogical public on school attendance postponement
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorHolá, Michaela
dc.date.accessioned2017-06-21T09:40:36Z
dc.date.available2017-06-21T09:40:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85022
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku odkladů školní docházky. Teoretická část se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti a analyzuje období přechodu dítěte z mateřské školy na základní školu a relativně vysoké procento odkladu školní docházky. Praktická část byla realizována formou dotazníkového šetření u tří skupin respondentů - rodičů, učitelek mateřských škola a učitelek základních škol. Cílem této části práce bylo posoudit stanoviska rodičovské veřejnosti k odkladu školní docházky a na případnou přípravu dětí na budoucí vstup do povinného vzdělávání. U pedagogické veřejnosti bylo ústředním motivem srovnání postojů učitelek mateřských a základních škol na totožné téma spojené s porovnáním nejčastějších důvodů uváděných v souvislosti s odkladem školní docházky. Tato část byla doplněna o dětskou kazuistiku dvou dětí předškolního věku, pro které bylo téma udělení odkladu školní docházky velmi aktuální. Provedený výzkum ukázal, že všechny skupiny respondentů s odkladem povinné školní docházky souhlasí, ovšem pouze za předpokladu, je-li tento odklad oprávněný. V opačném případě nebyly jejich postoje tak jednoznačné. Mezi nejčastější příčiny, proč je dítěti udělen odklad školní docházky, patří sociální a psychické oblasti. Především se jedná o soustředěnost, výslovnost a slovní...cs_CZ
dc.description.abstractThe Diploma thesis concerns with an issue of school attendance postponement. The theoretical part focuses on the issue of school maturity and readiness and analyses the period of child transition from a kindergarten to a primary school and the relatively high percentage of school attendance postponement. The practical part was carried out in form of a survey with three groups of respondents - parents, kindergarten teachers and primary school teachers. The aim of this part was to assess the position of parental public toward the school attendance postponement and possible children's preparation for future entry into the compulsory education. In case of the pedagogical public the central theme was a comparison of the kindergarten and primary school teachers' positions on the identical topic associated with a comparison of the most common reasons given in connection with school attendance postponement. This part was completed with a child case report of two preschool children for who the issue of granting the school attendance postponement was very current. The research carried out suggests that all groups of respondents agree with the compulsory school attendance postponement but only under the assumption that this postponement is justified. Otherwise, their positions were not as unambiguous. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectodklad školní docházkycs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectškolní připravenostcs_CZ
dc.subjectzápis do základní školycs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectučitelé mateřské školycs_CZ
dc.subjectučitelé základní školycs_CZ
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectschool attendance postponementen_US
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectprimary school enrolmenten_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectkindergarten teachersen_US
dc.subjectprimary school teachersen_US
dc.titleNázory rodičovské a pedagogické veřejnosti na odklad školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-30
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174296
dc.title.translatedOpinions of parental and pedagogical public on school attendance postponementen_US
dc.contributor.refereeValentová, Hana
dc.identifier.aleph002141246
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku odkladů školní docházky. Teoretická část se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti a analyzuje období přechodu dítěte z mateřské školy na základní školu a relativně vysoké procento odkladu školní docházky. Praktická část byla realizována formou dotazníkového šetření u tří skupin respondentů - rodičů, učitelek mateřských škola a učitelek základních škol. Cílem této části práce bylo posoudit stanoviska rodičovské veřejnosti k odkladu školní docházky a na případnou přípravu dětí na budoucí vstup do povinného vzdělávání. U pedagogické veřejnosti bylo ústředním motivem srovnání postojů učitelek mateřských a základních škol na totožné téma spojené s porovnáním nejčastějších důvodů uváděných v souvislosti s odkladem školní docházky. Tato část byla doplněna o dětskou kazuistiku dvou dětí předškolního věku, pro které bylo téma udělení odkladu školní docházky velmi aktuální. Provedený výzkum ukázal, že všechny skupiny respondentů s odkladem povinné školní docházky souhlasí, ovšem pouze za předpokladu, je-li tento odklad oprávněný. V opačném případě nebyly jejich postoje tak jednoznačné. Mezi nejčastější příčiny, proč je dítěti udělen odklad školní docházky, patří sociální a psychické oblasti. Především se jedná o soustředěnost, výslovnost a slovní...cs_CZ
uk.abstract.enThe Diploma thesis concerns with an issue of school attendance postponement. The theoretical part focuses on the issue of school maturity and readiness and analyses the period of child transition from a kindergarten to a primary school and the relatively high percentage of school attendance postponement. The practical part was carried out in form of a survey with three groups of respondents - parents, kindergarten teachers and primary school teachers. The aim of this part was to assess the position of parental public toward the school attendance postponement and possible children's preparation for future entry into the compulsory education. In case of the pedagogical public the central theme was a comparison of the kindergarten and primary school teachers' positions on the identical topic associated with a comparison of the most common reasons given in connection with school attendance postponement. This part was completed with a child case report of two preschool children for who the issue of granting the school attendance postponement was very current. The research carried out suggests that all groups of respondents agree with the compulsory school attendance postponement but only under the assumption that this postponement is justified. Otherwise, their positions were not as unambiguous. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV