Zobrazit minimální záznam

Microscopic Fungi in Practical Exercises at Lower Secondary School
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorTejmlová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-06-19T09:56:22Z
dc.date.available2017-06-19T09:56:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84882
dc.description.abstractMicroscopic fungi (micromycetes) is a topic that is at lower secondary schools neglected and mentioned only marginally. Fungi are of great importance for humans in their everyday life, whether negative or positive. It is the reason to rethink how and when to inform pupils about them. The aim of my thesis is to create my own practical exercises that acquaint the pupils of lower secondary schools with the appearance, properties, occurrence, uses, cultivation methods, and last, but not least with the safety of micromycets. In the practical exercises are used basic methods of work with micromycets such as inoculation of the population from the natural environment to a sterile culture medium, the sedimentation method or the method of spreading a dilute suspension of the stick on the agar medium. The revaccination is used to eliminate secondary structures. Then we deal with the possibility of preparing culture media. Isolated cultures of microscopic fungi are identified by macroscopic characters. Due to the safety with micromycets, I recommend to teach microscopic characteristics in high school. The presented practical exercises were verified at the lower secondary school in Vinařice by pupils of the 6th class. The practical exercises proved to be suitable for pupils in lower secondary school. Securing...en_US
dc.description.abstractMikroskopické houby (mikromycety) jsou tématem, které je na základních školách opomíjené a zmiňované jen okrajově. Jejich význam pro člověka v běžném životě, ať už negativní nebo pozitivní, je natolik důležitý, abychom přehodnotili, kdy a jak s nimi žáky seznámit. Cílem mé diplomové práce je vytvoření vlastních návrhů pracovních úloh, které seznamují žáka základní školy se vzhledem, vlastnostmi, výskytem, využitím, metodami kultivace a v neposlední řadě s bezpečností práce s vláknitými mikroskopickými houbami. V pracovních úlohách jsou použity základní metody práce s vláknitými mikroskopickými houbami, jako je inokulace části populace z přirozeného prostředí na sterilní živné médium, sedimentační metoda nebo metoda roztírání zředěné suspenze hokejkou na agarovou půdu. K odstranění sekundárních struktur je použito přeočkování. Dále se zabýváme možnostmi přípravy kultivačních médií. Izolované kultury mikroskopických hub identifikujeme podle makroskopických znaků, přičemž mikroskopické znaky, z důvodu bezpečnosti práce s vláknitými mikroskopickými houbami, doporučuji přenechat výuce na střední škole. Navržená praktická cvičení byla ověřena na ZŠ ve Vinařicích se žáky 6. ročníku. Praktická cvičení se ukázala být vhodná pro práci žáků na základní škole. Zajištění materiálu, zpracování úkolů i výsledky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpraktická cvičenícs_CZ
dc.subjectvláknité mikroskopické houbycs_CZ
dc.subjectkultivacecs_CZ
dc.subjectkultivační půdycs_CZ
dc.subjectinokulacecs_CZ
dc.subjectpractical exercisesen_US
dc.subjectmicromycetesen_US
dc.subjectcultivationen_US
dc.subjectculture mediaen_US
dc.subjectinoculationen_US
dc.titleMikroskopické houby v praktických cvičeních na ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-29
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId163734
dc.title.translatedMicroscopic Fungi in Practical Exercises at Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeSkýbová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMikroskopické houby (mikromycety) jsou tématem, které je na základních školách opomíjené a zmiňované jen okrajově. Jejich význam pro člověka v běžném životě, ať už negativní nebo pozitivní, je natolik důležitý, abychom přehodnotili, kdy a jak s nimi žáky seznámit. Cílem mé diplomové práce je vytvoření vlastních návrhů pracovních úloh, které seznamují žáka základní školy se vzhledem, vlastnostmi, výskytem, využitím, metodami kultivace a v neposlední řadě s bezpečností práce s vláknitými mikroskopickými houbami. V pracovních úlohách jsou použity základní metody práce s vláknitými mikroskopickými houbami, jako je inokulace části populace z přirozeného prostředí na sterilní živné médium, sedimentační metoda nebo metoda roztírání zředěné suspenze hokejkou na agarovou půdu. K odstranění sekundárních struktur je použito přeočkování. Dále se zabýváme možnostmi přípravy kultivačních médií. Izolované kultury mikroskopických hub identifikujeme podle makroskopických znaků, přičemž mikroskopické znaky, z důvodu bezpečnosti práce s vláknitými mikroskopickými houbami, doporučuji přenechat výuce na střední škole. Navržená praktická cvičení byla ověřena na ZŠ ve Vinařicích se žáky 6. ročníku. Praktická cvičení se ukázala být vhodná pro práci žáků na základní škole. Zajištění materiálu, zpracování úkolů i výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enMicroscopic fungi (micromycetes) is a topic that is at lower secondary schools neglected and mentioned only marginally. Fungi are of great importance for humans in their everyday life, whether negative or positive. It is the reason to rethink how and when to inform pupils about them. The aim of my thesis is to create my own practical exercises that acquaint the pupils of lower secondary schools with the appearance, properties, occurrence, uses, cultivation methods, and last, but not least with the safety of micromycets. In the practical exercises are used basic methods of work with micromycets such as inoculation of the population from the natural environment to a sterile culture medium, the sedimentation method or the method of spreading a dilute suspension of the stick on the agar medium. The revaccination is used to eliminate secondary structures. Then we deal with the possibility of preparing culture media. Isolated cultures of microscopic fungi are identified by macroscopic characters. Due to the safety with micromycets, I recommend to teach microscopic characteristics in high school. The presented practical exercises were verified at the lower secondary school in Vinařice by pupils of the 6th class. The practical exercises proved to be suitable for pupils in lower secondary school. Securing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV