Zobrazit minimální záznam

Water Bears (Tardigrada) In Teaching
dc.contributor.advisorŘíhová, Dagmar
dc.creatorGruntová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-06-19T09:54:42Z
dc.date.available2017-06-19T09:54:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84876
dc.description.abstractThis thesis is focused on the phylum Tardigrada. The main goal is to implement this topic into the curriculum of primary and secondary education. The thesis is divided in two parts - theoretical and empirical. The theoretical part comprises five basic topics: the general introduction to phylum Tardigrada and other moss fauna; extraction methods; analysis of textbooks for primary and secondary schools; and application of obtained knowledge about phylum Tardigrada in education. In this thesis, water bears are used as model organisms for creating practical suggestions for teaching methods and forms that can be used when implementing this theme into a teaching process. The empirical part presents the results of extensive study focused on the occurrence of Tardigrada in moss from variety of habitats in the Czech Republic and its implication for practical use. Keywords: moss fauna, cryptobiosis, education, teaching methods, research, analysis of textbooksen_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je kmen želvušek (Tardigrada) a jeho implementace do výuky na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část představuje pět základních okruhů témat - představení kmene želvušek, představení ostatní mechové fauny, metody extrakce těchto organismů, analýzu učebnic základních i středních škol a možnosti využití tématu želvušek ve výuce. Želvušky jsou v této práci použity jako modelové organismy pro tvorbu praktických návrhů metod a forem výuky, které mohou být aplikovány při implementaci tohoto tématu do výuky. Empirická část se skládá z metodologického postupu a výsledků výzkumného šetření, jehož cílem bylo sledování výskytu želvušek v různých biotopech. Klíčová slova: mechová fauna, kryptobióza, formy výuky, metody výuky, analýza učebnic, výzkumcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmechová faunacs_CZ
dc.subjectkryptobiózacs_CZ
dc.subjectformy výukycs_CZ
dc.subjectmetody výukycs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectmoss faunaen_US
dc.subjectcryptobiosisen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.titleŽelvušky (Tardigrada) a jejich využití ve výucecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-29
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173057
dc.title.translatedWater Bears (Tardigrada) In Teachingen_US
dc.contributor.refereeMourek, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je kmen želvušek (Tardigrada) a jeho implementace do výuky na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část představuje pět základních okruhů témat - představení kmene želvušek, představení ostatní mechové fauny, metody extrakce těchto organismů, analýzu učebnic základních i středních škol a možnosti využití tématu želvušek ve výuce. Želvušky jsou v této práci použity jako modelové organismy pro tvorbu praktických návrhů metod a forem výuky, které mohou být aplikovány při implementaci tohoto tématu do výuky. Empirická část se skládá z metodologického postupu a výsledků výzkumného šetření, jehož cílem bylo sledování výskytu želvušek v různých biotopech. Klíčová slova: mechová fauna, kryptobióza, formy výuky, metody výuky, analýza učebnic, výzkumcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the phylum Tardigrada. The main goal is to implement this topic into the curriculum of primary and secondary education. The thesis is divided in two parts - theoretical and empirical. The theoretical part comprises five basic topics: the general introduction to phylum Tardigrada and other moss fauna; extraction methods; analysis of textbooks for primary and secondary schools; and application of obtained knowledge about phylum Tardigrada in education. In this thesis, water bears are used as model organisms for creating practical suggestions for teaching methods and forms that can be used when implementing this theme into a teaching process. The empirical part presents the results of extensive study focused on the occurrence of Tardigrada in moss from variety of habitats in the Czech Republic and its implication for practical use. Keywords: moss fauna, cryptobiosis, education, teaching methods, research, analysis of textbooksen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV