Show simple item record

Aplication of collaborative presentation tools in ICT education
dc.contributor.advisorVaňková, Petra
dc.creatorZscherp, Rudolf
dc.date.accessioned2017-06-19T09:58:25Z
dc.date.available2017-06-19T09:58:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84892
dc.description.abstractThis diploma thesis addresses use of cloud computing and collaborative presentation tools in ICT education in schools. It also devotes to representative applications and their evaluation and indetifies key questions which help to chose suitable application to education. Questionnaire survey evaluates application among students and proposes activities that are effective with use of these tools. This work tracks activity of students with collaborative tools and evaluates their engagement in education. Action research watches students and their work in order to evaluate engagement in education process.en_US
dc.description.abstractTato závěrečná práce se zabývá využitím technologií cloud computingu a kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce ICT na školách. Věnuje se vybraným aplikacím a jejich hodnocením a identifikuje klíčové otázky, které pomáhají vybrat vhodnou aplikaci do výuky. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje jejich využití mezi žáky a navrhuje takové aktivity, pro které jsou tyto nástroje efektivní. Akčním výzkumem práce sleduje práci žáků s těmito nástroji a vyhodnocuje jejich zapojení ve výuce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcloud computingcs_CZ
dc.subjectkolaboracecs_CZ
dc.subjectprezentacecs_CZ
dc.subjectsdílenícs_CZ
dc.subjectpráce onlinecs_CZ
dc.subjectcloud computingen_US
dc.subjectcollaborationen_US
dc.subjectpresentationen_US
dc.subjectsharingen_US
dc.subjectonline worken_US
dc.titleVyužití kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce informačních technologiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-29
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId158761
dc.title.translatedAplication of collaborative presentation tools in ICT educationen_US
dc.contributor.refereeLapeš, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato závěrečná práce se zabývá využitím technologií cloud computingu a kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce ICT na školách. Věnuje se vybraným aplikacím a jejich hodnocením a identifikuje klíčové otázky, které pomáhají vybrat vhodnou aplikaci do výuky. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje jejich využití mezi žáky a navrhuje takové aktivity, pro které jsou tyto nástroje efektivní. Akčním výzkumem práce sleduje práci žáků s těmito nástroji a vyhodnocuje jejich zapojení ve výuce.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis addresses use of cloud computing and collaborative presentation tools in ICT education in schools. It also devotes to representative applications and their evaluation and indetifies key questions which help to chose suitable application to education. Questionnaire survey evaluates application among students and proposes activities that are effective with use of these tools. This work tracks activity of students with collaborative tools and evaluates their engagement in education. Action research watches students and their work in order to evaluate engagement in education process.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV