Zobrazit minimální záznam

Effect of the Adaptation Course and Form Teacher Lessons on the Climate in the Sixth Class in Lower Secondary School
dc.contributor.advisorMojžíšová, Jarmila
dc.creatorKovaříková, Markéta
dc.date.accessioned2017-10-19T09:49:56Z
dc.date.available2017-10-19T09:49:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84726
dc.description.abstractThis thesis examines change of classroom climate in lower secondary school. In the theoretical part, issues of classroom climate, experiential pedagogy, adaptation courses and form teacher lessons are described from the perspective of different authors. The thesis introduces basic approaches for diagnosing classroom climate. It also gives instructions for management of form teacher lessons. B-3 questionnaire determines the current classroom climate and subsequent effects of the adaptation course among the respondents. Form teacher lessons are reported in this thesis, whose effect is also measured by the B-3 questionnaire in a longer period of the adaptation course. The results of the questionnaire investigation point to the need for regular form teacher lessons, in which the formation of a friendly climate in the classroom is realized.en_US
dc.description.abstractTato práce sleduje proměnu klimatu školní třídy základní školy. V teoretické části je popsána problematika klimatu třídy, zážitkové pedagogiky, adaptačního kurzu a třídnických hodin z pohledu různých autorů. Práce seznamuje se základními přístupy, jak klima třídy diagnostikovat. Podává také návod k vedení třídnických hodin. S využitím dotazníku B-3 zjišťuje u respondentů aktuální klima třídy a následný efekt adaptačního kurzu. V práci je zaznamenán průběh třídnických hodin, jejichž efekt je změřen také dotazníkem B-3, a to v delším časovém úseku od konání adaptačního kurzu. Výsledky dotazníkových šetření poukazují na nutnost vést pravidelně třídnické hodiny, ve kterých dochází k formování přátelského klimatu ve školní třídě.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectschool classen_US
dc.subjectexperiential pedagogyen_US
dc.subjectadaptation courseen_US
dc.subjectform teacher lessonsen_US
dc.subjectklima školní třídycs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectzážitková pedagogikacs_CZ
dc.subjectadaptační kurzcs_CZ
dc.subjecttřídnické hodinycs_CZ
dc.titleVliv adaptačního kurzu a třídnických hodin na klima šesté třídy základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176423
dc.title.translatedEffect of the Adaptation Course and Form Teacher Lessons on the Climate in the Sixth Class in Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
dc.identifier.aleph002140135
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programSecondary School Teacher Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enSecondary School Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce sleduje proměnu klimatu školní třídy základní školy. V teoretické části je popsána problematika klimatu třídy, zážitkové pedagogiky, adaptačního kurzu a třídnických hodin z pohledu různých autorů. Práce seznamuje se základními přístupy, jak klima třídy diagnostikovat. Podává také návod k vedení třídnických hodin. S využitím dotazníku B-3 zjišťuje u respondentů aktuální klima třídy a následný efekt adaptačního kurzu. V práci je zaznamenán průběh třídnických hodin, jejichž efekt je změřen také dotazníkem B-3, a to v delším časovém úseku od konání adaptačního kurzu. Výsledky dotazníkových šetření poukazují na nutnost vést pravidelně třídnické hodiny, ve kterých dochází k formování přátelského klimatu ve školní třídě.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines change of classroom climate in lower secondary school. In the theoretical part, issues of classroom climate, experiential pedagogy, adaptation courses and form teacher lessons are described from the perspective of different authors. The thesis introduces basic approaches for diagnosing classroom climate. It also gives instructions for management of form teacher lessons. B-3 questionnaire determines the current classroom climate and subsequent effects of the adaptation course among the respondents. Form teacher lessons are reported in this thesis, whose effect is also measured by the B-3 questionnaire in a longer period of the adaptation course. The results of the questionnaire investigation point to the need for regular form teacher lessons, in which the formation of a friendly climate in the classroom is realized.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021401350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV