Show simple item record

Assesment for learning at a primary schoool
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorŠtěpánová, Aneta
dc.date.accessioned2017-06-14T09:06:45Z
dc.date.available2017-06-14T09:06:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84789
dc.description.abstractThe master thesis follows up on the topic of an increasingly used method called formative assessment. The goal is to analyze formative assessment as a complex method. It includes its development, psychological context of assessment, essential methods and techniques of this kind of assessment and a part about competences mainly of a teacher beginner to be a professional evaluator, whose methods reflect his personality and individual principles based on the best intentions. The first chapter of the practical part introduces qualitative research which took a place in Czech Republic and foreign countries. Results from Czech Republic refer to the fact, that Czech teachers use techniques of formative assessment, but not yet as a complex system. The results from foreign countries connect teachers' working conditions for using formative assessment based on the adjustment of schooling curriculums in the countries they teach in. The second chapter of the practical part is a methodological collection of formative assessment techniques. KEYWORDS Assessment, personal approach to a pupil, classroom climate, evaluation norms, self- assessment, peer-assessment, criteria, learning objectives, motivation, core competencies.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá stále více využívanou formou školního hodnocení, kterou je formativní hodnocení. Cílem je analýza formativního hodnocení jako komplexní hodnotící metody: jejím vývojem, psychologickými souvislostmi hodnocení, metodami a technikami, které jsou pro tuto metodu hodnocení těmi základními a také kompetencemi převážně začínajícího učitele k hodnocení, ve kterých se odráží jeho osobnost, profesionalita a principy, které v rámci hodnocení zastává. Praktická část je složena z kvalitativního výzkumu, který probíhal v České republice a v zahraničí. Výsledky z ČR poukazují na skutečnost, že dotazovaní učitelé používají dílčí techniky formativního hodnocení, ale zatím však nikoliv plně systémově. Výzkumná sonda ze zahraničí poukazuje na pracovní podmínky učitelů v jednotlivých zemích v rámci nastavení jednotlivých školských kurikul, která mají vliv na jejich používání formativního hodnocení. Druhou částí praktického šetření je metodická sbírka aktivit formativního hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA Hodnocení, osobnostní pojetí žáka, třídní klima, hodnotící normy, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, kritéria, cíle učení, motivace, klíčové kompetence.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHodnocenícs_CZ
dc.subjectosobnostní pojetí žákacs_CZ
dc.subjecttřídní klimacs_CZ
dc.subjecthodnotící normycs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectvrstevnické hodnocenícs_CZ
dc.subjectkritériacs_CZ
dc.subjectcíle učenícs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectklíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectpersonal approach to a pupilen_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectevaluation normsen_US
dc.subjectself-assessmenten_US
dc.subjectpeer-assessmenten_US
dc.subjectcriteriaen_US
dc.subjectlearning objectivesen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectcore competenciesen_US
dc.titleFormativní hodnocení na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176338
dc.title.translatedAssesment for learning at a primary schooolen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá stále více využívanou formou školního hodnocení, kterou je formativní hodnocení. Cílem je analýza formativního hodnocení jako komplexní hodnotící metody: jejím vývojem, psychologickými souvislostmi hodnocení, metodami a technikami, které jsou pro tuto metodu hodnocení těmi základními a také kompetencemi převážně začínajícího učitele k hodnocení, ve kterých se odráží jeho osobnost, profesionalita a principy, které v rámci hodnocení zastává. Praktická část je složena z kvalitativního výzkumu, který probíhal v České republice a v zahraničí. Výsledky z ČR poukazují na skutečnost, že dotazovaní učitelé používají dílčí techniky formativního hodnocení, ale zatím však nikoliv plně systémově. Výzkumná sonda ze zahraničí poukazuje na pracovní podmínky učitelů v jednotlivých zemích v rámci nastavení jednotlivých školských kurikul, která mají vliv na jejich používání formativního hodnocení. Druhou částí praktického šetření je metodická sbírka aktivit formativního hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA Hodnocení, osobnostní pojetí žáka, třídní klima, hodnotící normy, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, kritéria, cíle učení, motivace, klíčové kompetence.cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis follows up on the topic of an increasingly used method called formative assessment. The goal is to analyze formative assessment as a complex method. It includes its development, psychological context of assessment, essential methods and techniques of this kind of assessment and a part about competences mainly of a teacher beginner to be a professional evaluator, whose methods reflect his personality and individual principles based on the best intentions. The first chapter of the practical part introduces qualitative research which took a place in Czech Republic and foreign countries. Results from Czech Republic refer to the fact, that Czech teachers use techniques of formative assessment, but not yet as a complex system. The results from foreign countries connect teachers' working conditions for using formative assessment based on the adjustment of schooling curriculums in the countries they teach in. The second chapter of the practical part is a methodological collection of formative assessment techniques. KEYWORDS Assessment, personal approach to a pupil, classroom climate, evaluation norms, self- assessment, peer-assessment, criteria, learning objectives, motivation, core competencies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV