Show simple item record

Feedback in the process of education
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorBabejová, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-14T08:57:44Z
dc.date.available2017-06-14T08:57:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84752
dc.description.abstractThe thesis Feedback in the proces of education, discusses formative feedback whose goal is to convey information to the student, which positively influences the students progress. Therefore it is an ongoing action of the teacher, who is monitoring the progress and results of the students, so that the teacher can help the students reach their goals and help form their overall personality. The first part of the thesis concentrates on the definition of feedback in the context of educational communication. Here the functions, goals of feedback and various typologies, with which we can meet, are summed up. Attention is further given to the problematics of working with students mistakes, educational goals, feedback in relation to evaluation and the role of formative evaluation in the educational process, the key of which is feedback. Part of the text further gives attention to how to work with feedback, and what to look out for so that it is most effective. The empirical second part concentrates on a research of methods of ten public school elementary teacher which they use to provide their students feedback. In the form of a case study it looks at how teachers approach feedback, and what forms and procedures they use, and what they want to achieve through it.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Zpětná vazba ve vzdělávacím procesu pojednává o formativní zpětné vazbě, jejímž cílem je sdělit žákovi takové informace, které pozitivně ovlivní jeho pokrok, ve chvíli, kdy k němu může dojít. Jedná se tedy o průběžnou a neustále probíhající činnost pedagoga, který monitoruje výsledky i průběh činností žáků tak, aby jim mohl pomoci dosáhnout cíle a celkově formovat jejich osobnost. První část diplomové práce se věnuje vymezení pojmu zpětná vazba v kontextu pedagogické komunikace. Jsou zde shrnuty funkce, cíle zpětné vazby a různé typologie, s kterými se ve vzdělávacím procesu můžeme setkat. Pozornost je dále věnována problematice práce s chybou, vzdělávacím cílům, vztahu zpětné vazby k hodnocení a úloze formativního hodnocení ve vzdělávacím procesu, jehož podstatou je právě zpětná vazba. Část textu je dále věnována i doporučením, jak se zpětnou vazbou pracovat, čemu se vyvarovat tak, aby její účinnost byla co největší. Druhá část, empirická, se zabývá šetřením způsobů práce celkem deseti učitelek prvního stupně ZŠ se zpětnou vazbou. V podobě případové studie sleduje, jak učitelé ke zpětné vazbě přistupují, jaké podoby a postupy používají a čeho jejím prostřednictvím chtějí dosáhnout.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpedagogická komunikacecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzpětná vazbacs_CZ
dc.subjectvýkon žákacs_CZ
dc.subjectpráce s chyboucs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectvzdělávací cílecs_CZ
dc.subjectpedagogical communicationen_US
dc.subjectproces of educationen_US
dc.subjectfeedbacken_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectdealing with errorsen_US
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjecteducational objectivesen_US
dc.titleZpětná vazba ve vzdělávacím procesucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId171976
dc.title.translatedFeedback in the process of educationen_US
dc.contributor.refereeStarý, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Zpětná vazba ve vzdělávacím procesu pojednává o formativní zpětné vazbě, jejímž cílem je sdělit žákovi takové informace, které pozitivně ovlivní jeho pokrok, ve chvíli, kdy k němu může dojít. Jedná se tedy o průběžnou a neustále probíhající činnost pedagoga, který monitoruje výsledky i průběh činností žáků tak, aby jim mohl pomoci dosáhnout cíle a celkově formovat jejich osobnost. První část diplomové práce se věnuje vymezení pojmu zpětná vazba v kontextu pedagogické komunikace. Jsou zde shrnuty funkce, cíle zpětné vazby a různé typologie, s kterými se ve vzdělávacím procesu můžeme setkat. Pozornost je dále věnována problematice práce s chybou, vzdělávacím cílům, vztahu zpětné vazby k hodnocení a úloze formativního hodnocení ve vzdělávacím procesu, jehož podstatou je právě zpětná vazba. Část textu je dále věnována i doporučením, jak se zpětnou vazbou pracovat, čemu se vyvarovat tak, aby její účinnost byla co největší. Druhá část, empirická, se zabývá šetřením způsobů práce celkem deseti učitelek prvního stupně ZŠ se zpětnou vazbou. V podobě případové studie sleduje, jak učitelé ke zpětné vazbě přistupují, jaké podoby a postupy používají a čeho jejím prostřednictvím chtějí dosáhnout.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Feedback in the proces of education, discusses formative feedback whose goal is to convey information to the student, which positively influences the students progress. Therefore it is an ongoing action of the teacher, who is monitoring the progress and results of the students, so that the teacher can help the students reach their goals and help form their overall personality. The first part of the thesis concentrates on the definition of feedback in the context of educational communication. Here the functions, goals of feedback and various typologies, with which we can meet, are summed up. Attention is further given to the problematics of working with students mistakes, educational goals, feedback in relation to evaluation and the role of formative evaluation in the educational process, the key of which is feedback. Part of the text further gives attention to how to work with feedback, and what to look out for so that it is most effective. The empirical second part concentrates on a research of methods of ten public school elementary teacher which they use to provide their students feedback. In the form of a case study it looks at how teachers approach feedback, and what forms and procedures they use, and what they want to achieve through it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV