Zobrazit minimální záznam

Analysis of location strategies of selected retail chains in Prague
dc.contributor.advisorSýkora, Luděk
dc.creatorBartošek, Petr
dc.date.accessioned2017-06-19T10:01:11Z
dc.date.available2017-06-19T10:01:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84906
dc.description.abstractAnalýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze ABSTRACT This thesis explores the spacial distribution of retail chains within Prague; concentrating on 1) spatial patterns and retail distribution 2) transport accessibility within the vicinity of the store and 3) their proximity to food units. I have discussed the conditions that have shaped the changing face of retail to what it is today. Spatial configuration strategies were used to analyse the distribution of the retail environment. Following this, analysis was conducted at the levels of group, category and individual chains. The results showed retail in Prague was concentrated. However, significant differences were observed within categories and chains. Although food unit coverage is good throughout the city, pockets of areas exist that are not served by a particular store within a preferential distance. Keywords: location strategies, spatial patterns, retail, average nearest neighbor, availability of food outletsen_US
dc.description.abstractAnalýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných maloobchodních et zc na území Prahy. Výzkum jsem koncipoval do t í tematických oblastí: prostorové vzorce a distribuce maloobchodních jednotek, vzdálenost prodejen k zastávkám MHD a docházková dostupnost obyvatelstva k prodejnám potravin. V první ásti seznamuji tená e se skute nostmi, které m ly vliv na sou asnou podobu tohoto odv tví v esku a zejména v hlavním m st . Následuje analytická ást, ve které podrobuji vytvo ené skupiny, kategorie i samotné et zce maloobchodních aktér výzkumu prostorových konfigurací v rámci m stského prost edí. Výsledky ukázaly, že maloobchodní prost edí je na území hlavního m sta velmi koncentrované. Rozdíly v prostorové distribuci mezi jednotlivými kategoriemi i et zci jsou zna né a odráží obchodní strategii i historický vývoj daného odv tví nebo spole nosti. I p es existenci díl ích nedostatk je dostupnost plnosortimentních prodejen potravin uspokojující. Klí ová slova: lokaliza ní strategie, prostorové vzorce, maloobchod, metoda nejbližšího souseda, dostupnost prodejen s potravinamics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectlokalizační faktorycs_CZ
dc.subjectlokalizační strategiecs_CZ
dc.subjectfast-foodcs_CZ
dc.subjectmaloobchodcs_CZ
dc.subjectlocation factorsen_US
dc.subjectlocation strategiesen_US
dc.subjectfast-fooden_US
dc.subjectretailen_US
dc.titleAnalýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-29
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174590
dc.title.translatedAnalysis of location strategies of selected retail chains in Pragueen_US
dc.contributor.refereeDrtina, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnalýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných maloobchodních et zc na území Prahy. Výzkum jsem koncipoval do t í tematických oblastí: prostorové vzorce a distribuce maloobchodních jednotek, vzdálenost prodejen k zastávkám MHD a docházková dostupnost obyvatelstva k prodejnám potravin. V první ásti seznamuji tená e se skute nostmi, které m ly vliv na sou asnou podobu tohoto odv tví v esku a zejména v hlavním m st . Následuje analytická ást, ve které podrobuji vytvo ené skupiny, kategorie i samotné et zce maloobchodních aktér výzkumu prostorových konfigurací v rámci m stského prost edí. Výsledky ukázaly, že maloobchodní prost edí je na území hlavního m sta velmi koncentrované. Rozdíly v prostorové distribuci mezi jednotlivými kategoriemi i et zci jsou zna né a odráží obchodní strategii i historický vývoj daného odv tví nebo spole nosti. I p es existenci díl ích nedostatk je dostupnost plnosortimentních prodejen potravin uspokojující. Klí ová slova: lokaliza ní strategie, prostorové vzorce, maloobchod, metoda nejbližšího souseda, dostupnost prodejen s potravinamics_CZ
uk.abstract.enAnalýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze ABSTRACT This thesis explores the spacial distribution of retail chains within Prague; concentrating on 1) spatial patterns and retail distribution 2) transport accessibility within the vicinity of the store and 3) their proximity to food units. I have discussed the conditions that have shaped the changing face of retail to what it is today. Spatial configuration strategies were used to analyse the distribution of the retail environment. Following this, analysis was conducted at the levels of group, category and individual chains. The results showed retail in Prague was concentrated. However, significant differences were observed within categories and chains. Although food unit coverage is good throughout the city, pockets of areas exist that are not served by a particular store within a preferential distance. Keywords: location strategies, spatial patterns, retail, average nearest neighbor, availability of food outletsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV