dc.contributor.advisor | Voda, Jan | |
dc.creator | Chudá, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-14T08:58:28Z | |
dc.date.available | 2017-06-14T08:58:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84756 | |
dc.description.abstract | What are the modern architectural trends in foreign and domestic learning enviroments? That is the main question of this thesis that is trying to merge both architectural and pedagogical points of view. Even though this topic is becoming more and more actual, it can still be hardly found in czech literature. This thesis analyses new trends in school projects and how they align to the schools educational concept. The theoretical part explains the terms of educational enviroments, educational concept and shows the main architectural trends in school designs. The analytical part presents ten foreign schools looking into the alignment between architectural concept and educational concept. In the research section nine recently built school projects are presented, eight czech and one austrian primary schools are investigated via interviews and observations. The research comes to a conclusion that according to the new changing educational reguirements, most of the examined school projects implements some new features like relaxation places for pupils and places for improving students social and personal skills. Just few of the examined architectural projects are taking into consideration the educational concept, mostly it is the educational concept that is subordinated to the school building project.... | en_US |
dc.description.abstract | Jaké jsou moderní trendy v architektuře míst určených pro edukaci ve světě a u nás? Takto zní hlavní otázka práce propojující architektonický a pedagogický pohled na prostor určený pro vzdělávání. Toto téma je v české literatuře poměrně opomíjené, nicméně v praxi stále více aktuální. Práce přináší pohled jak na zahraniční, tak české školy, kde zkoumá problematiku současných projektů školních budov, jejich trendy, a zjišťuje, do jaké míry odráží pedagogický koncept dané školy. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s pojmy edukačního prostředí, pedagogického konceptu a vymezuje moderní trendy v architektuře škol. Analytická část představuje galerii deseti moderních zahraničních škol a zkoumá vztah architektonického pojetí budovy s pedagogickým konceptem školy. Ve výzkumné části čtenář nalezne devět školských projektů realizovaných v posledních letech. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a pozorování v osmi českých a jedné rakouské škole práce dochází k závěru, že většina zkoumaných škol reaguje na měnící se požadavky vzdělávání ve formě míst určených pro relaxaci a míst podporujících osobnostní a sociální rozvoj. Relativně málo zkoumaných architektonických projektů cíleně zohledňuje pedagogický koncept školy, naopak je to často pedagogický koncept, který se přizpůsobuje budově. KLÍČOVÁ... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | edukační prostředí | cs_CZ |
dc.subject | pedagogický koncept | cs_CZ |
dc.subject | architektura školy | cs_CZ |
dc.subject | inovativní edukační prostředí | cs_CZ |
dc.subject | moderní trendy v architektuře škol | cs_CZ |
dc.subject | promítnutí pedagogického konceptu do architektury škol | cs_CZ |
dc.subject | learning environment | en_US |
dc.subject | educational concept | en_US |
dc.subject | school architecture | en_US |
dc.subject | modern trends in school architecture and design | en_US |
dc.subject | innovative learning environments | en_US |
dc.subject | school architecture as an expression of educational concept | en_US |
dc.title | Architektura školy jako vyjádření pedagogického konceptu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-24 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 173428 | |
dc.title.translated | School Architecture as an Educational Concept | en_US |
dc.contributor.referee | Uhlířová, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Jaké jsou moderní trendy v architektuře míst určených pro edukaci ve světě a u nás? Takto zní hlavní otázka práce propojující architektonický a pedagogický pohled na prostor určený pro vzdělávání. Toto téma je v české literatuře poměrně opomíjené, nicméně v praxi stále více aktuální. Práce přináší pohled jak na zahraniční, tak české školy, kde zkoumá problematiku současných projektů školních budov, jejich trendy, a zjišťuje, do jaké míry odráží pedagogický koncept dané školy. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s pojmy edukačního prostředí, pedagogického konceptu a vymezuje moderní trendy v architektuře škol. Analytická část představuje galerii deseti moderních zahraničních škol a zkoumá vztah architektonického pojetí budovy s pedagogickým konceptem školy. Ve výzkumné části čtenář nalezne devět školských projektů realizovaných v posledních letech. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a pozorování v osmi českých a jedné rakouské škole práce dochází k závěru, že většina zkoumaných škol reaguje na měnící se požadavky vzdělávání ve formě míst určených pro relaxaci a míst podporujících osobnostní a sociální rozvoj. Relativně málo zkoumaných architektonických projektů cíleně zohledňuje pedagogický koncept školy, naopak je to často pedagogický koncept, který se přizpůsobuje budově. KLÍČOVÁ... | cs_CZ |
uk.abstract.en | What are the modern architectural trends in foreign and domestic learning enviroments? That is the main question of this thesis that is trying to merge both architectural and pedagogical points of view. Even though this topic is becoming more and more actual, it can still be hardly found in czech literature. This thesis analyses new trends in school projects and how they align to the schools educational concept. The theoretical part explains the terms of educational enviroments, educational concept and shows the main architectural trends in school designs. The analytical part presents ten foreign schools looking into the alignment between architectural concept and educational concept. In the research section nine recently built school projects are presented, eight czech and one austrian primary schools are investigated via interviews and observations. The research comes to a conclusion that according to the new changing educational reguirements, most of the examined school projects implements some new features like relaxation places for pupils and places for improving students social and personal skills. Just few of the examined architectural projects are taking into consideration the educational concept, mostly it is the educational concept that is subordinated to the school building project.... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |