Show simple item record

Environmental Education and pupils' transport behaviour of selected Elementary School in Czechia
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorŠafránek, Michal
dc.date.accessioned2017-06-20T09:10:23Z
dc.date.available2017-06-20T09:10:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85014
dc.description.abstractPředložená práce pojednává o environmentální výchově a volbě dopravního prostředku zejména při cestách žáků ZŠ do školy. Jejím hlavním cílem je zjistit, zdali má environmentální výchova pozitivní dopad na dopravní chování žáků a na využívání způsobů dopravy šetrných k životnímu prostředí. První část práce, založená na rešerši české i zahraniční literatury, představuje význam životního prostředí pro člověka a další živočišné a rostlinné druhy a detailně se zabývá vlivem dopravy na jeho kvalitu. Dále je analyzována environmentální výchova, její možnosti, postavení, legislativní a kurikulární ukotvení v dnešní době, a to s důrazem na vliv dopravy na životní prostředí. Empirická část práce navazuje na její teoretické základy a prostřednictvím dotazníkového šetření na základních školách v Česku analyzuje pohled škol na dopravně-environmentální problematiku a hlavní faktory, které volbu dopravního prostředku ovlivňují. Dvě pražské základní školy v podobném typu zástavby, ovšem s rozdílným přístupem k výuce environmentální výchovy, jsou studovány detailněji. Výsledky naznačují skutečnost, že zařazení environmentální výchovy do výuky vede ke změně dopravního chování pouze ve spojení s kvalitním, environmentálně orientovaným pedagogem. Klíčová slova: environmentální výchova, školní plán mobility, volba...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the environmental education and the modal choice of transport, especially pupils traveling to school. The main object of the thesis is to determine, whether has the environmental education positive impact to a transport behavior of pupils and to their exploitation environmentally friendly means of transport. First part of the thesis is based on czech and foreign literature, it represents importance of the environment for people and other animals and plant species and deals with impact of transport on environment. This part also analyzes the environmental education and its possibilities, position and legislative and curricular anchoring in these times, everything with emphasis on influence of transport on the environment. Empirical part of the thesis is connected with first theoretical part of the thesis. Through a survey at czech elementary schools this part analyzes view of schools on transport and environmental issues and main factors, which influence modal choice. Two Prague elementary schools situated in similar type of a housing development with different approach to teaching the environmental education are studied in detail. Results suggest, that incorporating the environmental education into teaching leads to changes in transport behavior only in connection with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectenvironmentální výchovacs_CZ
dc.subjectškolní plán mobilitycs_CZ
dc.subjectvolba dopravního prostředku pro cestu do školycs_CZ
dc.subjectudržitelná mobilitacs_CZ
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.subjectschool mobility planen_US
dc.subjectmodal choice of transport for traveling to schoolen_US
dc.subjectsustainable mobilityen_US
dc.titleEnvironmentální výchova a dopravní chování žáků vybraných základních škol v Českucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-30
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId133220
dc.title.translatedEnvironmental Education and pupils' transport behaviour of selected Elementary School in Czechiaen_US
dc.contributor.refereeKolomazníková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředložená práce pojednává o environmentální výchově a volbě dopravního prostředku zejména při cestách žáků ZŠ do školy. Jejím hlavním cílem je zjistit, zdali má environmentální výchova pozitivní dopad na dopravní chování žáků a na využívání způsobů dopravy šetrných k životnímu prostředí. První část práce, založená na rešerši české i zahraniční literatury, představuje význam životního prostředí pro člověka a další živočišné a rostlinné druhy a detailně se zabývá vlivem dopravy na jeho kvalitu. Dále je analyzována environmentální výchova, její možnosti, postavení, legislativní a kurikulární ukotvení v dnešní době, a to s důrazem na vliv dopravy na životní prostředí. Empirická část práce navazuje na její teoretické základy a prostřednictvím dotazníkového šetření na základních školách v Česku analyzuje pohled škol na dopravně-environmentální problematiku a hlavní faktory, které volbu dopravního prostředku ovlivňují. Dvě pražské základní školy v podobném typu zástavby, ovšem s rozdílným přístupem k výuce environmentální výchovy, jsou studovány detailněji. Výsledky naznačují skutečnost, že zařazení environmentální výchovy do výuky vede ke změně dopravního chování pouze ve spojení s kvalitním, environmentálně orientovaným pedagogem. Klíčová slova: environmentální výchova, školní plán mobility, volba...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the environmental education and the modal choice of transport, especially pupils traveling to school. The main object of the thesis is to determine, whether has the environmental education positive impact to a transport behavior of pupils and to their exploitation environmentally friendly means of transport. First part of the thesis is based on czech and foreign literature, it represents importance of the environment for people and other animals and plant species and deals with impact of transport on environment. This part also analyzes the environmental education and its possibilities, position and legislative and curricular anchoring in these times, everything with emphasis on influence of transport on the environment. Empirical part of the thesis is connected with first theoretical part of the thesis. Through a survey at czech elementary schools this part analyzes view of schools on transport and environmental issues and main factors, which influence modal choice. Two Prague elementary schools situated in similar type of a housing development with different approach to teaching the environmental education are studied in detail. Results suggest, that incorporating the environmental education into teaching leads to changes in transport behavior only in connection with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV