dc.contributor.advisor | Pavlasová, Lenka | |
dc.creator | Tejmlová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2017-06-19T09:56:22Z | |
dc.date.available | 2017-06-19T09:56:22Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84882 | |
dc.description.abstract | Microscopic fungi (micromycetes) is a topic that is at lower secondary schools neglected and mentioned only marginally. Fungi are of great importance for humans in their everyday life, whether negative or positive. It is the reason to rethink how and when to inform pupils about them. The aim of my thesis is to create my own practical exercises that acquaint the pupils of lower secondary schools with the appearance, properties, occurrence, uses, cultivation methods, and last, but not least with the safety of micromycets. In the practical exercises are used basic methods of work with micromycets such as inoculation of the population from the natural environment to a sterile culture medium, the sedimentation method or the method of spreading a dilute suspension of the stick on the agar medium. The revaccination is used to eliminate secondary structures. Then we deal with the possibility of preparing culture media. Isolated cultures of microscopic fungi are identified by macroscopic characters. Due to the safety with micromycets, I recommend to teach microscopic characteristics in high school. The presented practical exercises were verified at the lower secondary school in Vinařice by pupils of the 6th class. The practical exercises proved to be suitable for pupils in lower secondary school. Securing... | en_US |
dc.description.abstract | Mikroskopické houby (mikromycety) jsou tématem, které je na základních školách opomíjené a zmiňované jen okrajově. Jejich význam pro člověka v běžném životě, ať už negativní nebo pozitivní, je natolik důležitý, abychom přehodnotili, kdy a jak s nimi žáky seznámit. Cílem mé diplomové práce je vytvoření vlastních návrhů pracovních úloh, které seznamují žáka základní školy se vzhledem, vlastnostmi, výskytem, využitím, metodami kultivace a v neposlední řadě s bezpečností práce s vláknitými mikroskopickými houbami. V pracovních úlohách jsou použity základní metody práce s vláknitými mikroskopickými houbami, jako je inokulace části populace z přirozeného prostředí na sterilní živné médium, sedimentační metoda nebo metoda roztírání zředěné suspenze hokejkou na agarovou půdu. K odstranění sekundárních struktur je použito přeočkování. Dále se zabýváme možnostmi přípravy kultivačních médií. Izolované kultury mikroskopických hub identifikujeme podle makroskopických znaků, přičemž mikroskopické znaky, z důvodu bezpečnosti práce s vláknitými mikroskopickými houbami, doporučuji přenechat výuce na střední škole. Navržená praktická cvičení byla ověřena na ZŠ ve Vinařicích se žáky 6. ročníku. Praktická cvičení se ukázala být vhodná pro práci žáků na základní škole. Zajištění materiálu, zpracování úkolů i výsledky... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | praktická cvičení | cs_CZ |
dc.subject | vláknité mikroskopické houby | cs_CZ |
dc.subject | kultivace | cs_CZ |
dc.subject | kultivační půdy | cs_CZ |
dc.subject | inokulace | cs_CZ |
dc.subject | practical exercises | en_US |
dc.subject | micromycetes | en_US |
dc.subject | cultivation | en_US |
dc.subject | culture media | en_US |
dc.subject | inoculation | en_US |
dc.title | Mikroskopické houby v praktických cvičeních na ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-29 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 163734 | |
dc.title.translated | Microscopic Fungi in Practical Exercises at Lower Secondary School | en_US |
dc.contributor.referee | Skýbová, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Mikroskopické houby (mikromycety) jsou tématem, které je na základních školách opomíjené a zmiňované jen okrajově. Jejich význam pro člověka v běžném životě, ať už negativní nebo pozitivní, je natolik důležitý, abychom přehodnotili, kdy a jak s nimi žáky seznámit. Cílem mé diplomové práce je vytvoření vlastních návrhů pracovních úloh, které seznamují žáka základní školy se vzhledem, vlastnostmi, výskytem, využitím, metodami kultivace a v neposlední řadě s bezpečností práce s vláknitými mikroskopickými houbami. V pracovních úlohách jsou použity základní metody práce s vláknitými mikroskopickými houbami, jako je inokulace části populace z přirozeného prostředí na sterilní živné médium, sedimentační metoda nebo metoda roztírání zředěné suspenze hokejkou na agarovou půdu. K odstranění sekundárních struktur je použito přeočkování. Dále se zabýváme možnostmi přípravy kultivačních médií. Izolované kultury mikroskopických hub identifikujeme podle makroskopických znaků, přičemž mikroskopické znaky, z důvodu bezpečnosti práce s vláknitými mikroskopickými houbami, doporučuji přenechat výuce na střední škole. Navržená praktická cvičení byla ověřena na ZŠ ve Vinařicích se žáky 6. ročníku. Praktická cvičení se ukázala být vhodná pro práci žáků na základní škole. Zajištění materiálu, zpracování úkolů i výsledky... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Microscopic fungi (micromycetes) is a topic that is at lower secondary schools neglected and mentioned only marginally. Fungi are of great importance for humans in their everyday life, whether negative or positive. It is the reason to rethink how and when to inform pupils about them. The aim of my thesis is to create my own practical exercises that acquaint the pupils of lower secondary schools with the appearance, properties, occurrence, uses, cultivation methods, and last, but not least with the safety of micromycets. In the practical exercises are used basic methods of work with micromycets such as inoculation of the population from the natural environment to a sterile culture medium, the sedimentation method or the method of spreading a dilute suspension of the stick on the agar medium. The revaccination is used to eliminate secondary structures. Then we deal with the possibility of preparing culture media. Isolated cultures of microscopic fungi are identified by macroscopic characters. Due to the safety with micromycets, I recommend to teach microscopic characteristics in high school. The presented practical exercises were verified at the lower secondary school in Vinařice by pupils of the 6th class. The practical exercises proved to be suitable for pupils in lower secondary school. Securing... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |