Show simple item record

Discovering the Sense of the Poems with Pupils of the 3rd grade of Primary School
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorOrságová, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-14T09:07:37Z
dc.date.available2017-06-14T09:07:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84793
dc.description.abstractThe goal of my dissertation is to find ways and methods by which pupils will be able to most effectively reveal the sense of poetic text. Unearthing the meaning of the poem requires a proactive approach of pupil. It is incompatible with the transmissive approach in teaching. Much knowledge is inspired by constructivist teaching methods. The work is aimed at pupils of the third grade of elementary school. In the practical part based on lessons learned from the literature I suggest pilot verification and contemplate such literary and educational activities in the first grade of primary school, where the teacher has the uncovering of the meanig of poetic text as the primary objective. The methods used in this work are consistent with the program Reading and Writing for Critical Thinking.en_US
dc.description.abstractCílem mé práce je hledání cest a metod, pomocí kterých s žáky budu moci co nejefektivněji odkrývat smysl básnického textu. Odkrývání smyslu básně vyžaduje aktivní přístup žáka. Je neslučitelné s transmisivním přístupem ve výuce. Mnoho poznatků je inspirováno konstruktivistickým způsobem výuky. Práce je zaměřena na žáky 3. ročníků základní školy. V praktické části na základě získaných poznatků z odborné literatury navrhuji, pilotně ověřuji a reflektuji takové literárně výchovné aktivity na 1. stupni základní školy, ve kterých má učitel jako primární cíl odkrývání smyslu básnického textu. Metody užité v této práci jsou v souladu s programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpoeziecs_CZ
dc.subjectodkrývání smyslu poeziecs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subject3. ročník ZŠcs_CZ
dc.subjectmetodycs_CZ
dc.subjectRWCTcs_CZ
dc.subjectPoetryen_US
dc.subjectdiscovering the sense of the poemsen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectpupils of the 3rd grade of Primary Schoolen_US
dc.subjectmetodsen_US
dc.subjectRWCTen_US
dc.titleRozkrývání smyslu básnického textu se žáky 3.ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174147
dc.title.translatedDiscovering the Sense of the Poems with Pupils of the 3rd grade of Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereePeterka, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé práce je hledání cest a metod, pomocí kterých s žáky budu moci co nejefektivněji odkrývat smysl básnického textu. Odkrývání smyslu básně vyžaduje aktivní přístup žáka. Je neslučitelné s transmisivním přístupem ve výuce. Mnoho poznatků je inspirováno konstruktivistickým způsobem výuky. Práce je zaměřena na žáky 3. ročníků základní školy. V praktické části na základě získaných poznatků z odborné literatury navrhuji, pilotně ověřuji a reflektuji takové literárně výchovné aktivity na 1. stupni základní školy, ve kterých má učitel jako primární cíl odkrývání smyslu básnického textu. Metody užité v této práci jsou v souladu s programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of my dissertation is to find ways and methods by which pupils will be able to most effectively reveal the sense of poetic text. Unearthing the meaning of the poem requires a proactive approach of pupil. It is incompatible with the transmissive approach in teaching. Much knowledge is inspired by constructivist teaching methods. The work is aimed at pupils of the third grade of elementary school. In the practical part based on lessons learned from the literature I suggest pilot verification and contemplate such literary and educational activities in the first grade of primary school, where the teacher has the uncovering of the meanig of poetic text as the primary objective. The methods used in this work are consistent with the program Reading and Writing for Critical Thinking.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV