dc.contributor.advisor | Krčmářová, Tereza | |
dc.creator | Semivanová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-14T08:57:02Z | |
dc.date.available | 2017-06-14T08:57:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84748 | |
dc.description.abstract | BIBLIOGRAPHICAL IDENTIFICATION Author: Bc. Martina Semivanová Title: Teaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary School Type of thesis: Master thesis Department: Primary Education Department of the Faculty of Education of the Charles University Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. The year of presentation: 2017 ABSTRACT This diploma thesis deals with educating gifted students in inclusive classroom. There was a qualitative research created and realized at primary school in inclusive classroom in the Czech Republic. Theoretical part gives a view of actual theoretical knowledge of educating gifted students. Practical part gives a report of actual guality of educating gifted students in one particular primary school in the Czech Republic. The qualitative research is based on observation method, interviews, questionnaires and analyses of school documents such as Annual Report and School Education Programme. Teachers were asked for their attitudes toward giftedness and educating gifted children. There was done the observation of teaching methods used in the classroom where a gifted pupil is placed. The data were evaluated. The conclusions of the study confirm that the school supports the integration of gifted students. The management and teachers' are convinced that talent is important and... | en_US |
dc.description.abstract | BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Jméno a příjmení: Bc. Martina Semivanová Název práce: Výuka nadaných žáků v inkluzivní třídě na 1. stupni základní školy Typ práce: Diplomová práce Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Vedoucí práce: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 ABSTRAKT Předložená diplomová práce se zabývá problematikou nadání a vzdělávání nadaných žáků v inkluzivní třídě. Byl navržen a proveden kvalitativní výzkum na prvním stupni běžné základní školy v České republice. Teoretická část poskytuje přehled o aktuálním stavu řešení didaktických otázek problematiky vzdělávání nadaných žáků. Praktická část předloží zprávu z kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování míry a způsobů implementace poznatků z oblasti vzdělávání nadaných žáků v praxi primární školy. Součástí výzkumu bylo zjišťování postojů učitelů této školy k otázce nadání a vzdělávání nadaných žáků, byla provedena analýza Výroční zprávy školy za rok 2015-16 a aktuálního Školního vzdělávacího programu. Dále bylo provedeno polostrukturované interview s ředitelem školy a třídní učitelkou diagnostikovaného nadaného žáka. Bylo provedeno pozorování vyučovací hodiny, ve které byl přítomen nadaný žák. Údaje získané šetřením byly vyhodnoceny. Závěry práce potvrzují, že je škola... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadaný žák | cs_CZ |
dc.subject | inkluze | cs_CZ |
dc.subject | didaktika | cs_CZ |
dc.subject | gifted pupil | en_US |
dc.subject | inclusion | en_US |
dc.subject | methods | en_US |
dc.title | Výuka nadaných žáků v inkluzivní třídě na 1. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-24 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 179015 | |
dc.title.translated | Teaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary School | en_US |
dc.contributor.referee | Horáčková, Klára | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Jméno a příjmení: Bc. Martina Semivanová Název práce: Výuka nadaných žáků v inkluzivní třídě na 1. stupni základní školy Typ práce: Diplomová práce Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Vedoucí práce: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 ABSTRAKT Předložená diplomová práce se zabývá problematikou nadání a vzdělávání nadaných žáků v inkluzivní třídě. Byl navržen a proveden kvalitativní výzkum na prvním stupni běžné základní školy v České republice. Teoretická část poskytuje přehled o aktuálním stavu řešení didaktických otázek problematiky vzdělávání nadaných žáků. Praktická část předloží zprávu z kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování míry a způsobů implementace poznatků z oblasti vzdělávání nadaných žáků v praxi primární školy. Součástí výzkumu bylo zjišťování postojů učitelů této školy k otázce nadání a vzdělávání nadaných žáků, byla provedena analýza Výroční zprávy školy za rok 2015-16 a aktuálního Školního vzdělávacího programu. Dále bylo provedeno polostrukturované interview s ředitelem školy a třídní učitelkou diagnostikovaného nadaného žáka. Bylo provedeno pozorování vyučovací hodiny, ve které byl přítomen nadaný žák. Údaje získané šetřením byly vyhodnoceny. Závěry práce potvrzují, že je škola... | cs_CZ |
uk.abstract.en | BIBLIOGRAPHICAL IDENTIFICATION Author: Bc. Martina Semivanová Title: Teaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary School Type of thesis: Master thesis Department: Primary Education Department of the Faculty of Education of the Charles University Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. The year of presentation: 2017 ABSTRACT This diploma thesis deals with educating gifted students in inclusive classroom. There was a qualitative research created and realized at primary school in inclusive classroom in the Czech Republic. Theoretical part gives a view of actual theoretical knowledge of educating gifted students. Practical part gives a report of actual guality of educating gifted students in one particular primary school in the Czech Republic. The qualitative research is based on observation method, interviews, questionnaires and analyses of school documents such as Annual Report and School Education Programme. Teachers were asked for their attitudes toward giftedness and educating gifted children. There was done the observation of teaching methods used in the classroom where a gifted pupil is placed. The data were evaluated. The conclusions of the study confirm that the school supports the integration of gifted students. The management and teachers' are convinced that talent is important and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |