Show simple item record

Teaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary School
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorSemivanová, Martina
dc.date.accessioned2017-06-14T08:57:02Z
dc.date.available2017-06-14T08:57:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84748
dc.description.abstractBIBLIOGRAPHICAL IDENTIFICATION Author: Bc. Martina Semivanová Title: Teaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary School Type of thesis: Master thesis Department: Primary Education Department of the Faculty of Education of the Charles University Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. The year of presentation: 2017 ABSTRACT This diploma thesis deals with educating gifted students in inclusive classroom. There was a qualitative research created and realized at primary school in inclusive classroom in the Czech Republic. Theoretical part gives a view of actual theoretical knowledge of educating gifted students. Practical part gives a report of actual guality of educating gifted students in one particular primary school in the Czech Republic. The qualitative research is based on observation method, interviews, questionnaires and analyses of school documents such as Annual Report and School Education Programme. Teachers were asked for their attitudes toward giftedness and educating gifted children. There was done the observation of teaching methods used in the classroom where a gifted pupil is placed. The data were evaluated. The conclusions of the study confirm that the school supports the integration of gifted students. The management and teachers' are convinced that talent is important and...en_US
dc.description.abstractBIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Jméno a příjmení: Bc. Martina Semivanová Název práce: Výuka nadaných žáků v inkluzivní třídě na 1. stupni základní školy Typ práce: Diplomová práce Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Vedoucí práce: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 ABSTRAKT Předložená diplomová práce se zabývá problematikou nadání a vzdělávání nadaných žáků v inkluzivní třídě. Byl navržen a proveden kvalitativní výzkum na prvním stupni běžné základní školy v České republice. Teoretická část poskytuje přehled o aktuálním stavu řešení didaktických otázek problematiky vzdělávání nadaných žáků. Praktická část předloží zprávu z kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování míry a způsobů implementace poznatků z oblasti vzdělávání nadaných žáků v praxi primární školy. Součástí výzkumu bylo zjišťování postojů učitelů této školy k otázce nadání a vzdělávání nadaných žáků, byla provedena analýza Výroční zprávy školy za rok 2015-16 a aktuálního Školního vzdělávacího programu. Dále bylo provedeno polostrukturované interview s ředitelem školy a třídní učitelkou diagnostikovaného nadaného žáka. Bylo provedeno pozorování vyučovací hodiny, ve které byl přítomen nadaný žák. Údaje získané šetřením byly vyhodnoceny. Závěry práce potvrzují, že je škola...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectgifted pupilen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.titleVýuka nadaných žáků v inkluzivní třídě na 1. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId179015
dc.title.translatedTeaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeHoráčková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Jméno a příjmení: Bc. Martina Semivanová Název práce: Výuka nadaných žáků v inkluzivní třídě na 1. stupni základní školy Typ práce: Diplomová práce Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Vedoucí práce: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 ABSTRAKT Předložená diplomová práce se zabývá problematikou nadání a vzdělávání nadaných žáků v inkluzivní třídě. Byl navržen a proveden kvalitativní výzkum na prvním stupni běžné základní školy v České republice. Teoretická část poskytuje přehled o aktuálním stavu řešení didaktických otázek problematiky vzdělávání nadaných žáků. Praktická část předloží zprávu z kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování míry a způsobů implementace poznatků z oblasti vzdělávání nadaných žáků v praxi primární školy. Součástí výzkumu bylo zjišťování postojů učitelů této školy k otázce nadání a vzdělávání nadaných žáků, byla provedena analýza Výroční zprávy školy za rok 2015-16 a aktuálního Školního vzdělávacího programu. Dále bylo provedeno polostrukturované interview s ředitelem školy a třídní učitelkou diagnostikovaného nadaného žáka. Bylo provedeno pozorování vyučovací hodiny, ve které byl přítomen nadaný žák. Údaje získané šetřením byly vyhodnoceny. Závěry práce potvrzují, že je škola...cs_CZ
uk.abstract.enBIBLIOGRAPHICAL IDENTIFICATION Author: Bc. Martina Semivanová Title: Teaching Gifted Children in Inclusive Classroom at Primary School Type of thesis: Master thesis Department: Primary Education Department of the Faculty of Education of the Charles University Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. The year of presentation: 2017 ABSTRACT This diploma thesis deals with educating gifted students in inclusive classroom. There was a qualitative research created and realized at primary school in inclusive classroom in the Czech Republic. Theoretical part gives a view of actual theoretical knowledge of educating gifted students. Practical part gives a report of actual guality of educating gifted students in one particular primary school in the Czech Republic. The qualitative research is based on observation method, interviews, questionnaires and analyses of school documents such as Annual Report and School Education Programme. Teachers were asked for their attitudes toward giftedness and educating gifted children. There was done the observation of teaching methods used in the classroom where a gifted pupil is placed. The data were evaluated. The conclusions of the study confirm that the school supports the integration of gifted students. The management and teachers' are convinced that talent is important and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV