dc.contributor.advisor | Lapeš, Jakub | |
dc.creator | Fiala, Marek | |
dc.date.accessioned | 2017-06-19T09:56:57Z | |
dc.date.available | 2017-06-19T09:56:57Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84884 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis studies teaching of computer hardware with it's main goal set in evaluation of the topic's benefit in curriculum of grammar schools. Key aspects of evaluation are relation of topic to the rest of ICT curriculum and other school subjects, background in relevant curricular documents of Czech republic, students' attitude and expectations in regard of the topic determined by survey and comparison of schools' curriculum to topic's structure in literature. Main outcomes are determination of actual form of teaching computer hardware at grammar schools and recommending way of further development thereof regarding students' needs and motivation and variability of teaching methods available. Keywords ICT, Computer hardware, curriculum, teaching methods, curricular documents, pupil's attitude, motivation | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá současným stavem výuky počítačového hardware a jejím hlavním cílem je posoudit úlohu a přínos zařazení tématu do školního kurikula všeobecně zaměřených škol. Klíčovými aspekty posouzení jsou postavení tématu v rámci informatických předmětů a ve vztahu k ostatním výukovým předmětům, ukotvení v relevantních kurikulárních dokumentech České republiky, postoje a očekávání žáků vzhledem k výuce počítačového hardwaru zjišťované dotazníkovým šetřením a porovnání školní výuky se zpracováním tématu v odborné literatuře. Hlavním výstupem práce je konstatování současného stavu výuky počítačového hardware na víceletých gymnáziích a doporučení dalšího vývoje s ohledem na žákovské postoje a motivaci a variabilní výukové metody, které téma nabízí. Klíčová slova Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivace | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Informatika | cs_CZ |
dc.subject | počítačový hardware | cs_CZ |
dc.subject | kurikulum | cs_CZ |
dc.subject | výukové metody | cs_CZ |
dc.subject | kurikulární dokumenty ČR | cs_CZ |
dc.subject | žákovské postoje | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | ICT | en_US |
dc.subject | Computer hardware | en_US |
dc.subject | curriculum | en_US |
dc.subject | teaching methods | en_US |
dc.subject | curricular documents | en_US |
dc.subject | pupil's attitude | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.title | Počítačový hardware ve vzdělávání informatických předmětů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-29 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 186928 | |
dc.title.translated | Computer Hardware in ICT Education | en_US |
dc.contributor.referee | Štípek, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Mathematics | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá současným stavem výuky počítačového hardware a jejím hlavním cílem je posoudit úlohu a přínos zařazení tématu do školního kurikula všeobecně zaměřených škol. Klíčovými aspekty posouzení jsou postavení tématu v rámci informatických předmětů a ve vztahu k ostatním výukovým předmětům, ukotvení v relevantních kurikulárních dokumentech České republiky, postoje a očekávání žáků vzhledem k výuce počítačového hardwaru zjišťované dotazníkovým šetřením a porovnání školní výuky se zpracováním tématu v odborné literatuře. Hlavním výstupem práce je konstatování současného stavu výuky počítačového hardware na víceletých gymnáziích a doporučení dalšího vývoje s ohledem na žákovské postoje a motivaci a variabilní výukové metody, které téma nabízí. Klíčová slova Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivace | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis studies teaching of computer hardware with it's main goal set in evaluation of the topic's benefit in curriculum of grammar schools. Key aspects of evaluation are relation of topic to the rest of ICT curriculum and other school subjects, background in relevant curricular documents of Czech republic, students' attitude and expectations in regard of the topic determined by survey and comparison of schools' curriculum to topic's structure in literature. Main outcomes are determination of actual form of teaching computer hardware at grammar schools and recommending way of further development thereof regarding students' needs and motivation and variability of teaching methods available. Keywords ICT, Computer hardware, curriculum, teaching methods, curricular documents, pupil's attitude, motivation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |