Zobrazit minimální záznam

Quizzes, Puzzles and Other Similar Games as a Tool of Motivation in Chemistry
dc.contributor.advisorCídlová, Hana
dc.creatorPetrů, Michaela
dc.date.accessioned2020-07-07T16:59:17Z
dc.date.available2020-07-07T16:59:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84777
dc.description.abstractDiserta ní práce se zabývá problematikou efektivity využití motiva ních prvk typu rohá ek, k ížovka, dopl ova ka, hádanka, rébus apod. ve výuce chemie na základní škole. Nejprve byla vytvo ena databáze motiva ních úloh. Úlohy jsou ur ené pro procvi ování u iva chemie základní školy v kombinaci s u ivem vždy jednoho dalšího vyu ovacího p edm tu: matematika, fyzika, p írodopis nebo zem pis. Díl í data ze sbírky kombinující u ivo chemie se zem pisem, resp. p írodopisem jsou dostupné na adrese http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/cidlova/index.html, zbývající dv sbírky jsou p ílohou této diserta ní práce. Tyto úlohy byly následn využity pro rok a p l trvající výzkum vlivu jejich využití ve výuce na vztah žák k chemii a na výsledky jejich vzd lávání v chemii na základní škole. Výzkum byl zapo at s celkem 886 žáky 8. ro ník základních škol. Tito žáci vyplnili na za átku 2. pololetí úvodní dotazník zam ený na vztah žák k chemii a sou asn ešili test z u iva chemie, odpovídající svým obsahem jejich stupni vzd lání. P lro ní odstup zahájení experimentu od za átku výuky chemie byl zvolen z toho d vodu, aby si žáci stihli vytvo it vlastní úvodní p edstavu o p edm tu chemie, v etn p sobení jejich konkrétního u itele. Na základ výsledk obou t chto výzkumných nástroj vybráno cca 200 žák pro experiment trvající...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation deals with the effectiveness of the useof motivational elements like different types of crossword puzzles, riddles, rebuses and word plays etc. in teaching chemistry atlower secondary school. First, the database of motivational problems was created. The tasks (problems) are designed for practicing the curriculum of chemistry at lower secondary school in combination with one of the following subjects - mathematics, physics, biology or geography. Partia collection of problems that combine chemistry curriculum with geography or biology are available at http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/cidlova/index.html. The remaining two collections are attached to this dissertation. These problems were subsequently used in an one and half year research focused on the impact of their use in teaching on the relationship of pupils to chemistry and on the results of their education in chemistry at lower secondary school. The research was initiated with a total of 886 pupils of the 3rd grade of lower secondary school. At the beginnig of the second semester these pupils completed an initial questionnaire focused on their relationship to chemistry. At the same time, the same pupils were also exposed to a test focused on chemistry curriculum corresponding to their level of education. The one-semester...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectoblíbenost chemiecs_CZ
dc.subjectinterdisciplinaritacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectdidaktické hrycs_CZ
dc.subjectučební úlohycs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectdidaktický testcs_CZ
dc.subjectlower secondary school educationen_US
dc.subjectteaching chemistryen_US
dc.subjectpopularity of chemistryen_US
dc.subjectinterdisciplinarityen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjecteducational gamesen_US
dc.subjecteducational exercisesen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectdidactic testen_US
dc.titleKvízy, rébusy a další podobné hry jako motivační prostředky v chemiics_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-04-25
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId83637
dc.title.translatedQuizzes, Puzzles and Other Similar Games as a Tool of Motivation in Chemistryen_US
dc.contributor.refereeKlečková, Marta
dc.contributor.refereeSolárová, Marie
dc.identifier.aleph002140427
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.programEducation in chemistryen_US
thesis.degree.programVzdělávání v chemiics_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csVzdělávání v chemiics_CZ
uk.degree-program.enEducation in chemistryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDiserta ní práce se zabývá problematikou efektivity využití motiva ních prvk typu rohá ek, k ížovka, dopl ova ka, hádanka, rébus apod. ve výuce chemie na základní škole. Nejprve byla vytvo ena databáze motiva ních úloh. Úlohy jsou ur ené pro procvi ování u iva chemie základní školy v kombinaci s u ivem vždy jednoho dalšího vyu ovacího p edm tu: matematika, fyzika, p írodopis nebo zem pis. Díl í data ze sbírky kombinující u ivo chemie se zem pisem, resp. p írodopisem jsou dostupné na adrese http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/cidlova/index.html, zbývající dv sbírky jsou p ílohou této diserta ní práce. Tyto úlohy byly následn využity pro rok a p l trvající výzkum vlivu jejich využití ve výuce na vztah žák k chemii a na výsledky jejich vzd lávání v chemii na základní škole. Výzkum byl zapo at s celkem 886 žáky 8. ro ník základních škol. Tito žáci vyplnili na za átku 2. pololetí úvodní dotazník zam ený na vztah žák k chemii a sou asn ešili test z u iva chemie, odpovídající svým obsahem jejich stupni vzd lání. P lro ní odstup zahájení experimentu od za átku výuky chemie byl zvolen z toho d vodu, aby si žáci stihli vytvo it vlastní úvodní p edstavu o p edm tu chemie, v etn p sobení jejich konkrétního u itele. Na základ výsledk obou t chto výzkumných nástroj vybráno cca 200 žák pro experiment trvající...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation deals with the effectiveness of the useof motivational elements like different types of crossword puzzles, riddles, rebuses and word plays etc. in teaching chemistry atlower secondary school. First, the database of motivational problems was created. The tasks (problems) are designed for practicing the curriculum of chemistry at lower secondary school in combination with one of the following subjects - mathematics, physics, biology or geography. Partia collection of problems that combine chemistry curriculum with geography or biology are available at http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/cidlova/index.html. The remaining two collections are attached to this dissertation. These problems were subsequently used in an one and half year research focused on the impact of their use in teaching on the relationship of pupils to chemistry and on the results of their education in chemistry at lower secondary school. The research was initiated with a total of 886 pupils of the 3rd grade of lower secondary school. At the beginnig of the second semester these pupils completed an initial questionnaire focused on their relationship to chemistry. At the same time, the same pupils were also exposed to a test focused on chemistry curriculum corresponding to their level of education. The one-semester...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021404270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV